Gjest lysrøret Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hva gjør jeg for å få halsbrann til å stoppe? Har ingen legemiddler for det i huset. Finnes der noen kjerringråd? På forhånd takk for svar. 0 Siter
soleil Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 http://www.kvasir.no søk på halsbrann og kjerringråd.. dukker opp mange tips... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Noen sier at banan hjelper, eller mandler. Jeg syntes vaniljeis var uovertruffent mot halsbrann da jeg var gravid. 0 Siter
mAd Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 I tillegg til rådene du allerede har fått, har jeg hørt at lovehearts faktisk er veldig effektivt 0 Siter
keinstein Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 melk? Melk inneholder svært mye proteiner, er det så bra da? Kalken i melk er så bundet til proteinene at den ikke frigjøres for å nøytralisere syren. Tror jeg. Link må være bedre. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Melk inneholder svært mye proteiner, er det så bra da? Kalken i melk er så bundet til proteinene at den ikke frigjøres for å nøytralisere syren. Tror jeg. Link må være bedre. Men melk er svakt alkalisk (basisk)... og burde i så henseende kunne hjelpe nøytralisere syre. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Melk inneholder svært mye proteiner, er det så bra da? Kalken i melk er så bundet til proteinene at den ikke frigjøres for å nøytralisere syren. Tror jeg. Link må være bedre. Jeg satte spørsmålstegn fordi det bare var et forslag ikke noe jeg visste var bra..., så det er godt mulig du har rett i det! 0 Siter
Gjest lysrøret Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Takk for mange gode svar. Har tygd litt mandler som jeg fant i hus og det hjelper litt. Men tør ikke ta is eller melk da jeg kjenner antydninger til kvalme i tillegg. Men det er ihvertfall litt bedre! 0 Siter
kyrillo Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 1 ts natron utrørt i 1/2 glass med vann. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Jeg hadde et massivt halsbrann-problem i natt. Sto opp, drakk et halvt glass melk og alt var ok igjen og jeg fikk sove. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.