Gå til innhold

ang anorektikere på treningsstudio....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært tykk.

Derimot var jeg tynn som ungdom og ung voksen. Og jeg fikk mange flere stygge kommentarer enn mine litt runde venninner. Det er ikke bare mitt inntrykk, det sa de til meg også.

Jeg opplever det ikke som positivt å være tynn og det er svært vanskelig å gjøre noe med det når man ikke eier matlyst.

Om du går og er bekymret for helsa di fordi du ikke klarer å få i deg nok mat, så er det utrolig sårende å få høre at du ser ut som et stankelbein!

Det siste folk som sulter seg syke og psyke bør få høre, er 'å guuuud så _tynn_ du er!'.

Det er balsam for en anorektikersjel og varmende bekreftelser på akkurat det de vil være.

Man bør kanskje heller fortelle dem at de ser syke, avmagrede og helt elendige ut.

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

32

• Hawkwind

28

• favn

21

• frosken

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har vært både ufrivillig og frivillig tynn. Og latt som om det var ufrivillig uten at det egentlig var det.

Når du sier at det oppleves sårende å bli kalt tynn, mener du vel FOR tynn? Det er jo mange som ikke skiller mellom tynn og slank. Dette kan også ha noe med dialekter å gjøre.

Når folk sier til meg på hotellunsjer at "du kan jo trygt lange i deg av karamellpuddingen, så tynn som du er", tar jeg det som et kompliment, og at de gjerne skulle hatt like høy forbrenning selv.

Samtidig synes jeg selv at jeg er slank, ikke tynn. Men folk må gjerne kalle meg tynn. Det kommer jo også an på øynene som ser, men jeg veier 14 kg mere nå enn jeg gjorde på mitt aller tynneste.

Hehe, når jeg ser på bilder fra den gang, ser jeg at jeg ikke hadde profil. Sett fra siden var jeg nesten usynlig i kroppen.

For øvrig er det en uting å kommentere hva folk spiser og hvordan de ser ut, med mindre det er noe utelukkende og utvetydig positivt.

Jeg mener vel egentlig at jeg brukte å bli kalt for mager, men at jeg fortsatt finner det ordet så vondt at jeg oversetter det til tynn i hukommelsen min.

Jeg var nok ikke mager, bare for tynn, men andre brukte det ordet for å sette ting på spissen som ungdom gjerne gjør.

Nå om dagen får jeg gjerne høre at "du kan ta et kakestykke til du, så slank som du er" og det tar jeg som et kompliment :-)

Gjest margretaa
Skrevet

Det siste folk som sulter seg syke og psyke bør få høre, er 'å guuuud så _tynn_ du er!'.

Det er balsam for en anorektikersjel og varmende bekreftelser på akkurat det de vil være.

Man bør kanskje heller fortelle dem at de ser syke, avmagrede og helt elendige ut.

nei, de bør ikke høre det nei. Det gir et kick å høre en er altfor tynn og ser syk ut osv når en har sf. (iallfall for mange da!)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Fint du sier det, siden det bekrefter det jeg alltid hevdet, nemlig at jeg selv ikke var anoretiker. (Det hevdet mine tanter og helsesøster)

Jeg var for tynn, men jeg var fullt klar over det. Jeg syntes selv jeg var for tynn når jeg så det i speilet og prøvde å legge på meg.

Det som kjennetegner en anoretiker er vel ønsket om å bli enda tynnere og at de selv synes de ser tykke ut?

Gjest margretaa
Skrevet

Fint du sier det, siden det bekrefter det jeg alltid hevdet, nemlig at jeg selv ikke var anoretiker. (Det hevdet mine tanter og helsesøster)

Jeg var for tynn, men jeg var fullt klar over det. Jeg syntes selv jeg var for tynn når jeg så det i speilet og prøvde å legge på meg.

Det som kjennetegner en anoretiker er vel ønsket om å bli enda tynnere og at de selv synes de ser tykke ut?

ja

noen folk er jævlig snar til å sette diagnoser på folk! sukk

Skrevet

nei, de bør ikke høre det nei. Det gir et kick å høre en er altfor tynn og ser syk ut osv når en har sf. (iallfall for mange da!)

Er det virkelig fint for en anorektiker å høre at h*n ser syk og avmagret ut? Hmmm...

Hva med 'Uff, nå er du virkelig stygg'? Ingen kan vel greie å vri dette til en kompliment.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

ja

noen folk er jævlig snar til å sette diagnoser på folk! sukk

"noen folk er jævlig snar til å sette diagnoser på folk! sukk"

Enig, og det er så unødvendig!

For moro skyld tok jeg nå og regnet ut hvilken BMI jeg hadde på den tiden, siden du oppgav dine ytterpunkt. Jeg hadde en BMI på 16 helt til jeg fyllte 24 år. Da fikk jeg en kjæreste som var flink til å lage mat :)

Skrevet

Jeg er på litt tynn is når det gjelder den fagspesifikke betegnelsen, men hvis du bare var tynn uten å gå inn for det, har jo ikke det noe med anoreksia å gjøre.

Off topic... hvorfor noen velger å sulte seg, er ubegripelig da mat sorterer under livets største goder og nytelser. Bare syk ånd og ingen sanselighet... triste greier midt i den perioden da livet begynner å forme seg for alvor.

Skrevet

Skal en forby anorektikere på treningstudio så skal en forby overvektige ¨på resturanger osv...

Jeg blir sikkert like kvalm av å se en skikkelig feit person spise på Mc Donalds så du blir av å se en tynn person på treningstudio.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg er på litt tynn is når det gjelder den fagspesifikke betegnelsen, men hvis du bare var tynn uten å gå inn for det, har jo ikke det noe med anoreksia å gjøre.

Off topic... hvorfor noen velger å sulte seg, er ubegripelig da mat sorterer under livets største goder og nytelser. Bare syk ånd og ingen sanselighet... triste greier midt i den perioden da livet begynner å forme seg for alvor.

"da mat sorterer under livets største goder og nytelser."

Det kan jeg skrive under på i dag! Jeg setter stor pris på et godt måltid med god drikke til :-)

Men dengang jeg var tynn, var det å spise en plikt, det var svært lite mat jeg likte. Ikke likte jeg å lage mat heller.

Takk og lov at det er et tilbakalgt stadium!

Skrevet

Skal en forby anorektikere på treningstudio så skal en forby overvektige ¨på resturanger osv...

Jeg blir sikkert like kvalm av å se en skikkelig feit person spise på Mc Donalds så du blir av å se en tynn person på treningstudio.

Poenget er vel ikke hva man blir kvalm av å se, men at trening kan være farlig for personer som er så sykelig magre som det Timari forteller om.

Gjest margretaa
Skrevet

Er det virkelig fint for en anorektiker å høre at h*n ser syk og avmagret ut? Hmmm...

Hva med 'Uff, nå er du virkelig stygg'? Ingen kan vel greie å vri dette til en kompliment.

STYGG har jo ikke ordet tynn i seg, så nei...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Poenget er vel ikke hva man blir kvalm av å se, men at trening kan være farlig for personer som er så sykelig magre som det Timari forteller om.

Timari, som startet tråden her, var veldig tydelig på at hun følte ubehag av å se de tynne anorektikerne i helsestudio. Kanskje var det ikke det som varpoenget hennes, men det var det som kom frem.

Gjest margretaa
Skrevet

Merkelig at det er godtatt å kommentere "så tynn du er" mens om man sier til noen "så tykk du er" så er det fyfy.

Det er da minst like sårende å få slike kommentarer når man er tynn også.

"Jeg blir sikkert like kvalm av å se en skikkelig feit person spise på Mc Donalds så du blir av å se en tynn person på treningstudio."

sitat innlegget til Pimpi. Der ser du et eks på en som syns det er helt greit å si slik om tykke. Er ikke første gang jeg har hørt den kommentaren om folk.

Gjest margretaa
Skrevet

Timari, som startet tråden her, var veldig tydelig på at hun følte ubehag av å se de tynne anorektikerne i helsestudio. Kanskje var det ikke det som varpoenget hennes, men det var det som kom frem.

hun sa det ikke til trynet hennes da. er en naturlig menneskelig reaksjon å reagere når en ser en ekstremt dårlig/mager anorektiker... Er jo ikke til å legge under en stol at en reagerer slik. Man FÅR en slik reaksjon da, og ting kan komme ut uten at en tenker seg om. Så ja det kom vel feil ut hva hun tenkte. Men hun beskrev jo hvor mager hun var da. For å f.eks si at det ikke var en normalt veldig tynn person. Om en ikke er 30 kg selv så trenger en ikke ta seg så veldig nær av det selv.

jaja verden er kjip. Men folk reagerer jo sterkt når folk er sååå tynne som 30 kg liksom.

Folk sier jo det samme om ekstremt feite som er på McDonalds.

Skrevet

Da synes jeg Timari kunne vært litt mer tydelig...

Hun skriver bla. at det er et ekkelt syn...

Jeg har ikke giddet å lese hele den lange tråden- men hovedinnelgget. Og der står det jeg svarte på!

Skrevet

"Jeg blir sikkert like kvalm av å se en skikkelig feit person spise på Mc Donalds så du blir av å se en tynn person på treningstudio."

sitat innlegget til Pimpi. Der ser du et eks på en som syns det er helt greit å si slik om tykke. Er ikke første gang jeg har hørt den kommentaren om folk.

Hvorfor kan ikke jeg få reagere på overvektige så stapper i seg godsaker etter godsaker????? Nå hun kan reagere på et beinrangel så trener?

Jeg pleier som regel å drite i hvordan folk ser ut, men når jeg leser at noen blir kvalm av en anorektiker- må jeg for pokker kunne si at jeg blir kvalm av et feit mennesk som gommler og gommler....

Rart det der, - reaksjoner med en gang en nevner ordet "tjukkas" høyt!

Ben beinrangler er det liksom greit å kalle et mennesk!

*dobbelmoral*

Skrevet

Ja, men ubehaget kan skyldes bekymring, ikke at man synes det er uestetisk.

Skrevet

Det var ikke snakk om en vanlig tynn eller mager person, men et menneske som personen til høyre på bildet her:

http://www.fathersforlife.org/images/walkingdead.jpg

For å sette det litt i perspektiv.

Skrevet

Da synes jeg Timari kunne vært litt mer tydelig...

Hun skriver bla. at det er et ekkelt syn...

Jeg har ikke giddet å lese hele den lange tråden- men hovedinnelgget. Og der står det jeg svarte på!

Jeg er enig i det. At det er et ekkelt syn er en uheldig formulering. For dette handler ikke om tilskueren, det handler om personen med sykelig lav BMI. Som ikke har godt av å trene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...