Gå til innhold

Norsk presse, islam og frykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt er det idiotiske påstander, men det er jo nettopp det ytringsfrihet handler om! At "de" også skal få komme med deres påstander.

Det er jo det som er poenget.

Med vennlig hilsen

Det var ikke poenget med denne diskusjonen - ingen her har vært uenig i det.

Poenget var at disse utsagnene driter ut avsender, og at du ikke syntes enig.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• favn

11

• gripp

10

• Zombiebob

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt er det idiotiske påstander, men det er jo nettopp det ytringsfrihet handler om! At "de" også skal få komme med deres påstander.

Det er jo det som er poenget.

Med vennlig hilsen

Forsøket på å ufarliggjøre den islamske ideologi er en gammel taktikk fra sørs side.

Heldigvis har ytringsfriheten vist oss hva islam står for. Ikke minst har de såkalt "moderate" fått vist seg i media, og latt oss trekke våre konklusjoner.

Folk har fått øynene opp for den islamske fare, og de fleste tør nå si klart fra om at vi ikke ønsker et islamsk samfunn.

Etter dette blir det mye lettere å trekke de nødvendige konklusjoner når det gjelder endringer i f.eks. den skandaløse innvandringspolitikken...både her i landet og i EU.

Skrevet

Jeg tror neppe at verken du eller Gripp skriver det dere skriver for å forhindre muslimer i å drite seg ut?

De benytter jo ytringsfriheten, og "dere" driter dere like mye ut når dere er overrasket over at muslimer bruker sin ytringsfrihet - f. eks. til å oppfordre til boikott.

Med vennlig hilsen

Jeg passer godt på mine motiver, de trenger ingen andre å bestemme for meg. Jeg spør for øvrig ikke om eller prøver å sette dine motiver i dårlig lys.

Men for the record om noen gidder å bry seg:

Forsøkene på å kneble ytringsfriheten via vold, trusler og krav om straff for ytrere og alle oss andre... jeg ser bare et ideologisk og totalitær tanke- og handlingssystem som fornuften og demokratiet verken bør eller kan finne seg i. Det favn kan gjøre med det, er å kritisere og vise ståsted.

For øvrig:

Det absurde som springer alle tenkende og fornuftige mennesker midt i fleisen er det som poengteres fra all moderat og ekstremt islamsk hold disse ukene, nemlig at verken muslimer eller islamister vil ha ytringsfrihet.

Hadde vært greit nok for meg såfremt ikke den abnorme kvinneundertrykkelsen som finner sted i islams navn, ikke hadde vært så ufattelig påtrengende.

MEN - vi andre i verden skal selvsagt ikke innordne oss et slikt latterlig krav. Og DET står på agendaen i dag - i Norge, i Danmark, og hvor som helst ellers i verden der muslimer utgjør en gruppe som har innflytelse.

Skrevet

Jeg passer godt på mine motiver, de trenger ingen andre å bestemme for meg. Jeg spør for øvrig ikke om eller prøver å sette dine motiver i dårlig lys.

Men for the record om noen gidder å bry seg:

Forsøkene på å kneble ytringsfriheten via vold, trusler og krav om straff for ytrere og alle oss andre... jeg ser bare et ideologisk og totalitær tanke- og handlingssystem som fornuften og demokratiet verken bør eller kan finne seg i. Det favn kan gjøre med det, er å kritisere og vise ståsted.

For øvrig:

Det absurde som springer alle tenkende og fornuftige mennesker midt i fleisen er det som poengteres fra all moderat og ekstremt islamsk hold disse ukene, nemlig at verken muslimer eller islamister vil ha ytringsfrihet.

Hadde vært greit nok for meg såfremt ikke den abnorme kvinneundertrykkelsen som finner sted i islams navn, ikke hadde vært så ufattelig påtrengende.

MEN - vi andre i verden skal selvsagt ikke innordne oss et slikt latterlig krav. Og DET står på agendaen i dag - i Norge, i Danmark, og hvor som helst ellers i verden der muslimer utgjør en gruppe som har innflytelse.

Det er under 2% av Norges befolkning som er muslimer. Svært mange er ikke-praktiserende.

Ytringsfriheten er under langt større fare fra høyreekstreme (og venstreekstreme (men det er ikke så mange av dem)).

===

Poenget er også at å misbruke ytrinsgfriheten til å lage karikaturer, gir jo nettopp ytringsfrihetsmotstanderene de beste argumentene ovenfor normale muslimer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Forsøket på å ufarliggjøre den islamske ideologi er en gammel taktikk fra sørs side.

Heldigvis har ytringsfriheten vist oss hva islam står for. Ikke minst har de såkalt "moderate" fått vist seg i media, og latt oss trekke våre konklusjoner.

Folk har fått øynene opp for den islamske fare, og de fleste tør nå si klart fra om at vi ikke ønsker et islamsk samfunn.

Etter dette blir det mye lettere å trekke de nødvendige konklusjoner når det gjelder endringer i f.eks. den skandaløse innvandringspolitikken...både her i landet og i EU.

Og der var du på auto-pilot igjen.

Si ifra når hjernen din er tilbake.

Skrevet

Det var ikke poenget med denne diskusjonen - ingen her har vært uenig i det.

Poenget var at disse utsagnene driter ut avsender, og at du ikke syntes enig.

Men ytringsfriheten handler jo ikke om det!

Jeg synes en rekke ytringer er meget tåpelige, men hva så? Har man ytringsfrihet så gjelder det alle.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mange skal bli tatt med buksa nede etter at Muhammedsaken er roet ned. Tegn tyder på at motreaksjoner er på vei.

Nå skal vi se om begrepet "kaste stein i glasshus" kan få et nytt perspektiv.

Eller begrepet "toleranse" skal få sin renessanse.

Dette skal bli meget nyttig og interessant.

Skrevet

Jeg stjal teksten fra et innlegg på VGD, og der var det ikke lagt ut lenker. Men siden teksten stort sett oppsummerte saken slik jeg husker den..og dertil godt formulert..synes jeg det var greit å legge den ut her.

Det hører med til historien at filmen vel ble forbudt vist her i landet i starten, men at den ble tillatt etter massivt trykk fra venstresiden og media.

....

Hvis noen hevder at teksten gir et feilaktig bilde av det som skjedde, må jeg forsøke å finne noen lenker, men jeg tror som sagt at det meste er dekkende.

Slik oppfattet jeg også debatten den gangen, og fulgte med.

Det var et voldsomt oppbud av sinte folk. Men de sinte kristne fikk ikke så mye spalteplass som de som var for ytringsfrihet.

Filmen var ubetalelig morsom. Jeg oppfattet den som parodi på "Jesusfilmer". Jeg så den ikke som noen provokasjon, og alt for mange uttalte seg uten å ha sett den. det oppsto myter om hvor forferdelig den var. Dermed måtte "alle" se den. Nyttige idioter oppnådde akkurat det motsatte av det de ville. Folk blir forferdelig nysgjerrige av aggresjon, og mange syns det var gøy å erte de kristne fundamentalistene med sine forstokkede holdninger.

Skrevet

Med andre ord - de er jo som deg... Du vil sloss for å bevare "ditt" system, de for å bevare sitt. Du vil ha rett til å trakassere dem, de vil ha rett til å trakassere deg.

Velbekomme.

Går det "skeis" for ideologien din Sør?

Skrevet

Jepp.

Takket være tullinger som har trakassert dem i årevis, så kan de nå påberope seg å være trakassert og martyrer.

Du har gjort din del for å nøre opp under dette.

Tullingene er de som ikke for lengst har forstått at det er visse kulturer som er "inkompatible".

Og skal man forsøke å "mikse" disse, så er det noen som må tilpasse seg.

Så langt har det vært etniske nordmenn som har møtt de største krav om forståelse, tolleranse og tilpassning.

Og det har igjen medført at de "importerte" kulturer har fått holde på den (u)kultur som ikke er akseptabelt og kompatibelt med vår kultur.

Gjennom familiegjenforening så holdes denne (u)kutur i hevd i vårt eget land, og det skjer ingen integrering.

Konfliktene øker, og vil fortsette å gjøre det - til neste gang en bagatell får være katalysatoren som nok en gang trigger slike reaksjoner som vi nå har sett, eller værre.

Det burde ikke overraske noen....

Skrevet

Og der var du på auto-pilot igjen.

Si ifra når hjernen din er tilbake.

Og der gikk du nok en gang tom for saklige kommentarer....

Skrevet

Poenget er at hvis vi skal ha ytringsfrihet, så må det gjelde ALLE, og ikke bare ytringer som vi aksepterer.

Med vennlig hilsen

Er dte ikke nettopp det vi presiserer her?

Og den ytringsfriheten skal vi være glade for at også "de" benytter seg av, slik av vi kan se hva det er denne (u)kulturen/religionen/politikken virkelig betyr.

For da kan vi gjennom lovlige demokratiske midler OG vår ytringsfrihet, bekjempe den så godt vi kan.

Skrevet

Det er under 2% av Norges befolkning som er muslimer. Svært mange er ikke-praktiserende.

Ytringsfriheten er under langt større fare fra høyreekstreme (og venstreekstreme (men det er ikke så mange av dem)).

===

Poenget er også at å misbruke ytrinsgfriheten til å lage karikaturer, gir jo nettopp ytringsfrihetsmotstanderene de beste argumentene ovenfor normale muslimer.

Med vennlig hilsen

'Poenget er også at å misbruke ytrinsgfriheten til å lage karikaturer, gir jo nettopp ytringsfrihetsmotstanderene de beste argumentene ovenfor normale muslimer.'

Misbruke ytringsfriheten til å lage karikaturer? Humor og satire er jo tvert om en suveren måte å uttrykke seg/kritisere på.

Og hvis 'normale muslimer' lar seg kjøpe av islamister og enes med dem på grunn av tegninger, er veien kort til å tolke at skillet ikke er noe særlig i utgangspunktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...