Meg1365380063 Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Favorittgenseren min har etter hvert blitt helt stiv i stoffet under armene. Jeg innbiller meg at det er på grunn av deodoranten, men er jo ikke sikker. Jeg synes også at det fort lukter svette av meg når jeg bruker den genseren. Noen vasketips? Jeg har hittil vasket den etter vaskelappen, det vil si 30-40 grader. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hmmm, må si jeg har lite peil på denslags, men tror kanskje jeg ville ha hatt masse zalo under armene på genseren. La den ligge slik i noen timer før du vasker genseren på 40 grader. Skader vel ikke å prøve? Zalo tar det meste av "dritt" på klær... 0 Siter
soleil Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Putt litt salmiakk sammen med vaskepulveret.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Putt litt salmiakk sammen med vaskepulveret.. Uæh, sikker på det? Jeg _tror_ det var salmiakk jeg hadde på en flekk på ei bukse før jeg vaska dem. Vaskemaskina og klærne som ble vaska i den stinka salmiakk etter flere runder... Litt usikker på om det var salmiakk da men...? 0 Siter
soleil Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Uæh, sikker på det? Jeg _tror_ det var salmiakk jeg hadde på en flekk på ei bukse før jeg vaska dem. Vaskemaskina og klærne som ble vaska i den stinka salmiakk etter flere runder... Litt usikker på om det var salmiakk da men...? Fått tipset fra "reperatørene" på tv. Prøvd det selv noen ganger, syns ikke det satte noe lukt i klærne. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Fått tipset fra "reperatørene" på tv. Prøvd det selv noen ganger, syns ikke det satte noe lukt i klærne. Ok, da var det sikkert noe annet jeg brukte den gangen. Får prøve meg på tipset ditt neste gang det blir aktuelt :-) 0 Siter
soleil Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Ok, da var det sikkert noe annet jeg brukte den gangen. Får prøve meg på tipset ditt neste gang det blir aktuelt :-) Klor går i alle fall vanskelig ut av vaskemaskina og white spirit.. :erfaring: 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Klor går i alle fall vanskelig ut av vaskemaskina og white spirit.. :erfaring: White spirit var det jeg brukte!! *slår seg i huet* Fysj a'meg for en stank de neste gangene jeg skulle vaske :-( 0 Siter
Gjest meg1234 Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 hei.. for å slippe å svette under armene kan du kjøpe aluminiumklorid på apoteket. bruker det 1 gang i uka ca. jeg har ikke svettet en eneste gang etter jeg begynte å bruke det. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 hei.. for å slippe å svette under armene kan du kjøpe aluminiumklorid på apoteket. bruker det 1 gang i uka ca. jeg har ikke svettet en eneste gang etter jeg begynte å bruke det. Men problemet er ikke at jeg svetter mye under armene - men at det lukter svette! Jeg tror det er gammel lukt i genseren som ikke blir ordentlig borte, siden den er helt stiv under armene - og ellers myk og god. 0 Siter
Gjest meg1234 Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Men problemet er ikke at jeg svetter mye under armene - men at det lukter svette! Jeg tror det er gammel lukt i genseren som ikke blir ordentlig borte, siden den er helt stiv under armene - og ellers myk og god. det problemet hadde jeg også, men det forsvant etter at jeg begynte å bruke det... 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 det problemet hadde jeg også, men det forsvant etter at jeg begynte å bruke det... Men det skjer jo bare på denne ene genseren - så da tror jeg ikke det er et problem med meg, men med at genseren ikke blir ordentlig vasket slik jeg gjør det nå! 0 Siter
Gjest meg1234 Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Men det skjer jo bare på denne ene genseren - så da tror jeg ikke det er et problem med meg, men med at genseren ikke blir ordentlig vasket slik jeg gjør det nå! ok.. sånt skjedde når jeg gikk med litt trange gensre... vet ikke helt hvordan man får lukta vekk men.... 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er noen husmor, men hva med biotex? Denne siden gir også veldig gode flekk-fjerne-tips: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1024485537.49#svette Håper du får flekkene vekk! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Ka er den laga av? 100 % Bomull kan vaskast på 60 grader... 0 Siter
Goldy79 Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Uæh, sikker på det? Jeg _tror_ det var salmiakk jeg hadde på en flekk på ei bukse før jeg vaska dem. Vaskemaskina og klærne som ble vaska i den stinka salmiakk etter flere runder... Litt usikker på om det var salmiakk da men...? Eddik skal hjelpe seier folk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.