Gå til innhold

Vi tapte...

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hallo? Offentlig rettssak? Du kan få oversendt hele rettssprotokollen om du vil - helt lovlig!

Det innlegget måtte komme! hehe.. (fra rystet altså) :P

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

3

• jubalong70

3

• lavvo

3

• fyrlykt

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Det innlegget måtte komme! hehe.. (fra rystet altså) :P

Jeg ventet på det...

Men det er jo som jeg sier, uansett hva det er snakk om - så er det alltid arbeidsgiver som er den store stygge ulven.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg ventet på det...

Men det er jo som jeg sier, uansett hva det er snakk om - så er det alltid arbeidsgiver som er den store stygge ulven.

Det skal ikke lønne seg og jobbe her i landet..

Skrevet

Fordi h*n hadde erfaring fra bhg - og forklarte for den andre assistenten at dette var det sikreste, beste, etc. Sistenevnte sluttet etter kort tid - den nye assistenten varslet meg umiddelbart da hun oppdaget det, og jeg gjorde noe med det...

Ok. synes dette var merkelig oppførsel og at to stykker er like håpløse er jo utrolig..

Gjest Jeg kan godt holde meg anonym i dag
Skrevet

Jeg blir så sint på slike personer!!!! Jeg er borti en lignende hatefull person for tiden, i forbindelse med en annen sak. Skal bare lage kvalme.

Hvordan går det videre med barnehagen? Skal den fortsette som vanlig? Og skal du utvide?

Gjest Persille
Skrevet

Jeg blir så sint på slike personer!!!! Jeg er borti en lignende hatefull person for tiden, i forbindelse med en annen sak. Skal bare lage kvalme.

Hvordan går det videre med barnehagen? Skal den fortsette som vanlig? Og skal du utvide?

Jeg føler at jeg må fortsette som vanlig av hensyn til de barna og foreldrene jeg har nå. De er jo fornøyd, jeg har en bra barnehage, og det er ikke dagens drift som er problemet.

Det aller største problemet mitt nå er at jeg er livredd for å havne i dette en gang til. Jeg har en "gammel" og to nye ansatte nå - og jeg kjenner at jeg er ekstremt mistroisk til alt de sier og gjør, jeg stoler ikke på dem.

Det er forferdelig trist, og ikke minst uholdbart - både for dem og meg.

Men jeg har valgt å være ærlig med dem, jeg har fortalt dem hva som har skjedd, hva jeg har gjort og hvorfor - og jeg har også forklart dem hvorfor jeg er så skeptisk og har så strenge kontrakter nå. De skjønner det, og bærer over med meg, men likevel har jeg forferdelig dårlig samvittighet.

Kontraktene og arbeidsforholdene er på ingen måte dårlige for dem, men det jeg har lister og kontraktsbundne regler på alt - jeg tør ikke å sjanse på dette igjen. Det er ikke rom for å feile noe særlig, og det vet de.

Samtidig er jeg også så real at jeg selvfølgelig lar folk feile - det er jo en menneskerett. Men ikke på alle områder, og det skjønner de.

Blant annet har jeg kontraktsfestet at dersom de noen gang forlater barna uten tilsyn fører det til avskjed på dagen. Det er jo ikke noe man vanligvis har i en arbeidskontrakt, men jeg tør ikke la være....

Jeg har fortsatt tenkt til å utvide, jeg stortrives jo med både barn og foreldre - og det er en sikker leieinntekt.

Men når alt kommer til alt og jeg slukker lyset om kvelden, så skulle jeg ønske jeg aldri hadde startet bhg, og bare kunne forsvinne og gjøre alt ugjort nå. Jag famler også på skumle tanker om å hevne meg, og det gir en viss lettelse å tenke hevntanker, selv om jeg vet at jeg aldri kommer til å gjennomføre det - det er det ikke verdt.

Og så har jeg så utrolig dårlig samvittighet for at datteren min har måttet gjennomgå det helvete hun hadde de tre månedene h*n var ansatt, det klarer jeg ikke å tilgi meg selv....

Livet må jo bare gå sin gang - men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal takle det om jeg skal være helt ærlig.

Gjest Persille
Skrevet

Ok. synes dette var merkelig oppførsel og at to stykker er like håpløse er jo utrolig..

Den assistenten som sa opp hadde liten erfaring med barn, og lente seg på den assistenten som hadde "masse erfaring". H*n tok jo avgjørelser basert på sin såkalte ped. kompetanse, og er samtidig svært god til både å snakke og overtale/overbevise.

Heldigvis var ikke den nye assistenten så lite opplyst som hun som sluttet.

Gjest Jeg kan godt holde meg anonym i dag
Skrevet

Jeg føler at jeg må fortsette som vanlig av hensyn til de barna og foreldrene jeg har nå. De er jo fornøyd, jeg har en bra barnehage, og det er ikke dagens drift som er problemet.

Det aller største problemet mitt nå er at jeg er livredd for å havne i dette en gang til. Jeg har en "gammel" og to nye ansatte nå - og jeg kjenner at jeg er ekstremt mistroisk til alt de sier og gjør, jeg stoler ikke på dem.

Det er forferdelig trist, og ikke minst uholdbart - både for dem og meg.

Men jeg har valgt å være ærlig med dem, jeg har fortalt dem hva som har skjedd, hva jeg har gjort og hvorfor - og jeg har også forklart dem hvorfor jeg er så skeptisk og har så strenge kontrakter nå. De skjønner det, og bærer over med meg, men likevel har jeg forferdelig dårlig samvittighet.

Kontraktene og arbeidsforholdene er på ingen måte dårlige for dem, men det jeg har lister og kontraktsbundne regler på alt - jeg tør ikke å sjanse på dette igjen. Det er ikke rom for å feile noe særlig, og det vet de.

Samtidig er jeg også så real at jeg selvfølgelig lar folk feile - det er jo en menneskerett. Men ikke på alle områder, og det skjønner de.

Blant annet har jeg kontraktsfestet at dersom de noen gang forlater barna uten tilsyn fører det til avskjed på dagen. Det er jo ikke noe man vanligvis har i en arbeidskontrakt, men jeg tør ikke la være....

Jeg har fortsatt tenkt til å utvide, jeg stortrives jo med både barn og foreldre - og det er en sikker leieinntekt.

Men når alt kommer til alt og jeg slukker lyset om kvelden, så skulle jeg ønske jeg aldri hadde startet bhg, og bare kunne forsvinne og gjøre alt ugjort nå. Jag famler også på skumle tanker om å hevne meg, og det gir en viss lettelse å tenke hevntanker, selv om jeg vet at jeg aldri kommer til å gjennomføre det - det er det ikke verdt.

Og så har jeg så utrolig dårlig samvittighet for at datteren min har måttet gjennomgå det helvete hun hadde de tre månedene h*n var ansatt, det klarer jeg ikke å tilgi meg selv....

Livet må jo bare gå sin gang - men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal takle det om jeg skal være helt ærlig.

Den episoden med ditt barn i stolen og episoden om alle barna på badet får meg nesten til å skjelve av sinne. Hadde det vært meg hadde jeg ikke klart å holde meg profesjonell i ordbruken.

Vi og tenker tanken på å ta hevn på den personen som driver og lager kvalme for oss. Først må saken bli ferdigbehandlet. Hvis vi vinner den (det er ikke i rettssystemet, men i et annet system) så har vi veldig lyst å slå tilbake ved å gå rettens vei. Vi kjenner en advokat som skulle se litt på hvilken rett vi har. Sjansen er liten. Det virker som om han har all rett på sin side, men vi får se hva vi kan gjøre. Det er allerede to personer som har sagt til oss at vi må gå rettens vei

Skrevet

Ja, jeg holder på med det nå.

Problemet mitt er at jeg må finne en som kan matche motpartens advokat. Han var mildt sagt helt jævlig, han var en sånn du bare ser på film. Han tok opp ting som var langt fra relevant, og slang dritt til både meg og vitnene. Selv om han fikk tilsnakk tre ganger, så gikk det virkelig over stokk og sten.

Min advokat er dyktig osv - men han er rolig og ble stående helt i skyggen av denne mannen...

Nå har jeg funnet en som kjenner til ham da - og som kanksje kan gi meg noen råd om hvordan jeg evnt. skal gå frem dersom vi anker...

Jeg kjente en kongeadvokat du helt klart skulle hatt med deg i denne krigen. Dessverre er han død... ;)

Gjest Persille
Skrevet

Den episoden med ditt barn i stolen og episoden om alle barna på badet får meg nesten til å skjelve av sinne. Hadde det vært meg hadde jeg ikke klart å holde meg profesjonell i ordbruken.

Vi og tenker tanken på å ta hevn på den personen som driver og lager kvalme for oss. Først må saken bli ferdigbehandlet. Hvis vi vinner den (det er ikke i rettssystemet, men i et annet system) så har vi veldig lyst å slå tilbake ved å gå rettens vei. Vi kjenner en advokat som skulle se litt på hvilken rett vi har. Sjansen er liten. Det virker som om han har all rett på sin side, men vi får se hva vi kan gjøre. Det er allerede to personer som har sagt til oss at vi må gå rettens vei

Problemet er at om jeg skal hevne meg må det skje på ulovlig vis - og det verken kan eller vil jeg gjøre.

Men jeg klarer ikke la være å leke med tanken likevel...

Om dere skal gå rettens vei, vær sikker på at dere har en god sak, ellers blir det bare dyrt. Det er som flere andre sier; det handler ikke om å ha rett - det handler om å ha den sterkeste saken.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg kjente en kongeadvokat du helt klart skulle hatt med deg i denne krigen. Dessverre er han død... ;)

Da hjelper det lite tror jeg :)

Skrevet

Leit du tapte saken, Persille!

Skremmende det du skriver om at barna har eledige rettigheter i forhold til Arbeidsmiljøloven.

Har ikke fått med meg episoden på badet, men du en del av det andre har jeg hørt om.

Vi ønsker jo det beste for barna våre, når vi overlater dem til barnehagen, og det er virkelig skremmende det du skriver om her!

Gjest det er ihvertfall det jeg har hørt
Skrevet

Jeg har logg, møtereferater, og h*n sa seg enig i alt i retten.

Likevel tapte jeg.

H*n sa faktisk at det ikke var noen ting jeg kunne gjort annerledes, og at h*n hadde forståelse og aksept for de tingene jeg hadde slått ned på.

Likevel taper jeg på at jeg ikke ordrett har sagt "enten så gjør du dette, eller så mister du jobben" - da fikk h*n nemlig ikke noen siste sjanse, og det burde man få.

Men hvor mange sjanser skal man få på tr måneder da? Fire møter, utallige samtaler og kommentarer, lapper og henvisninger burde jo være nok - men det er det altså ikke...

Jeg vet om en advokat som har bistått mange firmaer i oppsigelsessaker, og i følge han er det altfor vanlig at sjefer etc stoler for mye på seg selv og sin egen forståelse for loven, og dermed sier opp folk uten å kontakte en arbeidsrettsadvokat! :(

I følge ham hadde mange oppsigelser gått mye glattere dersom advokat hadde kommet inn før arbeidsgiveren sendte oppsigelsen, nettopp fordi det er så mange formkrav og man må være så dritnøye på formuleringene etc ....

Gjest Persille
Skrevet

Leit du tapte saken, Persille!

Skremmende det du skriver om at barna har eledige rettigheter i forhold til Arbeidsmiljøloven.

Har ikke fått med meg episoden på badet, men du en del av det andre har jeg hørt om.

Vi ønsker jo det beste for barna våre, når vi overlater dem til barnehagen, og det er virkelig skremmende det du skriver om her!

For å være helt ærlig - det burde kunne være mulig å gjøre noe med dette. Det finnes en måte å sikre at de som skal passe barna våre ikke bare er skikket til det, men når det viser seg at de ikke er det, så må det kunne gå an å gjøre noe med situasjonen...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg vet om en advokat som har bistått mange firmaer i oppsigelsessaker, og i følge han er det altfor vanlig at sjefer etc stoler for mye på seg selv og sin egen forståelse for loven, og dermed sier opp folk uten å kontakte en arbeidsrettsadvokat! :(

I følge ham hadde mange oppsigelser gått mye glattere dersom advokat hadde kommet inn før arbeidsgiveren sendte oppsigelsen, nettopp fordi det er så mange formkrav og man må være så dritnøye på formuleringene etc ....

Det er helt riktig som du sier - men hvordan skal man vite det før det skjer egentlig?

Det er helt utrolig at det skal være så vanskelig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...