Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med pc en!

Den låser seg, ofte og det eneste som funker da er restart, ikke engang Ctrl+Alt+Del funker da..

Programmer svarer ikke,(IE, Word osv)

Jeg forsøkte å slette alle partisjoner, legge inn en ny, med Xp, det ble ikke bedre.

Så prøvde jeg det samme og la inn 2000, det gikk dårlig, alt ble værre. Og fikk ikke installert skjermkort, så det var en snål skjerm med 16 farger..

Det siste nå var oppgradering fra 2000 til XP, det ser ut til å gå rimelig greit, helt til jeg prøver å installere et virusprogram. (har forsøkt Norman, Norton, Ad-Aware...)

Hva er dette? Er det noe i selve maskinen som er ødelagt/kortsluttet, sliten strømforsyning? Eller et virus som ligger i harddisken?

Skrevet

Frysing er ofte en defekt minnebrikke, enten på skjermkortet eller primærminne. Eller en defekt strømforsyning.

Dårlig kontakt i soklene for skjermkort eller mine.

For dårlig kjøling (vifta eller kjøleribber på prosessor eller i strømforsyning full av lo eller stoppet)

Skrevet

Åpne opp, sjekk at alle kabler og kort står tett i, støvsug hele maskinen inkl. inngangen til strømforsyningen og vifter.

Når det gjelder skjermkortet så sjekk produsent og modellnavn og last ned driver dersom det ikke kommer opp med mer enn 16 farger etter reinstallasjon.

Pc'en bør ikke ha tilgang til internett mens du reinstallerer, overhodet ikke ha i kabel engang før du har fått inn et antivirusprogram.

Med andre ord, ha klart et antivirusprogram på en cd eller en annen partisjon før du reinstallerer.

Kontakt eventuell leverandør. Siste merkelige pc jeg var borti viste seg å ha regnefeil(!) i prosessoren, den kalkulerte rett og slett feil jevnlig.

Skrevet

Frysing er ofte en defekt minnebrikke, enten på skjermkortet eller primærminne. Eller en defekt strømforsyning.

Dårlig kontakt i soklene for skjermkort eller mine.

For dårlig kjøling (vifta eller kjøleribber på prosessor eller i strømforsyning full av lo eller stoppet)

Nyere maskiner rebooter vel som regel ved overoppheting.

"............................................."

Skrevet

Nyere maskiner rebooter vel som regel ved overoppheting.

"............................................."

Mulig. De piper også :-)

Men strømforsyninger svikter ofte periodisk før de tar kvelden av overoppheting eller andre feil.

Skrevet

Mulig. De piper også :-)

Men strømforsyninger svikter ofte periodisk før de tar kvelden av overoppheting eller andre feil.

Jau, de periodiske feilene er årsakene til størsteparten av verdens lidelser.

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...