Gå til innhold

FU: Språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke språk kunne du tenke deg å lære? Hvilke språk syns du er vakre, hvilken er stygge?

Skrevet

Jeg vil lære spansk.

Jeg synes russisk er et fælt språk å høre på. Men jeg er ganske fascinert av koreansk etter å ha sett på Lost...

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å lære spansk.

Jeg syns russisk og fiiin-engelsk (ala John Cleese) er fint.

Jeg syns skåne-svensk og kinesisk ikke er fullt så melodiøst.

Gjest girasol
Skrevet

Jeg har lyst til å lære meg portugisisk. Synes ikke det er et spesiellt vakkert språk, men har så lyst til å reise til Brasil! :-) Ellers så elsker jeg lyden av fransk, det er et vakkert språk! Og det kunne jeg tenke meg å lære mer av! (Kan en del). Ellers står latin, gresk og hebraisk på lista over språk jeg kunne tenke meg å dykke ned i en gang livet byr annledning til det ;-)

M.v.h.

Skrevet

Italiensk og Spansk kanskje?

Jeg har også lyst å lære amerikansk eller engelsk tegnspråk.

Russisk og kinesisk synes jeg ikke høres spesielt pent ut...

Skrevet

Jeg har lyst til å lære meg portugisisk. Synes ikke det er et spesiellt vakkert språk, men har så lyst til å reise til Brasil! :-) Ellers så elsker jeg lyden av fransk, det er et vakkert språk! Og det kunne jeg tenke meg å lære mer av! (Kan en del). Ellers står latin, gresk og hebraisk på lista over språk jeg kunne tenke meg å dykke ned i en gang livet byr annledning til det ;-)

M.v.h.

Syns italiensk og portugisisk er vakre språk, holder på å lære hebraisk!

Russisk og kinesisk er mindre fint...

Skrevet

Jeg skal begynne på russiskkurs neste uke, og gleder meg. Alle språk er vakre på sin måte.

Skrevet

jeg kunne tenke meg å lære russisk, samt japansk. Men det er jo fordel å lære språk som man hører til daglig da:)

tegnspråk er vakker, det samme er italiensk. Faktisk synes jeg finsk også er vakkert, men det tror jeg ikke at jeg deler med mange. svensk er også vakkert

vet ikke om mange språk jeg synes er stygge, men nederlandsk og sveitsisk med harkelyder er stygt. Det samme med enkelte danske dialekter

Skrevet

Kan engelsk og spansk, samt har snakket flytende svensk.(og hadde noe latin for et par år siden)

Kunne vel i første omgang tenkt meg å være flinkere å bruke de språkene jeg har for vedlikehold.

Språk jeg synes er mindre pene å høre på er slike som kinesisk, japansk mm.

Pene språk er italiensk, fransk oa.

Kunne tenkt meg masse mer språk. Fransk, tysk, amerikansk mm.

:)

delphina1365380402
Skrevet

Jeg kan en del gresk og polsk i tillegg til de mer "vanlige" fremmedspråkene og kunne tenke meg å lære mer av begge disse språkene! Moro å kunne språk som i og for seg ikke er "nødvendige" men bare for egen del!

Skrevet

Snakker flytende italiensk og spansk, og synes dermed de er fine. Ellers synes jeg svensk er fint.

Finks, russisk og tysk liker jeg ikke.

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å lære "dialekter" innenfor det engelske språket, jeg snakker amerikansk og britisk, ville gjerne snakket skotsk, irsk, sørstatsamerikansk blandt annet. Ellers Walisisk, fransk, spansk, italiensk, hebraisk og persisk.

Jeg kommer ikke på noen språk som er stygge.

Gjest Mine ører henger ned
Skrevet

Kunne tenkt meg å lære spansk.

Russisk og tysk er "stygge" språk.

Dansk, spansk,fransk, samisk og svensk er fine språk i mine ører.

Skrevet

Jeg har lyst til å lære meg fransk skikkelig, og italiensk.

Jeg synes finsk høres helt grusomt ut.

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å lære italiensk.

Jeg synes ikke noen språk er stygge.

Skrevet

Kunne tenkt meg å lære nederlandsk og fransk, tror jeg.

Fransk har en flott klang, enkelte dialekter på svensk er fine... italiensk er "syngende" og flott å høre på. Spansk liker jeg også godt.

Stygge språk i mine ører er samisk og finsk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...