Gå til innhold

Norsk presse, islam og frykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvis vi ser bort ifra de få tullingene som brant ambassadene, så er jo saken den at "muslimene" benytter deres ytringsfrihet ved å demonstrere, boikotte danske produkter, osv.

Eller?

Selvsagt. Jeg har aldri hevdet noe annet.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• favn

11

• gripp

10

• Zombiebob

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt. Jeg har aldri hevdet noe annet.

Så hva er da problemet ditt? (Igjen, bortsett fra at noen tullinger satt fyr på en ambassade.)

Skrevet

Så hva er da problemet ditt? (Igjen, bortsett fra at noen tullinger satt fyr på en ambassade.)

Problemet er at ytringsfriheten er under angrep. Dels ved at muslimer som har en annen oppfatning av frihetens innhold øker i antall og makt, og dels ved at friheten knebles ved vold og trusler om vold.

Jeg forstår at du ikke er opptatt av dette, men må nok leve med at andre skriver om saken.

Skrevet

Problemet er at ytringsfriheten er under angrep. Dels ved at muslimer som har en annen oppfatning av frihetens innhold øker i antall og makt, og dels ved at friheten knebles ved vold og trusler om vold.

Jeg forstår at du ikke er opptatt av dette, men må nok leve med at andre skriver om saken.

Med andre ord - de er jo som deg... Du vil sloss for å bevare "ditt" system, de for å bevare sitt. Du vil ha rett til å trakassere dem, de vil ha rett til å trakassere deg.

Velbekomme.

Skrevet

Så hvis vi ser bort ifra de få tullingene som brant ambassadene, så er jo saken den at "muslimene" benytter deres ytringsfrihet ved å demonstrere, boikotte danske produkter, osv.

Eller?

Tja, nå er det ikke noe som tyder på at dette er "noen få tullinger" da.

Vi har sett enorm oppslutning rundt voldelige demonstrasjoner, vi har sett autoritetspersoner både verdslige og religiøse støtte disse, vi har sett regjerninger la være å agere for å beskytte andre lands eiendom, og vi ser styresmakter oppfordre til kollektiv avstrafning av danske/norske interesser fordi vi ikke utfører sensur.

Skrevet

De praktiserer jo bare ytringsfriheten sin....???

Yes, det gjør de, de praktiserer sin rett til å drite seg totalt ut.

Er du uenig i det? Dvs synes du at disse eksemplene av noen demonstranter ikke driter seg loddrett ut?

Skrevet

De praktiserer jo bare ytringsfriheten sin....???

Selvsagt. Men de dr.... seg like fullt ut. Hvem kan ta denne gjengen på alvor heretter?

Dvs, det må man jo. For jeg kjenner ingen som har lyst til å bli ufri og/eller massakrert.

Skrevet

Yes, det gjør de, de praktiserer sin rett til å drite seg totalt ut.

Er du uenig i det? Dvs synes du at disse eksemplene av noen demonstranter ikke driter seg loddrett ut?

..eh.... jeg er ateist, så den siden av saken er avklart.

Poenget er jo at både de som protesterer og Gripp bare er uenige i noen ytringer.

Å bruke ytringsfriheten til å trakassere andre mennesker (enten det er jøder, muslimer, folk fra USA, osv.) svekker ytringsfriheten, og gjør at flere (de trakasserte) aksepterer reduksjon i ytringsfriheten.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tja, nå er det ikke noe som tyder på at dette er "noen få tullinger" da.

Vi har sett enorm oppslutning rundt voldelige demonstrasjoner, vi har sett autoritetspersoner både verdslige og religiøse støtte disse, vi har sett regjerninger la være å agere for å beskytte andre lands eiendom, og vi ser styresmakter oppfordre til kollektiv avstrafning av danske/norske interesser fordi vi ikke utfører sensur.

Ja, nesten alt av det du nevner er jo nettopp eksempler på ytringsfrihet. F. eks. boikott av danske varer, ikke sant?

Er du for eller mot ytringsfrihet?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvsagt. Men de dr.... seg like fullt ut. Hvem kan ta denne gjengen på alvor heretter?

Dvs, det må man jo. For jeg kjenner ingen som har lyst til å bli ufri og/eller massakrert.

Jeg tror neppe at verken du eller Gripp skriver det dere skriver for å forhindre muslimer i å drite seg ut?

De benytter jo ytringsfriheten, og "dere" driter dere like mye ut når dere er overrasket over at muslimer bruker sin ytringsfrihet - f. eks. til å oppfordre til boikott.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, nesten alt av det du nevner er jo nettopp eksempler på ytringsfrihet. F. eks. boikott av danske varer, ikke sant?

Er du for eller mot ytringsfrihet?

Med vennlig hilsen

Jeg tolker det svaret som at du er enig i at dette ikke er "noen få tullinger". Det var nemlig det jeg kommenterte.

Skrevet

Jeg tror neppe at verken du eller Gripp skriver det dere skriver for å forhindre muslimer i å drite seg ut?

De benytter jo ytringsfriheten, og "dere" driter dere like mye ut når dere er overrasket over at muslimer bruker sin ytringsfrihet - f. eks. til å oppfordre til boikott.

Med vennlig hilsen

Eh... hvis du mener at det å bli overrasket over denne fanatismen vi nå ser er å drite seg ut, hva legger du da egentlig i uttrykket "å drite seg ut"?

Skrevet

Eh... hvis du mener at det å bli overrasket over denne fanatismen vi nå ser er å drite seg ut, hva legger du da egentlig i uttrykket "å drite seg ut"?

Skal vi ha ytringsfrihet, så må den gjelde alle, ja?

Og da må den også gjelde oppfordringer til boikott av danske varer, selv om "vi" selvsagt synes "de driter seg ut"?

Jeg mener at folk driter seg ut når de ikke forstår at andre kan mene noe annet enn dem, og at ikke "de" også skal bruke ytringsfriheten.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tolker det svaret som at du er enig i at dette ikke er "noen få tullinger". Det var nemlig det jeg kommenterte.

Det var noen få tullinger som brant ambassadene.

Det var mange som protesterte, men det er da "ytringsfrihet i praksis". Skal man kritisere dem for å bruke sin ytringsfrihet?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det var noen få tullinger som brant ambassadene.

Det var mange som protesterte, men det er da "ytringsfrihet i praksis". Skal man kritisere dem for å bruke sin ytringsfrihet?

Med vennlig hilsen

Dette var ikke "få tullinger". Det holder å se på bildene det, så ser du at det ikke holder vann.

Og ja, vi kan helt klart kritisere disse for å drive vold, sanksjonere vold, oppfordre til vold og massemord, og glorifisere voldsmenn.

Skrevet

Dette var ikke "få tullinger". Det holder å se på bildene det, så ser du at det ikke holder vann.

Og ja, vi kan helt klart kritisere disse for å drive vold, sanksjonere vold, oppfordre til vold og massemord, og glorifisere voldsmenn.

Altså, det er 1,2 MILLIARDER muslimer i verden. De utgjør ca 20% av verdens befolkning. Det er noen svært få som protesterte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Skal vi ha ytringsfrihet, så må den gjelde alle, ja?

Og da må den også gjelde oppfordringer til boikott av danske varer, selv om "vi" selvsagt synes "de driter seg ut"?

Jeg mener at folk driter seg ut når de ikke forstår at andre kan mene noe annet enn dem, og at ikke "de" også skal bruke ytringsfriheten.

Med vennlig hilsen

Det kan virke som om du har misforstått litt her.

Jeg skal ikke snakke på de andres vegne, men det er neppe det at de ytrer seg som er problemet. Grunnen til at hvertfall jeg mener de driter seg ut, er ytringene:

Freedom go to hell.

Massacre those who insult Islam.

Skrevet

Altså, det er 1,2 MILLIARDER muslimer i verden. De utgjør ca 20% av verdens befolkning. Det er noen svært få som protesterte.

Med vennlig hilsen

Dette må være selve definisjonen på kverulering.

Men greit å få avklart at du synes demonstrantene var noen tullinger, hvertfall.

Skrevet

Det kan virke som om du har misforstått litt her.

Jeg skal ikke snakke på de andres vegne, men det er neppe det at de ytrer seg som er problemet. Grunnen til at hvertfall jeg mener de driter seg ut, er ytringene:

Freedom go to hell.

Massacre those who insult Islam.

Selvsagt er det idiotiske påstander, men det er jo nettopp det ytringsfrihet handler om! At "de" også skal få komme med deres påstander.

Det er jo det som er poenget.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...