Gå til innhold

Fysioterapi-råd?

Anbefalte innlegg

Gjest hoftesmerte
Skrevet

Hei. Jeg er 36 år og kvinne.

Jeg har fått smerter i bakre del av hofta og det eneste som skjedde hos legen var at han skrev ut resept på Arcoxia.

Savner råd om hva jeg skal gjøre av fysisk utfoldelse. Er det bra eller ikke bra å være i bevegelse? Hvilke bevegelser bør jeg unngå? osv

Jeg klarer ikke å bøye meg.

Hvor fort kan en bli bra igjen?

Jeg har kjøpt en treningsvideo fra Bechterev-foreningen som virker god. Men er det best å holde seg mest mulig i ro heller? Hvorfor fikk jeg ikke sykemelding? (spurte ikke)

Smertene kom rimelig akutt etter at jeg hadde et kurs og stod i 3 timer + dagen etterpå jogget.

Har foresten også en tennisalbue som jeg sliter med ennå.

Kroppen min er plutselig blitt 50 år eldre.....!!

Har du gode råd?

I dag er jeg hjemme med egenmelding fordi tablettkuren ikke er begynt å virke enda. Tablettene var veldig effektive mot smerte da jeg tok dem i forrige uke.

Fortsetter under...

Skrevet

Da jeg fikk akkutte smerter i skulderen tok jeg kontakt med kiropraktor. Fikk time på dagen. Han tryllet, og jeg ble raskt bedre. Han greide til og med å fikse håndleddet som jeg hadde hatt problemer med i 15 år.

Gjest hoftesmerte
Skrevet

Da jeg fikk akkutte smerter i skulderen tok jeg kontakt med kiropraktor. Fikk time på dagen. Han tryllet, og jeg ble raskt bedre. Han greide til og med å fikse håndleddet som jeg hadde hatt problemer med i 15 år.

Hva er forskjellen på en fysioterapeut og en kiropraktor? Muskler og skjelett? Har ofte hørt at en kiropraktor kan gjøre vondt verre...at en alltid skal prøve fysioterapi først...Men vet ikke hvor jeg har dette fra...

Skrevet

Hva er forskjellen på en fysioterapeut og en kiropraktor? Muskler og skjelett? Har ofte hørt at en kiropraktor kan gjøre vondt verre...at en alltid skal prøve fysioterapi først...Men vet ikke hvor jeg har dette fra...

Hvis f.eks to ledd setter seg fast i hverandre, blir musklene skeivt belastet. De kan blir betente og vonde. Da er det riktig å gå til kiropraktor for å få løst opp det som har satt seg.

For å dempe smertene og betennelsen i musklene kan man kjøle dem ned med is.

Det er også noe som heter naprapat, og det har jeg forstått at er en kompinasjon av fysioterapeut og kiropraktor. Hvis det finnes noe sånnt der du bor, så hadde det sikkert vært greit å prøve det.

Lykke til, og god beding!

Gjest hoftesmerte
Skrevet

Hvis f.eks to ledd setter seg fast i hverandre, blir musklene skeivt belastet. De kan blir betente og vonde. Da er det riktig å gå til kiropraktor for å få løst opp det som har satt seg.

For å dempe smertene og betennelsen i musklene kan man kjøle dem ned med is.

Det er også noe som heter naprapat, og det har jeg forstått at er en kompinasjon av fysioterapeut og kiropraktor. Hvis det finnes noe sånnt der du bor, så hadde det sikkert vært greit å prøve det.

Lykke til, og god beding!

Hei.

Jeg fikk dratt opp en låsning, og er nå inne i behandling hos fysioterapeut. Ringte selv og bestilte time og ba legen om henvisning. Merket allerede virkning etter den ene behandlingen, så jeg prøver å tenke positivt. :-)

Har stor medfølelse til alle som sliter med ryggsmerter nå :-) eller andre revmatiske plager.

Og vil gjerne nyte enda bedre når jeg blir frisk.

Men det jeg reagerte på var hvor lite informasjon legen ga meg. Og fortsatt må jeg drive og mase og spørre fysioterapeuten. Virker som de begge tar inn flest mulig pasienter, noe som gir ringere kvalitet/tid til pasientene.

Hos fastlegen er det blitt standard å vente minst en time for å komme inn til legen, enda en har avtalt tid. Og hver gang jeg ringer, tar det lang tid før jeg får svar på telefonen.

Tror jeg lager en egen tråd på det siste...og hører om andre har merket seg samme tendenser..

Ha en fin dag Tonette, og takk for svar! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...