jubalong70 Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Og det derfor alt dette er så forferdelig absurd for meg at jeg ikke klarer å akseptere det! Jeg klarer ikke å akseptere at barna ikke har noen rettigheter? Det virker jo veldig rart at voksne som oppfører seg dårlig skal ha bedre rettigheter enn uskyldige barn!?! Hva sier advokaten din da? 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Kjære all verden! Er det mulig... Trist å høre dette da, har tenkt på dette og ventet på dommen, men trodde ikke at du tapte... Jeg synes du skal diskutere dette med folk som kanskje har gått gjennom slikt før, kanskje få en advokat som står litt mere på, for ikke å snakke om en dommer som gidder å engasjere seg!! Lykke til med avgjørelsen til evt anke! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Det var trist - for deg. Jeg kjenner ikk saken, men vet jo at det veldig strengt ved oppsigelse og avskjed - man må kunne dokumentere at vedkommende har fått tilsnakk over tid og flere advarsler. Har man personalansvar bør man derfor føre en logg over slikt. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hvordan er det mulig?!!? *gråte* 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Det virker jo veldig rart at voksne som oppfører seg dårlig skal ha bedre rettigheter enn uskyldige barn!?! Hva sier advokaten din da? At det er sånn det er dessverre. Arbeidsmiljøloven står over alle andre lover - og at det ikke finnes noen grunn til å si opp flok lovlig i Norge. Og det er et svar jeg ikke klarer å akseptere! Jeg klarer ikke å forstå at det er sånn det skal være, at små uskyldige barn skal utsettes for pskyiske og fysiske plager bare fordi man ikke har lov til å si opp et menneske. Jeg har kontaktet barneombudet og barne- og familiedep. Jeg håper bare at noen tar seg tid til å svare meg... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Det var synd! Helt utrolig også! Om det bare kan være en bitteliten trøst - så har det nok fått mange av oss som leser her til å være oppmerksom på utfordringene rundt det å være arbeidsgiver. Det er utrolig vanskelig å ansette folk, og de færreste er slik i "virkeligheten" som det inntrykket man får i et kort intervju. Så sjelden som mulig utlyser jeg stillinger, jeg ønsker helst å skaffe vikarer, og så tilby evt ledige stillinger til dem jeg er fornøyd med. Det er en stor sjanse å ta å ansette mennesker man bare har kjent i en intervjutime...selv om man sjekker referanser o.l. Om du skal anke - vel, det er ikke lett å nå fram i neste omgang når det er påvist saksbehandlingsfeil, og den ekle motpartadvokaten er vel fortsatt tilstede, så det blir en vurdering bare du kan avgjøre. Er du sikker på at du vil gjennom dette en gang til? Det er jo noe med å bygge opp igjen hverdagen og omdømmet til barnehagen, som uansett om det er din skyld eller ikke har blitt skadelidende. For all del, og for det det er verdt, jeg støtter deg, dersom det er det du vil. Det er kjempeviktig å stå opp for barnas rettigheter, og det har du gjort. Stor trøsteklem fra Heldigvis har jeg alle foreldre og alle andre instanser på min side - så barnehagens rykte har egentlig bare blitt bedre etter dette. Jeg har jo nå bevist at jeg strekker meg svært langt for å få det beste resultatet for alle mine kunder om man kan kalle barn og foreldre det. Om jeg vil gjennom det igjen? Nei. Om jeg har råd til å betale 150.000? Nei. Om jeg har råd til å satse 100.000 til? Nei - svaret på alt er nei. Men jeg må velge mellom to onder - og jeg klarer ikke det alene. Jeg jobber hardt nå med å finne en som kan gi meg relle og konkrete råd, og som ikke bare er ute etter å tjene penger på meg. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Kjære all verden! Er det mulig... Trist å høre dette da, har tenkt på dette og ventet på dommen, men trodde ikke at du tapte... Jeg synes du skal diskutere dette med folk som kanskje har gått gjennom slikt før, kanskje få en advokat som står litt mere på, for ikke å snakke om en dommer som gidder å engasjere seg!! Lykke til med avgjørelsen til evt anke! Vel, kjenner du noen av den sorten vil jeg gjerne ha tips. Jeg kjenner ingen, og har heller ikke hørt om noen som har vært gjennom dette før - og har heller ikke god kjennskap i advokatverdenen. Heldigvis får man kanskje si, men akkurat nå er det litt dritt... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Det var trist - for deg. Jeg kjenner ikk saken, men vet jo at det veldig strengt ved oppsigelse og avskjed - man må kunne dokumentere at vedkommende har fått tilsnakk over tid og flere advarsler. Har man personalansvar bør man derfor føre en logg over slikt. Jeg har logg, møtereferater, og h*n sa seg enig i alt i retten. Likevel tapte jeg. H*n sa faktisk at det ikke var noen ting jeg kunne gjort annerledes, og at h*n hadde forståelse og aksept for de tingene jeg hadde slått ned på. Likevel taper jeg på at jeg ikke ordrett har sagt "enten så gjør du dette, eller så mister du jobben" - da fikk h*n nemlig ikke noen siste sjanse, og det burde man få. Men hvor mange sjanser skal man få på tr måneder da? Fire møter, utallige samtaler og kommentarer, lapper og henvisninger burde jo være nok - men det er det altså ikke... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hvordan er det mulig?!!? *gråte* Jeg skal maile deg en kopi av dommen når jeg får den - du kommer til å bli sjokkert. Jeg har bare papirversjonen nå... 0 Siter
Gjest En liten dramaqueen? Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hvordan er det mulig?!!? *gråte* Gråte?? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Gråte?? Jeg kjenner Persille og denne saken ganske godt. Det er veldig veldig trist at hun tapte. Jeg er ikke en dramaqueen. Virker som det er noen som er ute etter å "ta meg" for tiden. Hvis du har noe i mot meg kan du vel i det minste stå fram med det vanlige nicket ditt. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Jeg skal maile deg en kopi av dommen når jeg får den - du kommer til å bli sjokkert. Jeg har bare papirversjonen nå... Ja! Gjør det. Vi får snakkes på msn. Så kan du fortelle om ferien din samtidig 0 Siter
fyrlykt Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Å anke en arbeidsrettsak er å kaste penger ut av vinduet. Det kan være vedkommende har gjort seg skyldig i mange overtredelser i sin jobb, men har du bare en formell feil i oppsigelsen så taper du. Desverre, stillingsvernet er altfor sterkt mener jeg. 0 Siter
Gjest En liten dramaqueen? Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Jeg kjenner Persille og denne saken ganske godt. Det er veldig veldig trist at hun tapte. Jeg er ikke en dramaqueen. Virker som det er noen som er ute etter å "ta meg" for tiden. Hvis du har noe i mot meg kan du vel i det minste stå fram med det vanlige nicket ditt. Hæ? Har da aldri skrevet til deg før. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hæ? Har da aldri skrevet til deg før. Neivel. Fint å få det oppklart at det ikke er deg =) 0 Siter
lavvo Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Heldigvis har jeg alle foreldre og alle andre instanser på min side - så barnehagens rykte har egentlig bare blitt bedre etter dette. Jeg har jo nå bevist at jeg strekker meg svært langt for å få det beste resultatet for alle mine kunder om man kan kalle barn og foreldre det. Om jeg vil gjennom det igjen? Nei. Om jeg har råd til å betale 150.000? Nei. Om jeg har råd til å satse 100.000 til? Nei - svaret på alt er nei. Men jeg må velge mellom to onder - og jeg klarer ikke det alene. Jeg jobber hardt nå med å finne en som kan gi meg relle og konkrete råd, og som ikke bare er ute etter å tjene penger på meg. Det gjelder nok om å finne de rette rådgiverne, ja. Er du medlem i PBL eller? Hva sier de? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Det gjelder nok om å finne de rette rådgiverne, ja. Er du medlem i PBL eller? Hva sier de? Jeg var ikke det da det skjedde - dermed får jeg ikke noe hjelp der... Det hjelper ikke at jeg har meldt meg inn nå heller visstnok. Men jeg skal ringe dem igjen i morgen - jeg må forsøke alt nå. 0 Siter
lavvo Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Jeg var ikke det da det skjedde - dermed får jeg ikke noe hjelp der... Det hjelper ikke at jeg har meldt meg inn nå heller visstnok. Men jeg skal ringe dem igjen i morgen - jeg må forsøke alt nå. Håper du får hjelp der da. De har noen gode advokater der hvertfall. Synd du ikke var innmeldt litt før... Jeg syns hvertfall det er en god organisasjon. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Å anke en arbeidsrettsak er å kaste penger ut av vinduet. Det kan være vedkommende har gjort seg skyldig i mange overtredelser i sin jobb, men har du bare en formell feil i oppsigelsen så taper du. Desverre, stillingsvernet er altfor sterkt mener jeg. Det verste er at jeg ikke er tatt på de formelle feilene her? Det hadde jeg jo forstått... Jeg har gjort én formell feil, og det var å ikke sende avskjeden rekomandert - ellers er alt annet greit. Det jeg er tatt på er at jeg ikke har sagt gitt en siste advarsel, altså en regelrett trussel, om at vedkommende kom til å miste jobben - og det skulle vært skriftlig. Jeg måtte altså skrevet et brev der det sto det samme som i avskjeden, men rettet det som en trussel og ikke en avskjed. Jeg er ganske sikker på at hadde jeg gjort det - så hadde det også vært feil, man kan jo ikke true ansatte heller... Dommen er mildt sagt hårreisende, den er på 13 sider, inneholder mange feil - de har rett og slett ikke hørt etter hva som har blitt sagt, både jeg og vitnene blir regelrett latterliggjort, jeg har altså ikke blitt hørt på noe. Men igjen, i rettssystemet forundrer ingenting meg lenger... Det som derimot sjokkerer meg er at barn ikke har noen rettigheter - ingen overhodet. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Håper du får hjelp der da. De har noen gode advokater der hvertfall. Synd du ikke var innmeldt litt før... Jeg syns hvertfall det er en god organisasjon. Dette skjedde jo tre måneder etter oppstart - hadde ikke råd til å være innmeldt da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.