Gå til innhold

Hunde-eiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kjenner jeg ikke en eneste hunde-eier som er sympatisk, og har alminnelig folkeskikk?

Et spørsmål:

Da dere skaffet dere hund, var det for hundens beste, eller deres eget beste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med dette egentlig? Mange hundeeiere blir faktisk utsatt for drittslenging på gata og behandlet som de gjør noe ulovlig når de lufter hunden, av hundehatere. Selv om det er noen som ikke plukker opp driten etter hunden sin og lar den gå løs der det ferdest mange folk, så er flertallet veldig påpasselig med slikt.

Jeg skaffet meg hund fordi jeg er veldig glad i dyr, og hunden min er lykkelig og fornøyd.

Skrevet

Jeg kjenner bare hyggelige hundeeiere og alle har fine veloppdragne hunder.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hvis jeg skaffer meg hund så er det fordi JEG har lyst på hund og fordi jeg tror den kan berike livet mitt. Jeg er glad i dyr og hunder. Jeg skaffer den ikke fordi jeg tror nettopp det er det beste for DEN hunden. Den kunne sikkert fått det like bra hos neste på lista over kjøpere.

MEN, det er viktig for meg å kunne gjøre mitt beste for at hunden skal ha det bra hos meg og som en del av familien.

Gjest Dyregaaaal
Skrevet

Jeg skaffet meg hund pga at jeg elsker hunder - og alle andre dyr :-) Kommer fra en meeeget dyrekjær familie hvor dyrene har blitt behandlet som de familiemedlemmene de er (men også som de dyrene de er)

Mitt inntrykk er tvert imot at folk som IKKE liker dyr er litt mindre "gode mennesker"!

For meg er det umulig å fatte at man ikke kan falle pladask for en hund, katt, marsvin etc...

De fleste dyr jeg har hatt har jeg skaffet meg for min egen skyld, men har tatt vare på noen katter f.eks som var "kasta ut hjemmefra".

Blir jo det samme som å få barn vettu - er ikke for barnets skyld man får barn, men av ren og skjær egoisme *S*

Så du - er bra vi har dyrekjære mennesker - de som ikke liker dyr er sånne surmaga, ondskapsfulle vesener som deg!

Skrevet

Jeg er hundeeier, er sympatisk og har normal folkeskikk.

;-)

Du har nok vært uheldig med hundeeierne du har truffet. *S*

Skrevet

Spørsmålet ditt:

Jeg skaffet meg hund fordi jeg hadde lyst på hund. Og jeg vil at hunden skal få et godt hjem hos oss.

Og hunden skal _ikke_ få være en plage for andre.

Skrevet

*Hvorfor kjenner jeg ikke en eneste hunde-eier som er sympatisk, og har alminnelig folkeskikk?*

Sannsynligvis har du en meget liten og "enkel" omgangskrets. Sånn sett er de sikkert ganske lik deg.

Skrevet

*Hvorfor kjenner jeg ikke en eneste hunde-eier som er sympatisk, og har alminnelig folkeskikk?*

Sannsynligvis har du en meget liten og "enkel" omgangskrets. Sånn sett er de sikkert ganske lik deg.

Bestill på nettsiden til det aktuelle flyselskapet.

Skrevet

Ops - feil tråd

Skrevet

Det er alltid en grunn til at folk skaffer seg noe.

For en deprimert ensom person er det en lykke. Men følelsene tar lett overhånd.

Det er ikke lett å fatte da at den elskelige bikkjefanten faktisk ofte er til bry for noen, eller noen er redd hunder.

Mer sjelden er de som blir sjalu når hunden viser glede over å bli klappet og kjælt med av andre.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Bestiller man sympatiske hundeeiere der? ;) *knis*

Gjest Aimabel
Skrevet

Da vi skaffet oss hund var det fordi vi ville ha selskap når vi kommer hjem, når vi trener, og går tur. Vi gjør hva vi kan for at den skal ha det godt hos oss, den får nok mosjon, og mye kos. Det er viktig for oss at den er veloppdragen slik at vi kan ha den med på besøk.

Skrevet

*LOL*!!

Skrevet

Du har nok vært uheldig da, for jeg kjenner mange hyggelige og sympatiske hundeeiere :o)

Skrevet

Det må vel i såfall være noe med deg slik at du ikke tiltrekker deg hyggelig hundeeiere?

skorpionfisken
Skrevet

Det er mange som aldri skulle hatt hund. Så synd at du bare kjenner sånne mennesker.

Jeg kjenner mange sympatiske og flinke hundeeiere. Men så bruker de også mye tid på hundene sine, de er ikke der bare for å være i huset, minst mulig synlig.

Å ha hund krever masse tid og engasjement. Det er mye arbeid, spesielt de første to årene, for at man skal få en veloppdragen hund som selv sånne som deg kan like.

Mange gjør den feilen at de skaffer hund når de er i etableringsfasen. Lykkelig familie med to små barn og hund. Det er i den perioden av livet man har det mest travelt og egentlig ikke har tid til å ta seg av hunden på en skikkelig måte.

Skrevet

av og til blir feilposteringene _ekstra_ morsomme!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...