Gå til innhold

ang anorektikere på treningsstudio....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå driver verken du eller timari helsestudio. Dessuten er det forskjell på å ta hensyn til en person for vedkommendes beste - mot å bli kvalm over at vedkommende viser seg i sin ufullkommenhet. Om den anorektiske hadde dekket seg til, hadde det visst ikke vært noe problem.

Er problemet ditt at hun sier at hun blir "kvalm" av å se slikt? Her snakker vi faktisk ikke om at hun går bort til vedkommende og sier det, eller står og hvisker og tisker på hjørnet. Vi er på et nøytralt og i utgangspunktet anonymt internettforum her - det innebærer en mulighet til å si en del ting man for høflighets skyld ikke sier høyt i mange andre sammenhenger.

Jeg blir også direkte uvel av å se en anorektisk person med lite klær på kroppen. Det ser fælt, grusomt ut. Det ser vondt ut, og jeg kjenner jeg får vondt av å se slikt. Man kan godt si at jeg blir "kvalm".

"..........................................."

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

32

• Hawkwind

28

• favn

21

• frosken

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Jeg mener ikke på noen måte å være frekk, men hva denne jenta velger å gjøre, er faktisk ikke din sak."

Det er faktisk ikke helt riktig å si. På et treningsstudio, så vil det kunne være folk som er usikre på seg selv, og lettpåvirkelige. Hvis noen som har "normale" vektproblemer, og som er disponert for forstyrrelser av denne typen, blir eksponert for dette så er det ikke nødvendigvis bra.

"På et treningsstudio, så vil det kunne være folk som er usikre på seg selv, og lettpåvirkelige."

..i motsetning til alle andre steder i samfunnet, mener du..?

Skrevet

har faktisk opplevd det samme. Søvnmangel pluss litt kaffe har gitt meg toppkarakterer på noen eksamener

Men det er mange måter å få rus på

Det er det. Og felles for de fleste er at man må "betale tilbake" på en eller annen måte etterpå :-)

"............................................."

Skrevet

"På et treningsstudio, så vil det kunne være folk som er usikre på seg selv, og lettpåvirkelige."

..i motsetning til alle andre steder i samfunnet, mener du..?

Hva i all verden mener du med det? Det er en menneskerett å eksistere og leve i samfunnet. Det er ikke en menneskerett å trene på treningsstudio. Og det burde være helt unødvendig å nevne det at settingen med å se en nøytral, påkledd person på gata, ikke er den samme som en lettkledd person på et helsestudio.

For ordens skyld: Jeg har aldri sagt at syke folk ikke skal få trene. Hadde jeg drevet et studio, så hadde jeg selvfølgelig ikke avvist en anorektiker med legeerklæring som skal trene som del av en behandling.

Men dette er så enkelt og rimelig som det kan få blitt. Seriøse treningssentre tillater heller ikke klær av typen singlet, eller mageløse topper. Du kan godt si at "finnes det ikke folk som ikke liker å se slikt ellers i samfunnet også"?, men det er irrellevant, iom. at et treningsstudio ikke har ansvaret for hva som skjer ute på gata.

".........................................."

Skrevet

Det får være måte på elendig formulering. Å beskrive en person som ekkel er langt unna velment bekymring, etter min mening. Kan de ikke i det minste dekke seg til, sier hun jo. Jeg er ikke særlig i tvil om hvem det er ment å ta hensyn til her.

Jada. Timari er nok en skikkelig bedriten og usympatisk person, som liker å gå rundt og bestemme over andre. Alle som har vært her en stund har vel fått med seg hvor fæl hun er, og at hun selvfølgelig må mene dette skikkelig usympatisk og ekkelt...

"..............................................."

Skrevet

Det finnes en haug med mennesker med kronisk anoreksi - mange av dem ser selvfølgelig radmagre ut, men de kan ha godt av å trene akkurat som andre.

Det finnes også en del mennesker som fra naturens side er så tynne at de for andre kan fremtre som anorektiske.

Det finnes en del andre sykdommer enn anoreksi som også gjør folk svært tynne, uten at det av den grunn er utilrådelig å være i treningsstudio.

Innlegget ditt bar primært preg av det ubehag du selv følte ved å se en anorektisk kropp. Etter min mening er ikke ditt ubehag god nok grunn til å nekte en annen å trene.

Jeg hørte om en person som fikk beskjed om å finne seg et annet sted å trene (dette var på SATS). Grunnen var at han var for stor. Er f.eks det en bedre/dårligere grunn til å nekte noen å trene, enn at de ser ut, og sannsynligvis er, anorektiske e.l.?

Ja, det er de som er utrolig tynne fra naturen av. Men det er faktisk mulig å se forskjell på en naturlig tynnhet, som en kropp er skapt med, og en 30-kilos anorektiker.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Kanskje noen syns det er vemmelig å se på deg også? Kanskje du burde holde deg innendørs? Ærligtalt, skjerp deg!!!!!!!!

Skrevet

Hva i all verden mener du med det? Det er en menneskerett å eksistere og leve i samfunnet. Det er ikke en menneskerett å trene på treningsstudio. Og det burde være helt unødvendig å nevne det at settingen med å se en nøytral, påkledd person på gata, ikke er den samme som en lettkledd person på et helsestudio.

For ordens skyld: Jeg har aldri sagt at syke folk ikke skal få trene. Hadde jeg drevet et studio, så hadde jeg selvfølgelig ikke avvist en anorektiker med legeerklæring som skal trene som del av en behandling.

Men dette er så enkelt og rimelig som det kan få blitt. Seriøse treningssentre tillater heller ikke klær av typen singlet, eller mageløse topper. Du kan godt si at "finnes det ikke folk som ikke liker å se slikt ellers i samfunnet også"?, men det er irrellevant, iom. at et treningsstudio ikke har ansvaret for hva som skjer ute på gata.

".........................................."

Du kan bare ikke akseptere at noen er uenig med deg du?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Er problemet ditt at hun sier at hun blir "kvalm" av å se slikt? Her snakker vi faktisk ikke om at hun går bort til vedkommende og sier det, eller står og hvisker og tisker på hjørnet. Vi er på et nøytralt og i utgangspunktet anonymt internettforum her - det innebærer en mulighet til å si en del ting man for høflighets skyld ikke sier høyt i mange andre sammenhenger.

Jeg blir også direkte uvel av å se en anorektisk person med lite klær på kroppen. Det ser fælt, grusomt ut. Det ser vondt ut, og jeg kjenner jeg får vondt av å se slikt. Man kan godt si at jeg blir "kvalm".

Så får du holde deg unna anorektikere og andre som skaper slikt ubehag for deg.

Jeg er enig i at lege ol bør kontaktes dersom de trener for mye, men å kaste de ut fra treningsstudio fordi noen syns det er ekkelt å se på, nei det BLIR FOR DUMT.

Skrevet

takk for det innlegget. Det oppsummerer vel på mange måter hva jeg føler om dette

Selvfølgelig går man jo ikke bort til en anorektisk person og sier man blir uvel av å se på det. Selvfølgelig tisker man ikke i krokene om personer som ser spesielle ut

Men er det så galt å uttrykke et ubehag på et internettforum .

Ja jeg synes det er svært ubehagelig å se på fordi jeg vet at disse menneskene lider en jævlig skjebne som de ikkek blir bedre av med å trene .

Er det så galt å føle ubehag med å se anorektiske kropper av den grunn?

Skrevet

Du kan bare ikke akseptere at noen er uenig med deg du?

I all verden - nå er du så usaklig at det neppe er noe poeng å si noe mer.

"Akseptere at noen er uenig?" Maken til usaklighet. Du er ikke enig med meg, og jeg er ikke enig med deg. Det kalles en _meningsutveksling_, eller en _diskusjon_. Hørt om det noen gang? Tåler du ikke det, så får du jaggu la være å gi uttrykk for at du er uenig. *Rister på hodet*

".............................................."

Skrevet

Så får du holde deg unna anorektikere og andre som skaper slikt ubehag for deg.

Jeg er enig i at lege ol bør kontaktes dersom de trener for mye, men å kaste de ut fra treningsstudio fordi noen syns det er ekkelt å se på, nei det BLIR FOR DUMT.

Har jeg sagt noe slikt? Har andre her sagt noe slik? Jeg tror ikke det.

Skrevet

Jada. Timari er nok en skikkelig bedriten og usympatisk person, som liker å gå rundt og bestemme over andre. Alle som har vært her en stund har vel fått med seg hvor fæl hun er, og at hun selvfølgelig må mene dette skikkelig usympatisk og ekkelt...

"..............................................."

Og hva i all verden er ditt problem, Prozak? Hva er hensikten med denne nedlatenheten overfor mine holdninger, samtidig som du føler trang til å belære meg ang internetts muligheter til å uttrykke sine ærlige meninger??

Skrevet

Og hva i all verden er ditt problem, Prozak? Hva er hensikten med denne nedlatenheten overfor mine holdninger, samtidig som du føler trang til å belære meg ang internetts muligheter til å uttrykke sine ærlige meninger??

Nedlatenhet? Hvem i all verden er det som ikke tåler diskusjon her?

Jeg vet ikke om du har pms eller hva det er, men jeg anbefaler at du venter med å diskutere noe som helst før du blir litt mindre hårsår og nærtakende.

Eller...ups...det var vel nedlatende og arrogant det også, tenker jeg. Jaja...mot komplett usaklighet kan man egentlig ikke argumentere med noe som helst.

Skrevet

I all verden - nå er du så usaklig at det neppe er noe poeng å si noe mer.

"Akseptere at noen er uenig?" Maken til usaklighet. Du er ikke enig med meg, og jeg er ikke enig med deg. Det kalles en _meningsutveksling_, eller en _diskusjon_. Hørt om det noen gang? Tåler du ikke det, så får du jaggu la være å gi uttrykk for at du er uenig. *Rister på hodet*

".............................................."

Akkurat - se hvor opprørt du blir, samtidig som du belærer meg om meningsutveskling og jaggu skal jeg tåle at noen er uenig. Hvorfor tåler du så innmari dårlig at jeg er uenig med timari (og deg)?

Gjest persåna
Skrevet

Kanskje noen syns det er vemmelig å se på deg også? Kanskje du burde holde deg innendørs? Ærligtalt, skjerp deg!!!!!!!!

Feiler det deg da? Anorektikere har ingenting på et treningsstudio å gjøre. Vi har hatt anorektiker i familien som trente som en toppidrettsutøver. Hun veide 32 kg (ca 170 cm høy) da hun ble tvangsinnlagt.

Skrevet

huff huff huff

ja kanskje vi alle burde holde oss innendørs og bare trene via treningsvido?

så slipper vi hele diskusjonen?

Gjest Dordy Can
Skrevet

Det får være måte på elendig formulering. Å beskrive en person som ekkel er langt unna velment bekymring, etter min mening. Kan de ikke i det minste dekke seg til, sier hun jo. Jeg er ikke særlig i tvil om hvem det er ment å ta hensyn til her.

Dette kaller jeg å misforstå med vilje, og ikke minst å lage diskusjun og oppstyr over noe som ikke var så stort i utgangspunktet.

Hørt om fjæra som ble til fem høns?

Jeg mener det er direkte unødvendig å mate det med teskje, men om må det så skal jeg det.

Det Timari mener, er at hun synes det er ubehagelig å se på anorektiktere, da de ser syke ut. De at de ser syke ut medfører at de kan bli mer syke og dermed dø. Dette synes Timari er oppskakende.

Ble dette klarere?

Skrevet

altså for all del

dette sier jeg til de som forstår noe av innlegget

ja, jeg føler ubehag ved å se på et menneske som veier 30 kilo og som trener seg til døde

Jeg føler et ubehag fordi jeg vet at mennesket ikke er friskt og vil antakelig dø, om hun ikke får hjelp. Dessuten tenker jeg på effekten det kan ha på andre jenter som også trener der.

Det er en forskjell på å føle ubehag ved å se en en anorektisk kropp, og å synes anorektikere generelt er ekle

Men det er vel ikk PK å si det. Man skal vel helst si at dette tenker man ikke på, men det klarer jeg bare ikke når jeg ser beinranglet foran meg der, som et sultoffer fra Sudan. Hvem synes ikke det er ubehagelig å se på?

og ja, jeg står fast på at så syke anorektikere har ingenting på et treningssenter å gjøre. Her bør andre instanser følge opp

Skrevet

Dette kaller jeg å misforstå med vilje, og ikke minst å lage diskusjun og oppstyr over noe som ikke var så stort i utgangspunktet.

Hørt om fjæra som ble til fem høns?

Jeg mener det er direkte unødvendig å mate det med teskje, men om må det så skal jeg det.

Det Timari mener, er at hun synes det er ubehagelig å se på anorektiktere, da de ser syke ut. De at de ser syke ut medfører at de kan bli mer syke og dermed dø. Dette synes Timari er oppskakende.

Ble dette klarere?

"Tror nok de fleste føler det ganske så ubehagelig å møte en belson-fange i dusjen."

Ja, hun mener det nok godt, men det kommer dårlig fram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...