Gå til innhold

Ville dere prøvet hypnose?

Anbefalte innlegg

Gjest nyskjerrig på dette
Skrevet

Jeg har for en tid siden overvært at min datter fikk hypnose mot en "fobi" hun hadde. Den var svært plagsom, men etter to behandlinger med hypnose hos barnepsykolog var fobien borte vekk. Nå kan hun omgås dette som har skremt henne nesten til vanvidd; det er nærmest mirakuløst.

Jeg ser at det tilbys hypnose nå hos andre enn psykologer - f.eks. for å slutte å røyke, for å få bukt med søvnproblemer, som avslapping/mot stress, for å redusere overvekt osv. Jeg kunne tenke meg å prøve selv. Det tar visst kun 4 behandlinger for å slutte å røyke (og koster ca kr 3000). Ville dere prøvd dette?

Fortsetter under...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hvis du er nysgjerrig på det, og har 3000 som du kan investere i noe som er så usikkert, så gjør det.

Har du derimot veldig trang økonomi, og du ikke har 3000 å miste så ville ikke jeg gjort det!

Du må også vurdere om du har lyst å betale 3000 for å slutte å røyke (funker det så er det en smal pris å betale for å unngå KOLS!).

Jeg syns også det kan være verdt det hvis du nok en gang, har råd til å bruke 3000 på noe du er nysgjerrig på. Og så får det at du kanskje klarer å slutte å røyke være en bonus.

Jeg syns alternative ting er litt spennende, og kan tenke meg å bruke penger på å prøve ting etterhvert hvis jeg får råd til det.

Skrevet

nei!!

rett og slett fordi jeg er en kontrollfreak, og ville ikke latt en annen person ta kontroll over meg på den måten.

Men sikkert nyttig for de som tør å slippe kontrollen:)

Gjest nyskjerrig på dette
Skrevet

nei!!

rett og slett fordi jeg er en kontrollfreak, og ville ikke latt en annen person ta kontroll over meg på den måten.

Psykologen til min datter forklarte oss at det bare er på tv at hypnotisøren "tar kontroll" og at dette kun er show. En kan ikke få noen til å gjøre noe de selv ikke vil under hypnose, sa han. Du er selv "med" hele tiden og har kontrollen, og den som hypnotiserer deg kan kun i samarbeid med deg oppnå resultater.

Gjest not everybody
Skrevet

nei!!

Slik du beskriver deg selv, er du neppe hypnotiserbar. Det er nemlig ikke alle som lar seg hypnotisere, det gjelder ikke minst de som ikke klarer å gi fra seg kontrollen i tillit for en periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...