Gå til innhold

Ekkelt under armene

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Favorittgenseren min har etter hvert blitt helt stiv i stoffet under armene. Jeg innbiller meg at det er på grunn av deodoranten, men er jo ikke sikker. Jeg synes også at det fort lukter svette av meg når jeg bruker den genseren. Noen vasketips? Jeg har hittil vasket den etter vaskelappen, det vil si 30-40 grader.

Skrevet

Hmmm, må si jeg har lite peil på denslags, men tror kanskje jeg ville ha hatt masse zalo under armene på genseren. La den ligge slik i noen timer før du vasker genseren på 40 grader. Skader vel ikke å prøve? Zalo tar det meste av "dritt" på klær...

Skrevet

Putt litt salmiakk sammen med vaskepulveret..

Uæh, sikker på det? Jeg _tror_ det var salmiakk jeg hadde på en flekk på ei bukse før jeg vaska dem. Vaskemaskina og klærne som ble vaska i den stinka salmiakk etter flere runder... Litt usikker på om det var salmiakk da men...?

Skrevet

Uæh, sikker på det? Jeg _tror_ det var salmiakk jeg hadde på en flekk på ei bukse før jeg vaska dem. Vaskemaskina og klærne som ble vaska i den stinka salmiakk etter flere runder... Litt usikker på om det var salmiakk da men...?

Fått tipset fra "reperatørene" på tv. Prøvd det selv noen ganger, syns ikke det satte noe lukt i klærne.

Skrevet

Fått tipset fra "reperatørene" på tv. Prøvd det selv noen ganger, syns ikke det satte noe lukt i klærne.

Ok, da var det sikkert noe annet jeg brukte den gangen. Får prøve meg på tipset ditt neste gang det blir aktuelt :-)

Skrevet

Ok, da var det sikkert noe annet jeg brukte den gangen. Får prøve meg på tipset ditt neste gang det blir aktuelt :-)

Klor går i alle fall vanskelig ut av vaskemaskina og white spirit..

:erfaring:

Skrevet

Klor går i alle fall vanskelig ut av vaskemaskina og white spirit..

:erfaring:

White spirit var det jeg brukte!! *slår seg i huet*

Fysj a'meg for en stank de neste gangene jeg skulle vaske :-(

Gjest meg1234
Skrevet

hei.. for å slippe å svette under armene kan du kjøpe aluminiumklorid på apoteket. bruker det 1 gang i uka ca. jeg har ikke svettet en eneste gang etter jeg begynte å bruke det.

Meg1365380063
Skrevet

hei.. for å slippe å svette under armene kan du kjøpe aluminiumklorid på apoteket. bruker det 1 gang i uka ca. jeg har ikke svettet en eneste gang etter jeg begynte å bruke det.

Men problemet er ikke at jeg svetter mye under armene - men at det lukter svette! Jeg tror det er gammel lukt i genseren som ikke blir ordentlig borte, siden den er helt stiv under armene - og ellers myk og god.

Gjest meg1234
Skrevet

Men problemet er ikke at jeg svetter mye under armene - men at det lukter svette! Jeg tror det er gammel lukt i genseren som ikke blir ordentlig borte, siden den er helt stiv under armene - og ellers myk og god.

det problemet hadde jeg også, men det forsvant etter at jeg begynte å bruke det...

Meg1365380063
Skrevet

det problemet hadde jeg også, men det forsvant etter at jeg begynte å bruke det...

Men det skjer jo bare på denne ene genseren - så da tror jeg ikke det er et problem med meg, men med at genseren ikke blir ordentlig vasket slik jeg gjør det nå!

Gjest meg1234
Skrevet

Men det skjer jo bare på denne ene genseren - så da tror jeg ikke det er et problem med meg, men med at genseren ikke blir ordentlig vasket slik jeg gjør det nå!

ok.. sånt skjedde når jeg gikk med litt trange gensre... vet ikke helt hvordan man får lukta vekk men....

Skrevet

Ka er den laga av? 100 % Bomull kan vaskast på 60 grader...

Skrevet

Eddik skal hjelpe seier folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...