Gå til innhold

halsbrann haster!

Anbefalte innlegg

Gjest lysrøret
Skrevet

Hva gjør jeg for å få halsbrann til å stoppe? Har ingen legemiddler for det i huset. Finnes der noen kjerringråd?

På forhånd takk for svar.

Fortsetter under...

Skrevet

Noen sier at banan hjelper, eller mandler. Jeg syntes vaniljeis var uovertruffent mot halsbrann da jeg var gravid.

Annonse

Skrevet

I tillegg til rådene du allerede har fått, har jeg hørt at lovehearts faktisk er veldig effektivt :)

Skrevet

melk?

Melk inneholder svært mye proteiner, er det så bra da?

Kalken i melk er så bundet til proteinene at den ikke frigjøres for å nøytralisere syren. Tror jeg.

Link må være bedre.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kalken i melk er så bundet til proteinene at den ikke frigjøres for å nøytralisere syren. Tror jeg.

Link må være bedre.

Men melk er svakt alkalisk (basisk)... og burde i så henseende kunne hjelpe nøytralisere syre.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Link må være bedre.

Jeg satte spørsmålstegn fordi det bare var et forslag ikke noe jeg visste var bra..., så det er godt mulig du har rett i det!

Gjest lysrøret
Skrevet

Takk for mange gode svar.

Har tygd litt mandler som jeg fant i hus og det hjelper litt. Men tør ikke ta is eller melk da jeg kjenner antydninger til kvalme i tillegg.

Men det er ihvertfall litt bedre!

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg hadde et massivt halsbrann-problem i natt. Sto opp, drakk et halvt glass melk og alt var ok igjen og jeg fikk sove.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...