Gå til innhold

ang anorektikere på treningsstudio....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis folk vil gjøre farlige ting(basehopp f.eks.), er detn ikke opp til dem??

Nei - det setter redningsfolkene i fare - familiene deres blir fulle av angst etc. etc.

• Svar 292
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

32

• Hawkwind

28

• favn

21

• frosken

17

Mest aktive i denne tråden

Gjest ¨˜”°º•flisa•º°”˜¨
Skrevet

You can hide, but you cannot run...uhm...eller noe sånt :-)

"............................................"

pønta mæ jæ

Skrevet

Så det blir feil å tilkjennegi en rent mennesklig emosjonell reaksjon på et anonymt internettforum altså?

Like lite feil som det etter min mening er å gi sine umiddelbare reaksjoner på det som blir skrevet

Skrevet

"Men en velkjent måte å kamuflere mindre aktverdige motiver kan nettopp være å blande litt "hummer og kanari" og håpe at andre ikke legger merke til ingrediensene."

Unnskyld meg, men vær så snill: La ikke denne tråden spinne avgårde i halv-paranoia, eh?

"............................................."

Så,så - når var det du ble en sart sjel i så måte...*s*

Skrevet

Du nevner nettopp det som også fikk meg til å reagere.

Men vi er i mindretall her, så hva kan man gjøre. :-)

Skrevet

Det er din unyanserte tolkning, mij. Du har fremstått som provokatør her i kveld, og blir for meg derfor lite troverdig.

Angående tolkning - ditt stempel på meg som provokatør viser at det i så fall er flere enn meg som tolker her. Noen av reaksjonene jeg har fått tyder på at innleggene mine blir lest som at jeg sitter her og hamrer i tastaturet og dirrer av aggresjon.. men slik er det dessverre ikke. Så hvordan du enn ser på meg så får det bli din sak.

Skrevet

Så greia er at det ikke er tillatt å synes at en person som er 30 kilo undervektig ser ekkel ut?

Og at du blir støtt av at noen våger seg å slenge ut en slik forkastelig ikke-politisk korrekt mening anonymt på et internett-forum?

Jeg kan illustrere hvordan jeg oppfattet temaet her ved å snu det litt på hodet;

Jeg plages av en 40 år gammel bælfeit dame som sitter der og ser ut som en julegris mens hun stapper i seg rekesalat og majones.. Hvor ekkelt jeg synes det er å se på henne, fettet under haken disser mens hun smatter i seg maten, og kunne hun ikke i det minste satt seg på et annet rom så jeg slapp å se på elendigheten, det gjør meg jo kvalm.

For tross alt - hun kan jo pådra seg hjerte og kar-sykdommer, diabetes og det som verre er, av slikt kosthold, noen må ta affære så hun ikke ødelegger seg selv, stakkars.

Ellers har jeg sagt det jeg ville si direkte til timari.

Skrevet

Åja, hun vet godt hva Timari synes om emnet.

I og med at den tidligere anorektikeren er min kone, har jeg da overhørt en og annen samtale dem imellom - samt fått referert en del av samtalene de har hatt seg imellom før jeg kom inn i bildet.

Sammenligningene du bruker her, er forøvrig ganske typiske en anorektiker.

Ved å sammenligne med røykere, overvektige, folk med kviser, eldre o.l. forsøker du bevisst eller ubevisst å normalisere og avdramatisere anorexia.

En mer reell sammenligning for min del vil være russisk rulett. Hadde du tolerert å se mennesker spille russisk rulett på åpen gate - eller ville du reagert negativt på dette?

Siden du tydeligvis kjenner timari personlig, skjønner jeg hvorfor du kunne sette meg i bås (jamfør innlegg til Dordy can lenger nede) basert på én enkelt tråd. Konklusjonen din var ikke spesielt hyggelig, men det er klart du står på dine venners side. Full forståelse for det, men likevel er jeg ikke så rent lite skuffet over konklusjonen din. Jeg har ikke fått inntrykk av deg som en som dømmer.

Skrevet

Åssen vet du at damen var anorektiker da.

For tre år siden veide jeg 43 kg og jeg er 1,72 m. Noen husker kanskje at jeg slet med å legge på meg og slet med at jeg ble beskylt for å ha anorexia eller HIV.

Mener du virkelig at jeg ikke hadde noe på treningsstudio å gjøre?

En annen ting er at jeg nektet å trene i sal på fysioterapien pga alle de ekle blikkene jeg fikk.

Jeg synes du er rask til å dømme slanke mennesker, kanskje det er litt misunnelse med i bildet?

Jeg klarte forøvrig å legge på meg tilslutt pga bl.a trening og veier nå 58 kg som er akkurat passe for meg da jeg skal være 10% undervektig.

Skrevet

Jeg kan illustrere hvordan jeg oppfattet temaet her ved å snu det litt på hodet;

Jeg plages av en 40 år gammel bælfeit dame som sitter der og ser ut som en julegris mens hun stapper i seg rekesalat og majones.. Hvor ekkelt jeg synes det er å se på henne, fettet under haken disser mens hun smatter i seg maten, og kunne hun ikke i det minste satt seg på et annet rom så jeg slapp å se på elendigheten, det gjør meg jo kvalm.

For tross alt - hun kan jo pådra seg hjerte og kar-sykdommer, diabetes og det som verre er, av slikt kosthold, noen må ta affære så hun ikke ødelegger seg selv, stakkars.

Ellers har jeg sagt det jeg ville si direkte til timari.

Dårlig eksempel.

I forhold til en annen debattant brukte jeg russisk rulett som eksempel på tilsvarende situasjon.

Den settingen er den mest sammenlignbare jeg så langt har greid å komme på.

Skrevet

Dårlig eksempel.

I forhold til en annen debattant brukte jeg russisk rulett som eksempel på tilsvarende situasjon.

Den settingen er den mest sammenlignbare jeg så langt har greid å komme på.

Jeg lurer litt på om det er greit for kona di at du skriver om hennes problemer her på internett? Bare for nysgjerrighets skyld, altså, jeg vet godt "hvem" hun er..

Skrevet

Siden du tydeligvis kjenner timari personlig, skjønner jeg hvorfor du kunne sette meg i bås (jamfør innlegg til Dordy can lenger nede) basert på én enkelt tråd. Konklusjonen din var ikke spesielt hyggelig, men det er klart du står på dine venners side. Full forståelse for det, men likevel er jeg ikke så rent lite skuffet over konklusjonen din. Jeg har ikke fått inntrykk av deg som en som dømmer.

Joa, jeg ble helt klart noe provosert av visse holdninger som utspant seg i tråden her i går.

Og ble provosert nok til selv å leke dommer over noen av dommerne ;-)

Skrevet

Joa, jeg ble helt klart noe provosert av visse holdninger som utspant seg i tråden her i går.

Og ble provosert nok til selv å leke dommer over noen av dommerne ;-)

For meg er det uansett klinkende klart at flertallet mener det er fullstendig akseptabelt å uttrykke kvalme og ubehag over å måtte se på en syk/ekkel person, fordi det var jo i bunn og grunn godt ment - og dessuten er vi jo på et anonymt internettforum der man kan si akkurat hva man lyster. Tross i anonymitet og den innbitt påståtte friheten til å si hva man måtte ønske - om man våger seg frempå med å antyde at beskrivelsene er upassende i sammenhengen, får man virkelig høre det ja. Da er man PK, og slike gærninger kan man ikke ha gående løs.

Skrevet

For meg er det uansett klinkende klart at flertallet mener det er fullstendig akseptabelt å uttrykke kvalme og ubehag over å måtte se på en syk/ekkel person, fordi det var jo i bunn og grunn godt ment - og dessuten er vi jo på et anonymt internettforum der man kan si akkurat hva man lyster. Tross i anonymitet og den innbitt påståtte friheten til å si hva man måtte ønske - om man våger seg frempå med å antyde at beskrivelsene er upassende i sammenhengen, får man virkelig høre det ja. Da er man PK, og slike gærninger kan man ikke ha gående løs.

Tja, de aller fleste av reaksjonene av negativ karakter her kom som et resultat av at enkelte tolket enkeltvise utsagn isolert fra den kontekst hvor de var hentet fra.

Det er ikke estetikken alene det reageres på, men estetikken satt i kontekst av hva den innebærer.

Jeg vet med sikkerhet at alle jeg kjenner hadde syntes det var ekkelt å se en person som den til høyre på bildet her:

http://www.fathersforlife.org/images/walkingdead.jpg

i full vigør på et treningsstudio.

Ikke på grunn av det estetiske uttrykket alene, men på grunn av hva det innebærer, for å si det slik.

Og det kan virke som om du ikke er helt klar over dette siste punktet.

Når du i et annet innlegg samenligner en tungt rammet anorektisker som trener hardt med en overvektig person med usunt kosthold, så blir det omtrent like relevant som å sette likhetstegn mellom en vanlig vinterforkjølelse og Aids.

Gjest sutremor
Skrevet

Åssen vet du at damen var anorektiker da.

For tre år siden veide jeg 43 kg og jeg er 1,72 m. Noen husker kanskje at jeg slet med å legge på meg og slet med at jeg ble beskylt for å ha anorexia eller HIV.

Mener du virkelig at jeg ikke hadde noe på treningsstudio å gjøre?

En annen ting er at jeg nektet å trene i sal på fysioterapien pga alle de ekle blikkene jeg fikk.

Jeg synes du er rask til å dømme slanke mennesker, kanskje det er litt misunnelse med i bildet?

Jeg klarte forøvrig å legge på meg tilslutt pga bl.a trening og veier nå 58 kg som er akkurat passe for meg da jeg skal være 10% undervektig.

Jeg bare lurer på hvorfor man alltid skal bli beskyldt for å være misunnelig når man "kritiserer" slanke folk? Tror alle at man er perfekt om man er slank?

*irritere seg over*

Det virket mer som om Timari var bekymret over denne tynne personen enn hun var misunnelig.

Skrevet

Jeg bare lurer på hvorfor man alltid skal bli beskyldt for å være misunnelig når man "kritiserer" slanke folk? Tror alle at man er perfekt om man er slank?

*irritere seg over*

Det virket mer som om Timari var bekymret over denne tynne personen enn hun var misunnelig.

Merkelig at det er godtatt å kommentere "så tynn du er" mens om man sier til noen "så tykk du er" så er det fyfy.

Det er da minst like sårende å få slike kommentarer når man er tynn også.

Gjest margretaa
Skrevet

Merkelig at det er godtatt å kommentere "så tynn du er" mens om man sier til noen "så tykk du er" så er det fyfy.

Det er da minst like sårende å få slike kommentarer når man er tynn også.

anorektikere vil jo være så tynn at det blir kommentert eller lagt merke til.:)

Og tjukke folk blir snakka like mye stygt om og fordømt som de som er for tynne. Får kanskje ikke like mye slengt rett i trynet, men dæven hvor baksnakka de kan bli, samt får noe i trynet de og. Blir overraska hver gang jeg leser at "det er liksom lov å snakke stygt om tynne, men ikke om tykke" etc, for det stemmer ikke. Begge blir snakka stygt til/om.

Skrevet

anorektikere vil jo være så tynn at det blir kommentert eller lagt merke til.:)

Og tjukke folk blir snakka like mye stygt om og fordømt som de som er for tynne. Får kanskje ikke like mye slengt rett i trynet, men dæven hvor baksnakka de kan bli, samt får noe i trynet de og. Blir overraska hver gang jeg leser at "det er liksom lov å snakke stygt om tynne, men ikke om tykke" etc, for det stemmer ikke. Begge blir snakka stygt til/om.

Det var heller den "slengt mitt i trynet" jeg tenkte på da.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det var heller den "slengt mitt i trynet" jeg tenkte på da.

Helt enig med deg. Min erfaring er også at det er mye mer tillatt å såre personer som er for tynne enn de som er litt runde.

Jeg husker godt da vi spillte kanonball på gymnaset. Ei på laget mitt var tynn og fikk slengt kommentarer om utseendet sitt hele tiden. Da ei smårund ei på det andre laget ropte: "det er jo umulig å treffe deg, siden du så tynn som en strek", klarte jeg ikke å holde meg lenger og svarte: "Nei, det er jo heldigvis mye lettere å treffe deg!"

Resultat: Alle kastet seg over meg fordi jeg hadde vært slem mot den runde, men ingen andre enn jeg hadde forsvart hun tynne...

Dette var bare et eksempel på mange lignenede tilfeller jeg har sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...