Gå til innhold

Advarer mot barnehage for barn under tre år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Undersøkelsen viser at barn har lært å tilpasse seg samfunnet - kanskje såpass mye at det har gått på barnets bekostning?

Hva kan dette på sikt føre til, er mitt spørsmål.

Barn har da alltid måtte tilpasse seg samfunnet? For 100 år siden måtte de jobbe på bondegården, for 50 år siden måtte de holde seg utendørs mye av dagen mens mor gjorde husarbeid.

Jeg synes ikke vi skal kalle det et tilbakeskritt at de nå har et tilbud som er utviklet folk som har greie på barn, som ledes av noen har tid til og ønske om å arbeide med barn og hvor barna har noen på samme alder å leke med. At denne løsningen også er fin for foreldrene, er bare en fordel

synes

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kaffepiken

4

• Luska

3

• fyrlykt

3

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Barn har da alltid måtte tilpasse seg samfunnet? For 100 år siden måtte de jobbe på bondegården, for 50 år siden måtte de holde seg utendørs mye av dagen mens mor gjorde husarbeid.

Jeg synes ikke vi skal kalle det et tilbakeskritt at de nå har et tilbud som er utviklet folk som har greie på barn, som ledes av noen har tid til og ønske om å arbeide med barn og hvor barna har noen på samme alder å leke med. At denne løsningen også er fin for foreldrene, er bare en fordel

synes

Veldig enig.

Gjest Persille
Skrevet

Takk!! *s*

Jeg fikk nesten ikke sove i natt for jeg ble liggende og tenke ut gode argumet. Og så var jeg så provosert av denne dustete artikkelen! He he..

Jeg er enige i at tre ett-åringer ikke bør være i en gruppe på 45 barn opp til seks år - men små grupper med 5-8 barn synes jeg er perfekt, og faktisk bra for dem :)

Skrevet

Jeg tror nok at en som har mere enn tjue års erfaring med psykologisk arbeid for barn har bedre greie på dette enn deg, desverre. På tide å lytte til de som kan noe. Jeg har lest før at barn ikke bør gå i barnehage før de er tre år derfor er jeg hjemme til da. All ære til de som skaffet oss kontantstøtte!

hehehe :) Det er så morsomt med folk som tror de vet best :) Men forhåpentligvis blir det folk av dine barn også! (håper)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg er enige i at tre ett-åringer ikke bør være i en gruppe på 45 barn opp til seks år - men små grupper med 5-8 barn synes jeg er perfekt, og faktisk bra for dem :)

Enig! *s*

Skrevet

Man kan godt finne argumenter for at far må være hjemme, mor må være hjemme, mer kontakt med besteforeldre, mer kontakt med andre enn foreldrene. Den som leter finner.

Jeg tror det optimale for alle parter (mor/far/barn) er umulig å oppnå for de fleste, det har vi rett og slett ikke råd og tid til. Forskere og forståsegpåere kan gnåle og formane i øst og vest, folk må ha mat på bordet og klær på kroppen.

Og felles for de fleste foreldre er at de sliter livet av seg for at ungene skal ha best mulige forutsetninger for å lykkes i livet. Akkurat som foreldre alltid har gjort.

Det er ikke sånn at alt var så mye bedre før. Muttern satt ikke og lullet tulla i 3 år, hun satte ofte ungene bort til naboen, eller de store fikk passe på de små. Ting var mer tungvint, de tvinnet ikke tommeltotter. Når ble det vanlig for foreldre å snakke om å "være sammen med" barna, sånn som alle er opptatt av nå? Hvor mange snakket med barna sine, hadde tid til å ta de med på ting? Hvor godt kjente egentlig barna foreldrene sine før, i forhold til nå? Sånt er foreldre flinke til nå, men de får null kredit. Kun påpakk for det som kanskje viser seg å være feil. Ofte produsert av folk som vil stikke frem nesa si.

Veeeeldig på siden, måtte bare si det :-)

Det første svaret jeg leste var ditt, og det sa alt jeg tenker, dermed slipper jeg å bruke tid på å gjenta deg, og kan gå tidligere fra jobb for å hente i barnehagen :-)

mil1365380270
Skrevet

Det første svaret jeg leste var ditt, og det sa alt jeg tenker, dermed slipper jeg å bruke tid på å gjenta deg, og kan gå tidligere fra jobb for å hente i barnehagen :-)

:-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

synes

Bra skrevet! :o)

Gjest ja til kontantstøtte
Skrevet

hehehe :) Det er så morsomt med folk som tror de vet best :) Men forhåpentligvis blir det folk av dine barn også! (håper)

En stor forskjell på meg og deg er vel heller at du tror du er verdensmester siden du tror du vet bedre enn fagfolk. Jeg lytter til fagfolk fordi jeg tror de vet mye mere enn meg på sitt felt.

Skrevet

En stor forskjell på meg og deg er vel heller at du tror du er verdensmester siden du tror du vet bedre enn fagfolk. Jeg lytter til fagfolk fordi jeg tror de vet mye mere enn meg på sitt felt.

Har du svart på hvorfor fagfolk ikke er enige om dette? hehe.. om 50% av fagfolkene mener det ikke er bra med barnehage, og 50% mener det er bra - hvem skal vi tro på? De som du mener vi skal tro på?

Jeg vet ikke best, fagfolk vet ikke best - vi bare gjør vårt beste :) Og ja - jeg vet selv hva som er best for mine barn - ikke for andre sine barn :)

Skrevet

Jepp, jeg begynte i barnehage da jeg var 3 måneder gammel, så det har nok satt sine spor ;-)

Hehehehe

Skrevet

Nå har jeg aldri hørt om barn som er spedbarn til de er tre år..

Dette er morsomt :) Godt sagt (ler)

Gjest Ja til kontantstøtte
Skrevet

Har du svart på hvorfor fagfolk ikke er enige om dette? hehe.. om 50% av fagfolkene mener det ikke er bra med barnehage, og 50% mener det er bra - hvem skal vi tro på? De som du mener vi skal tro på?

Jeg vet ikke best, fagfolk vet ikke best - vi bare gjør vårt beste :) Og ja - jeg vet selv hva som er best for mine barn - ikke for andre sine barn :)

Dine barn har det helt sikkert bedre i barnehage enn om de skulle vært hjemme hos deg.

Det kommer selvsagt mye ann på hvor god mor man er for om barna vil ha det bra hjemme.

Skrevet

Dine barn har det helt sikkert bedre i barnehage enn om de skulle vært hjemme hos deg.

Det kommer selvsagt mye ann på hvor god mor man er for om barna vil ha det bra hjemme.

Heheh :) Tenker du får fordomsfulle barn :) hvis du viderefører dine holdninger til barna, så synes jeg litt synd i de!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...