tjakk Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 heihei!jeg er ei jente på 21 år gammel å har et stort problem med underlivet.jeg klør,svir og hovner opp konstant!å får åpne sår(ripper)...jeg har vært med forskjellige leger flere ganger der jeg har blitt anbefalt å bruke div.soppdrepende midler som:canesten,naturelle yoghurt,kamille te og vaginal tablett weleda.de har og anbefalt meg til å bare bruke bonullstruser å bytte på underlivssåper...men,ingenting hjelper!jeg og partneren min har ødelagt sexlivet pga det.jeg får vondt å ingenting tenner meg...dette er meget vankelig!jeg vil bare slutte å ha vondt...kan du vær så snill hjelpe meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218196-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thekla84 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei! Kjenner meg litt igjen i din situasjon. Jeg hadde det nemlig slik for 3-4 år siden. da var jeg rundt 18 år. Jeg fikk ikke sår, men klødde konstant, hadde soppinfeksjoner hele tiden, og det ødela sexlivet mitt totalt, for jeg fikk vondt og følte meg elendig. Til syvende og sist fikk jeg råd fra en kvinnelig spesialist. Hun ga meg disse rådene: Bruke bomullstruser, ikke tanga med mindre det er høyst nødvendig. Ikke vaske deg med Asan intimvask for den har ph 5,5 som er ALTFOR høy! Du skal vaske deg med Lactacyd siden den har ph 3,5 som er supert for det sure underlivsmiljøet. Slutt med o.b tamponger hvis du bruker dem og begynn å bruke Tampax. De har en innførings-hylste samtidig som de er mye mykere og smidigere. Jeg fikk også råd om å slutte med p-piller en lang periode. Og dette med å vaske seg med yoghurt og bruke vaginal-kapsler er en dum ide, dette kan faktisk gjøre vondt værre. Men canesten skal du bruke hvis du har sopp, og bruk da helst den pakningen med 6 vagitorier a` 100mg. Og smør deg godt i to uker. I mellomtiden avstår du fra sex, og ber også partner om å smøre seg godt to ganger om dagen i en ukes tid, ellers kan du risikere å bli smittet tilbake. Canesten kan man ikke bruke for mye av, så du vil aldri bli immun mot de. Kjøp inn en glidekrem og smør godt med når dere begynner å ha sex igjen, da blir det litt mindre friksjon og irritasjon av slimhinnene dine Lykke til, dette funket for meg og alle de andre venninnene mine som jeg har anbefalt dette til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218196-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-hjelp-meg/#findComment-1614685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smilesmile Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Du er ikke den eneste som sliter med dette! Og lucky Thekla84 klarte faktisk å bli kvitt det har vært plaget med dette i over et år, og har prøvd absolutt alt. Sluttet på ppiller i 3mnd, noe som hjalp betraktelig, men lite praktisk da kondom blir tungvindt i lengden. Har en samboer som er veldig forståelig ang dette, og har deltatt på flere av mine canestenkurer - uten at det har blitt noe bedre, selvfølgelig. Bruk av bomullstruser osv har ikke hjulpet noe. Når det gjelder tambong/bind er jeg så heldig at jeg nesten ikke har mensen pga av bruk av minipiller (noe jeg også fikk pga av soppen da de inneholder mindre hormoner som kan fremkalle dette), så kan ikke uttale meg her. Det som derimot hjelper meg slik at jeg noenlunde kan ha et bra sexliv( = sex uten jævlig smerte i flere timer etterpå) er canesten (den meed salve + 6 applikatorer. Tablettene man fører i skjeden løser seg sjelden opp og funker dermed ikke like bra)og diflukan (tabletter mot sopp) og ikke minst glidekrem!!! Glidekrem er et must, bare den gjør livet mye enklere. Litt slitsomt og kjøpe canesten ol hele tiden (og dyrt!), men trøster meg med at det går over før eller senere da de fleste kvinner får sopp uten spes grunn, samtidig at den forsvinner like plutselig...Og sex må man jo ha Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218196-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-hjelp-meg/#findComment-1619093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.