Gå til innhold

Vi tapte...

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Som jeg spådde...

Årsaken til tapet - h*n fikk ikke en siste sjanse. Jeg sa aldri "hvis du ikke gjør sånn eller sånn - så mister du jobben".

Vitnene mine er latterliggjort i dommen, pedagogen har vitnet fordi hun er sur på vedkommende fordi h*n har ledd av henne en gang, foreldrene var det ikke noe vits å ta hensyn til, de konsentrerte seg bare om uviktige ting (at barna skulle være ute hver dag, at de ansatte ikke skulle snakke i telefonen konstant, og at barna skulle bli tatt imot når de kom om morgenen, ikke ignorert) - og jeg fordi jeg velger selv hvilke lover jeg vil forholde meg til og ikke.

Jeg startet barnehage med godkjenning fra fylkesmannen, og bydelen - men ikke plan og bygg. Fylkesmannen valgte å ikke vente på plan og bygg sin godkjenning fordi de var så utrolig trege, og det blir jeg straffet for nå.

Konklusjonen er altså at barna ikke har noen rettigheter, barnehageloven er en vits vi egentlig ikke skal ta noe hensyn til, arbeidsmiljøloven er viktigere dersom de blir stilt mot hverandre - og alt er egentlig min skyld.

Men jeg har sagt det før; for meg er hensynet til barna viktgist, jeg vil ikke være bekjent av å ha en sånn person ansatt hos meg - så om jeg må, så gjør jeg det igjen.

Skal tenke litt på om jeg skal anke eller ikke.

Jeg skylder motparten 150.000, det koster vel omtrent 100.000 til å anke, men er 100.000 til egentlig så mye fra eller til?

Uansett, jeg må tenke litt på det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

3

• jubalong70

3

• lavvo

3

• fyrlykt

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uten at jeg kjenner alle detaljer synes jeg dette er fryktelig trist.

Gir deg en virtuell kjempeklem og håper du finner ut av hvordan du skal gjøre det videre.

Skrevet

Uff, det var leit å høre, har fulgt med på innleggene dine om denne saken.

Jeg skjønner hvor enormt frustrert du må være, særlig når du VET at du har rett. Du må nesten vurdere selv om 100 000 er noe "fra eller til", men som forelder i din barnehage hadde jeg heiet deg fram, du viser at du virkelig bryr deg med å stå på for saken!!

Masse lykke til videre uansett hva du bestemmer deg for!

Gjest Persille
Skrevet

Uten at jeg kjenner alle detaljer synes jeg dette er fryktelig trist.

Gir deg en virtuell kjempeklem og håper du finner ut av hvordan du skal gjøre det videre.

Takk takk - vet ikke om jeg skal le eller gråte, det hele er jo bare en stor vits.

Jeg har en ansatt som plager barna, er slem, uansvarlig og tillegg lyver for meg - og så får jeg straff for å ha kvittet meg med vedkommende?

Skrevet

Så kjipt Persille. Etter å ha lest innleggene dine tror jeg ikke at jeg synes det var rettferdig.

Snakk med en annen advokat og be om råd ang anke eller ikke.

Gjest Persille
Skrevet

Så kjipt Persille. Etter å ha lest innleggene dine tror jeg ikke at jeg synes det var rettferdig.

Snakk med en annen advokat og be om råd ang anke eller ikke.

Ja, jeg holder på med det nå.

Problemet mitt er at jeg må finne en som kan matche motpartens advokat. Han var mildt sagt helt jævlig, han var en sånn du bare ser på film. Han tok opp ting som var langt fra relevant, og slang dritt til både meg og vitnene. Selv om han fikk tilsnakk tre ganger, så gikk det virkelig over stokk og sten.

Min advokat er dyktig osv - men han er rolig og ble stående helt i skyggen av denne mannen...

Nå har jeg funnet en som kjenner til ham da - og som kanksje kan gi meg noen råd om hvordan jeg evnt. skal gå frem dersom vi anker...

Skrevet

Ja, jeg holder på med det nå.

Problemet mitt er at jeg må finne en som kan matche motpartens advokat. Han var mildt sagt helt jævlig, han var en sånn du bare ser på film. Han tok opp ting som var langt fra relevant, og slang dritt til både meg og vitnene. Selv om han fikk tilsnakk tre ganger, så gikk det virkelig over stokk og sten.

Min advokat er dyktig osv - men han er rolig og ble stående helt i skyggen av denne mannen...

Nå har jeg funnet en som kjenner til ham da - og som kanksje kan gi meg noen råd om hvordan jeg evnt. skal gå frem dersom vi anker...

Han høres ut som Staff (din motparts advokat altså). Men det er vel sikkert ikke det...

Lykke til uansett!

Skrevet

Utrolig trist, Persille. Dette hadde du og barnehagen ikke fortjent.

Lykke til med tankene rundt anke. Det blir jo veldig viktig nå å gå nøye gjennom punktene som førte til at utfallet ble som det ble.

Du er i alle fall en fighter! Stå på, om du kommer til at det er verdt det - både når det gjelder penger og påkjenninger!

Gjest Persille
Skrevet

Han høres ut som Staff (din motparts advokat altså). Men det er vel sikkert ikke det...

Lykke til uansett!

Nei, det var ikke det :)

Men Staff er en rolig og behersket mann i forhold! I hvertfall det jeg har sett da...

Skrevet

Rettslokalet og den virkelige verden er langt fra hverandre.

Mange har blitt etterlatt med de romantiske drømmer i grus; om en rettsstat som fungerer.

Å ha rett er ikke det samme som å få rett.

Er du overrasket over hva vitner sier i retten i forhold til hva du ville tro de ville si? Mange blir overveldet over presset i retten og sier noe helt annet enn de tenkte å gjøre.

Jeg selv ble sjokkert og vil aldri mer stole på at en rett vil gi meg rett selv om jeg har rett.

Ordet "rett" er en vits, og småfolk får ikke rettferdighet. De har ikke råd heller.

Gjest Persille
Skrevet

Utrolig trist, Persille. Dette hadde du og barnehagen ikke fortjent.

Lykke til med tankene rundt anke. Det blir jo veldig viktig nå å gå nøye gjennom punktene som førte til at utfallet ble som det ble.

Du er i alle fall en fighter! Stå på, om du kommer til at det er verdt det - både når det gjelder penger og påkjenninger!

Det er det som er det rare - det virker som om dommerne ikke har fulgt skikkelig med?

Jeg vet det er stygt å si det, men dommen inneholder så mange direkte feil, både om oss og motparten - at det kan virke som de bare har klart å få med seg halvparten av det som har blitt sagt....

Den ene dommeren var en gammel mann, en psykolog, og hver gang jeg så på ham satt han og så i taket, eller på gulvet, eller drev med et eller annet - han var ikke engasjert i det hele tatt...

Men uansett, jeg skjønner at jeg må bli mer kynisk, jeg må knuse motparten som person dersom jeg skal anke. Ikke bare gå på innsats og utførte/ikke utførte oppgaver - men også som menneske. Det var jo det de gjorde med meg...

Jeg valgte å ikke "slenge dritt" om vedkommende, jeg syntes ikke det hadde noe for seg, så jeg holdt meg til rene fakta - men ser nå at det var et feilsteg...

Gjest Persille
Skrevet

Rettslokalet og den virkelige verden er langt fra hverandre.

Mange har blitt etterlatt med de romantiske drømmer i grus; om en rettsstat som fungerer.

Å ha rett er ikke det samme som å få rett.

Er du overrasket over hva vitner sier i retten i forhold til hva du ville tro de ville si? Mange blir overveldet over presset i retten og sier noe helt annet enn de tenkte å gjøre.

Jeg selv ble sjokkert og vil aldri mer stole på at en rett vil gi meg rett selv om jeg har rett.

Ordet "rett" er en vits, og småfolk får ikke rettferdighet. De har ikke råd heller.

Nei, det er jo det økonomiske det står å faller på her.

Jeg har ikke råd til å betale dem 150.000 slik jeg har blitt dømt til nå. Om jeg anker, har jeg noen reell mulighet til å vinne? Hvis ikke vil det bare bety høyere utgifter, men om jeg har en reell mulighet, så kan jeg jo slippe å betale også? Vanskelig...

Jeg er ikke overrasket over vitnene, jeg synes det opptrådde flott. Men jeg er overrasket over at advokaten min ikke var tøffere, stilte flere spørsmål, og protesterte mer på motpartens opptreden...

Skrevet

Huff så fælt det må ha vært, jeg hadde sikkert emigrert etter noe sånt.

Skrevet

Nei, det er jo det økonomiske det står å faller på her.

Jeg har ikke råd til å betale dem 150.000 slik jeg har blitt dømt til nå. Om jeg anker, har jeg noen reell mulighet til å vinne? Hvis ikke vil det bare bety høyere utgifter, men om jeg har en reell mulighet, så kan jeg jo slippe å betale også? Vanskelig...

Jeg er ikke overrasket over vitnene, jeg synes det opptrådde flott. Men jeg er overrasket over at advokaten min ikke var tøffere, stilte flere spørsmål, og protesterte mer på motpartens opptreden...

"Men jeg er overrasket over at advokaten min ikke var tøffere, stilte flere spørsmål, og protesterte mer på motpartens opptreden..."

Der sier du noe viktig. Slapp sakførsel er ganske vanlig.

Gjest Flystripa
Skrevet

Merkelig dette, at arb.giver omtrent alltid taper i sånne saker.

Jeg mener at det hadde vært mer troverdig om fordelingen av tap/vinn hadde vært noenlunde jevnt fordelt, for det virker jammen meg håpløst å få sagt opp folk som er som hår i suppa.

Lykke til, om du våger deg du på en ny runde i rettsapparatet.

Skrevet

Takk takk - vet ikke om jeg skal le eller gråte, det hele er jo bare en stor vits.

Jeg har en ansatt som plager barna, er slem, uansvarlig og tillegg lyver for meg - og så får jeg straff for å ha kvittet meg med vedkommende?

Det virker helt utrolig.

Gjest Persille
Skrevet

Det virker helt utrolig.

Og det derfor alt dette er så forferdelig absurd for meg at jeg ikke klarer å akseptere det!

Jeg klarer ikke å akseptere at barna ikke har noen rettigheter?

Gjest Persille
Skrevet

Merkelig dette, at arb.giver omtrent alltid taper i sånne saker.

Jeg mener at det hadde vært mer troverdig om fordelingen av tap/vinn hadde vært noenlunde jevnt fordelt, for det virker jammen meg håpløst å få sagt opp folk som er som hår i suppa.

Lykke til, om du våger deg du på en ny runde i rettsapparatet.

Jeg vet om én sak hvor arb.giver vant.

Da hadde den ansatte sagt opp selv, men nektet for det - og gikk til sak fordi hun ble oppsagt. Dessverre for henne kunne arbeidsgiver bevise at hun samme dag hadde meldt seg arbeidsledig hos Aetat....

Men det er den eneste jeg vet om også, og det sier jo litt...

Gjest Persille
Skrevet

Huff så fælt det må ha vært, jeg hadde sikkert emigrert etter noe sånt.

Jeg har tenkt tanken, den og mange andre tanker det ikke lønner seg at blir offisielle...

Skrevet

Det var synd!

Helt utrolig også!

Om det bare kan være en bitteliten trøst - så har det nok fått mange av oss som leser her til å være oppmerksom på utfordringene rundt det å være arbeidsgiver.

Det er utrolig vanskelig å ansette folk, og de færreste er slik i "virkeligheten" som det inntrykket man får i et kort intervju. Så sjelden som mulig utlyser jeg stillinger, jeg ønsker helst å skaffe vikarer, og så tilby evt ledige stillinger til dem jeg er fornøyd med. Det er en stor sjanse å ta å ansette mennesker man bare har kjent i en intervjutime...selv om man sjekker referanser o.l.

Om du skal anke - vel, det er ikke lett å nå fram i neste omgang når det er påvist saksbehandlingsfeil, og den ekle motpartadvokaten er vel fortsatt tilstede, så det blir en vurdering bare du kan avgjøre. Er du sikker på at du vil gjennom dette en gang til? Det er jo noe med å bygge opp igjen hverdagen og omdømmet til barnehagen, som uansett om det er din skyld eller ikke har blitt skadelidende.

For all del, og for det det er verdt, jeg støtter deg, dersom det er det du vil. Det er kjempeviktig å stå opp for barnas rettigheter, og det har du gjort.

Stor trøsteklem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...