Gjest Lione Skrevet 12. mars 2001 Skrevet 12. mars 2001 Det er så mange råd om å ta kontakt med fagfolk osv, men mange er ikke flinke nok til å takle en en dreven, spiseforstyrret sjel. Er det noen som har et kontaktnett som kan hjelpe meg? 0 Siter
Gjest Luiza Skrevet 12. mars 2001 Skrevet 12. mars 2001 søk helsestasjon for ungdom. de er flink med sf. vanlig legen har ikke mye peilig på problemet.. syns jeg... vet ikke, prøv deg frem. hilsen, 0 Siter
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 13. mars 2001 Skrevet 13. mars 2001 Kjære Lione! Mange helsestasjoner for ungdom kan gi deg gode råd.Enkelte sosiallærere og rådgivere på skolene har etterhvert også fått en del kunnskap om spiseforstyrrelser og vet hvor du kan få hjelp. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men det kan være til god hjelp å ta kontakt med din nærmeste barne-og ungdomspsykiatriske poliklinikk (hvis du er under 18år) eller nærmeste voksenpsykiatrisk poliklinikk (DPS). Du kan enten ta direkte kontakt pr.telefon eller skrive et brev og be om råd hvor du bør henvende deg for å få best mulig hjelp. Samtidig har andre fått best hjelp ved å kontakte de lokale selvhjelperorganisasjonene, Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser- IKS, tlf.sentralt 22422222,internett:www.iks.no eller Anoreksia/Bulimia Foreningen- ABF, tlf.sentralt 55326260, internett:www.abf.no. Lykke til med å søke hjelp! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.