Gå til innhold

Foreldre og krangling

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har alltid kranglet en del, og de har aldri prøvd å skjule noen ting for oss barna.Før så syntest det å vere mor som startet krangel, alltid. Hun er så utrolig nærtagende og var når det gjelder kommentarer fra far. Før passet far på hva han sa, slik man jo bør, men nå virker det som om han driter i det og nesten går inn for å provosere. Nå skal det siest at jeg snart har bodd hjemmefra 2,5 år, og jeg synes det blir verre for hver gang jeg er hjemme.

Far, som en gang var en stødig fyr med glimt i øyet har blitt en gammel grinebiter. Og han har det ikke bra, han har antydet flere ganger at han er drittlei. Mor på sin side er like grinete som hun alltid har vært.

Jeg synes det er vondt å se på. Og sprøtt. Skjønner ikke at to voksne mennesker kan oppføre seg på den måten, og likevel forvente at de kan få barn glade barn. Men problemet er at vi snakker ikke sammen i familien om følelser. Det har vi aldri gjort. Sier man noe blir man nesten latterliggjort.

Hva skal jeg gjøre, jeg orker snart ikke komme hjem mere. Og jeg synes synd på brødrene mine som lever midt i det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218273-foreldre-og-krangling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Sånne typer som dine foreldre er også de første til å forsvare eviglange ekteskap for barnas skyld.

Det er sånne folk som mener at man er egoistisk hvis man skiller seg, og at det er mye bedre for barna at de har begge foreldrene samlet.

Det er sånne ekteskap de kristne holder opp som eksempler på folk som holder sammen livet ut.

Hva er best. To lykkelige foreldre hver for seg, eller to ulykkelige foreldre sammen? Det finnes eksempler på at man ikke må holde sammen uansett hva som skjer.

Nå har din mor vært sutrete i årevis, og din far er blitt en bitter grinebiter. Toget er gått for et lykkelig liv for dem.

La det være en advarsel for andre. Ikke lev i ulykkelige forhold bare for barnas skyld. Barna slites av det og blir like fortvilet som Happyliving her.

Sånne typer som dine foreldre er også de første til å forsvare eviglange ekteskap for barnas skyld.

Det er sånne folk som mener at man er egoistisk hvis man skiller seg, og at det er mye bedre for barna at de har begge foreldrene samlet.

Det er sånne ekteskap de kristne holder opp som eksempler på folk som holder sammen livet ut.

Hva er best. To lykkelige foreldre hver for seg, eller to ulykkelige foreldre sammen? Det finnes eksempler på at man ikke må holde sammen uansett hva som skjer.

Nå har din mor vært sutrete i årevis, og din far er blitt en bitter grinebiter. Toget er gått for et lykkelig liv for dem.

La det være en advarsel for andre. Ikke lev i ulykkelige forhold bare for barnas skyld. Barna slites av det og blir like fortvilet som Happyliving her.

Meget bra innlegg!!;o)

Gjest klem til deg

Du er bare ansvarlig for ditt eget liv, men hvis du ønsker å gjøre noe ville jeg:

Gitt tydelig, men vennlig beskjed om at tonen hjemme ikke er bra. Uten å gi noen skyld eller si noe mer enn at de begge har en guffen tone.

Hvis du er på tomannshånd med dem, gi støtte til det de måtte foreslå av tiltak ( jobbe med forholdet eller flytte hver for seg)

Uansett: være en hyggelig frihavn for brødrene dine (invitere dem på helgebesøk eller middag eller hva som passer i forhold til alder og avstand).

Uansett hvere

Gjest lysrøret

Ja dette var jo et konstruktivt innlegg! Mange gode råd du kom med.

Ærlig talt, synes at hele innlegget ditt stinker. Kunne du ikke heller kommet med gode råd til sark21. Istedenfor så argumenterer du med at folk bør skille seg umiddelbart. Slik virket det ihvertfall for meg.

Hva med og først si at hun kan henvende seg til familirådgivning e.l. der hun bor og få råd til å takle noe hun synes er trist og leit. Kan hende hun kan få sine foreldre med på det. Eller muligens bare en av dem ihvertfall. Det hadde vært en begynnelse.

Hva det ville medføre videre vet vi ikke. Men det ville ha startet en prosess i det minste. Kanskje det ville ende i skilsmisse, men mulig også i et godt samarbeid og dialog mellom foreldrene HVIS de ønsker å fortsette ekteskapet sitt.

skorpionfisken

Ja dette var jo et konstruktivt innlegg! Mange gode råd du kom med.

Ærlig talt, synes at hele innlegget ditt stinker. Kunne du ikke heller kommet med gode råd til sark21. Istedenfor så argumenterer du med at folk bør skille seg umiddelbart. Slik virket det ihvertfall for meg.

Hva med og først si at hun kan henvende seg til familirådgivning e.l. der hun bor og få råd til å takle noe hun synes er trist og leit. Kan hende hun kan få sine foreldre med på det. Eller muligens bare en av dem ihvertfall. Det hadde vært en begynnelse.

Hva det ville medføre videre vet vi ikke. Men det ville ha startet en prosess i det minste. Kanskje det ville ende i skilsmisse, men mulig også i et godt samarbeid og dialog mellom foreldrene HVIS de ønsker å fortsette ekteskapet sitt.

Jeg har sett min dose gamle bitre par, også i nær familie.

Jeg tror faktisk ikke at jeg vil be en ung jente ta med seg sure bitre foreldre i 60-årene på familierådgivning. Det er ikke hennes ansvar hva foreldrene velger å gjøre med livet sitt.

Om jeg skulle rådet henne til noe, så ville det være å prøve å leve sitt eget liv, være snill storesøster for brødrene og drite i foreldrene som gjør alt for å forsure tilværelsen både for seg selv og barna.

Jeg hadde ikke noe godt råd. Ville bare si at jeg synes dette er et godt eksempel på at man ikke på død og liv må holde samme til døden skiller en ad. Jeg tror på at vi bare har ett liv, skal vi da sitte i et surt ekteskap og vente på døden?

Jeg sier ikke dette fordi jeg selv er skilt. Jeg hadde et lykkelig ekteskap så lenge det varte, og hadde det vart på den måten det gjorde før det ble slutt så kunne jeg blitt en gammel blid dame med en glad mann. Jeg sier det fordi jeg vet at denne jentas foreldre desverre ikke er alene om å oppføre seg sånn mot hverandre og barna.

Annonse

Gjest hallow :o/

Jeg har sett min dose gamle bitre par, også i nær familie.

Jeg tror faktisk ikke at jeg vil be en ung jente ta med seg sure bitre foreldre i 60-årene på familierådgivning. Det er ikke hennes ansvar hva foreldrene velger å gjøre med livet sitt.

Om jeg skulle rådet henne til noe, så ville det være å prøve å leve sitt eget liv, være snill storesøster for brødrene og drite i foreldrene som gjør alt for å forsure tilværelsen både for seg selv og barna.

Jeg hadde ikke noe godt råd. Ville bare si at jeg synes dette er et godt eksempel på at man ikke på død og liv må holde samme til døden skiller en ad. Jeg tror på at vi bare har ett liv, skal vi da sitte i et surt ekteskap og vente på døden?

Jeg sier ikke dette fordi jeg selv er skilt. Jeg hadde et lykkelig ekteskap så lenge det varte, og hadde det vart på den måten det gjorde før det ble slutt så kunne jeg blitt en gammel blid dame med en glad mann. Jeg sier det fordi jeg vet at denne jentas foreldre desverre ikke er alene om å oppføre seg sånn mot hverandre og barna.

To bra innlegg !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...