Gå til innhold

Stakkars meg!

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Stakkars deg ja!!! Men så deilig å se på manne i arbeid med vaskebøtta! Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Ja, jeg lå i sofaen og så på OL jeg,mens han vasket.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ta en tur til en Naprapat. Det funker ti ganger bedre enn fysioterapi og kiropraktikk. Jeg lover!!

Sist jeg hadde dette her, så greide fysioterapeuten på jobben og få skikk på det etter to ganger.

Han pressa fingene noe jævlig hardt inn i rompeballene. Fryktelig vondt var det, men jammen hjalp det:)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Huffda, føler virkelig med deg, jeg vet godt hvordan det er å ha vondt i ryggen.

Jeg må trene jevnt for ikke å få tilbakefall av det harde slaget. Jeg får det av og til, men ikke så ille som jeg har hatt tre ganger. Det er mildt sagt vannvittig vondt.

Ja jeg får begynne å trene snart igjen. Har vært litt slapp til det i det siste.

Hva slags ryggøvelser kan du anbefale?

Dette her sitter helt nederst i ryggen, ned ved hoftene.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sympati sendes herved:

:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:._.:*~*:.

Takk:)

Skrevet

Sist jeg hadde dette her, så greide fysioterapeuten på jobben og få skikk på det etter to ganger.

Han pressa fingene noe jævlig hardt inn i rompeballene. Fryktelig vondt var det, men jammen hjalp det:)

Omtrent som naprapaten gjør det. Trykker og presser driiithardt (vondt og deilig på samme tid), samt manipulerer på plass dersom nødvendig. Fysioterapi funker nok siden du har positiv erfaring med det fra før!

delphina1365380402
Skrevet

Du MÅ ikke sitte! Det er det aller verste du kan gjøre med "hekseskudd" o.l. Jeg har 30 års erfaring! Har fått dette både av toalettbesøk, kortspill ved for lave bord, soling på solseng osv osv.

Gå mest mulig; helst på litt ujevnt underlag (ute, på stier eller nå ute med litt snø på veien). Ikke kjør bil - det er "drepen". Alternativet til å gå er å stå eller å ligge flatt og så fortabelt du kan. Gå til kiropraktor så fort du kan få en time!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du MÅ ikke sitte! Det er det aller verste du kan gjøre med "hekseskudd" o.l. Jeg har 30 års erfaring! Har fått dette både av toalettbesøk, kortspill ved for lave bord, soling på solseng osv osv.

Gå mest mulig; helst på litt ujevnt underlag (ute, på stier eller nå ute med litt snø på veien). Ikke kjør bil - det er "drepen". Alternativet til å gå er å stå eller å ligge flatt og så fortabelt du kan. Gå til kiropraktor så fort du kan få en time!

Jeg er allerede litt bedre i dag, men fortsatt stiv, og jeg stivner når jeg sitter for lenge. Noe som er vanskelig å unngå, da jeg sitter på jobben hele dagen.

Skrevet

Ja jeg får begynne å trene snart igjen. Har vært litt slapp til det i det siste.

Hva slags ryggøvelser kan du anbefale?

Dette her sitter helt nederst i ryggen, ned ved hoftene.

Ryggøvelser som er svært bra og som jeg bruker er at jeg bruker et apparat som heter hmm, hva heter det nå igjen…todelt ord med Master som siste ord. Nå husker jeg ikke det, men skal sjekke i morgen da jeg skal trene. Dette er et apparat er festet i taket og hvor det henger snorer ned til gulvet. Snorene kan justeres i rett høyde. I enden setter jeg på to løkker, som jeg justerer slik at de er i knehøyde.

Disse løkkene stikker jeg håndleddene inn i og jeg står på kne og glir fremover så langt jeg klarer og holder det der en stund, før jeg går tilbake til knestående.

Du kan også legge deg på magen og ha anklene inn i hver sin løkke, støtt deg på underarmene og stå rett med kroppen og dra ett og ett ben opp mot magen, du kan også ta begge bena samtidig opp. Dette er svært tungt, men du trener musklene nede i ryggen veldig godt.

Skjønte du forklaringen? Øvelsen er svært effektive for dårlig rygg. Du trenger ikke dette apparatet, men du kan bare feste to snorer med løkker i taket med rett høyde fra gulvet.

Magemuskler er også veldig bra å trene.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ryggøvelser som er svært bra og som jeg bruker er at jeg bruker et apparat som heter hmm, hva heter det nå igjen…todelt ord med Master som siste ord. Nå husker jeg ikke det, men skal sjekke i morgen da jeg skal trene. Dette er et apparat er festet i taket og hvor det henger snorer ned til gulvet. Snorene kan justeres i rett høyde. I enden setter jeg på to løkker, som jeg justerer slik at de er i knehøyde.

Disse løkkene stikker jeg håndleddene inn i og jeg står på kne og glir fremover så langt jeg klarer og holder det der en stund, før jeg går tilbake til knestående.

Du kan også legge deg på magen og ha anklene inn i hver sin løkke, støtt deg på underarmene og stå rett med kroppen og dra ett og ett ben opp mot magen, du kan også ta begge bena samtidig opp. Dette er svært tungt, men du trener musklene nede i ryggen veldig godt.

Skjønte du forklaringen? Øvelsen er svært effektive for dårlig rygg. Du trenger ikke dette apparatet, men du kan bare feste to snorer med løkker i taket med rett høyde fra gulvet.

Magemuskler er også veldig bra å trene.

TerapiMaster :)

Den bruker jeg også, helt fantastisk apparat!

Skrevet

TerapiMaster :)

Den bruker jeg også, helt fantastisk apparat!

Yess, det er Terapi Master, den er svært bra for ryggen med de rette øvelsene.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Yess, det er Terapi Master, den er svært bra for ryggen med de rette øvelsene.

Terapi Master er helt fantastisk for å styrke andre ting også, f.eks nakke.

Jeg bruker den for rygg, nakke, bekken og armer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...