Gjest Wonderbaum Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/13/457668.html Hva hadde du gjort? Jeg tror jeg hadde agert, men kan ikke være 100% sikker etter flere episodenr her hjemme hvor folk har blitt skutt for mindre. 0 Siter
astridny Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg får indelig håpe at jeg hadde turd og hjulpet jenta. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Tilskuerne burde faen meg straffes. En ting er hvis overgriperne er 10 stykker og mannsterke, da er det fint lite man kan gjøre. men 1 - EN - person? Det går faen ikke an! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg er temmelig sikker på at jeg enten hadde slått mannen i hodet med noe hardt, dratt i nødbremsen eller ringt politiet. 0 Siter
nick Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg hadde slått drittsekken fordervet. Jævla utlending! 0 Siter
Goliath Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Hadde jeg vært der så er det mulig det hadde endt med en voldsdom for grov legemsfornærmelse - muligens med døden til følge.... 0 Siter
Gjest nick - også Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg hadde slått drittsekken fordervet. Jævla utlending! Hvordan vet du at det er en utlending? Stod ikke noe om det i denne artikkelen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg håper og tror jeg hadde vært tøff nok i trynet til å be ham se til å kutte ut i det han begynte å antaste den stakkars jentungen. Og om han ikke hørte etter så håper jeg ett eller flere skikkelige mannfolk hadde vært i nærheten, ikke bare forbanna feiginger. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg er ikke i tvil.Jeg hadde garantert løpt frem til sjåføren og underveis hadde jeg hoiet og brølt slik at det ikke hadde vært tvil om at noe forgikk på T-banen. 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg er ikke i tvil.Jeg hadde garantert løpt frem til sjåføren og underveis hadde jeg hoiet og brølt slik at det ikke hadde vært tvil om at noe forgikk på T-banen. Det hadde jeg også, pluss ringt politiet + sparket han så hardt i skrittet eller bak at han hadde blitt satt ut av spill. Med andre ord, jævlig hardt. 0 Siter
gripp Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Hvordan vet du at det er en utlending? Stod ikke noe om det i denne artikkelen? Dessverre er det nok slik, nå igjen; "Han kunde knappt någon svenska men kallade oss omväxlande fina flickor och horor, säger flickan." (Aftonbladet.se) 0 Siter
Goliath Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Dessverre er det nok slik, nå igjen; "Han kunde knappt någon svenska men kallade oss omväxlande fina flickor och horor, säger flickan." (Aftonbladet.se) Desverre er det nå en gang slik at hvis dette hadde vært en etnisk svenske (eller nordmann), så hadde mange blitt svært forferdet. Nå man i stedet får bekreftet at det var en "ikke etnisk svensk eller norsk" person med en (høyst sansynlig) fremmedkulturell bakgrunn, så hever de fleste knapt nok på et øyelokk - bortsett fra de som kritiserer andre for å "tenke slik". Det burde for lengst vært et varselsignal til alle, men har i stedet blitt noe vi er helt vant til....uten å se ut til å ønske gjøre noe med. Forstå det den som kan. Jeg forstår det ikke. 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Desverre er det nå en gang slik at hvis dette hadde vært en etnisk svenske (eller nordmann), så hadde mange blitt svært forferdet. Nå man i stedet får bekreftet at det var en "ikke etnisk svensk eller norsk" person med en (høyst sansynlig) fremmedkulturell bakgrunn, så hever de fleste knapt nok på et øyelokk - bortsett fra de som kritiserer andre for å "tenke slik". Det burde for lengst vært et varselsignal til alle, men har i stedet blitt noe vi er helt vant til....uten å se ut til å ønske gjøre noe med. Forstå det den som kan. Jeg forstår det ikke. Men vi han hvertfall konkludere med at når det utenlandske mannfolka voldtar, så er de etnisk svenske for feige til å gripe inn. Ærlig talt...hva er verst? 0 Siter
gripp Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Men vi han hvertfall konkludere med at når det utenlandske mannfolka voldtar, så er de etnisk svenske for feige til å gripe inn. Ærlig talt...hva er verst? Det er visst blitt slik at man ikke griper inn, uansett hva som skjer med andre. Vi har jo flere eksempler også her i landet. Dette har utviklet seg kraftig de siste par tiårene, i takt med stadig mer brutal vold. Det er selvsagt frykt for egen helse og liv som er årsaken. Hvis man alene griper inn i en situasjon, er man med stor sannsynlighet i livsfare. Det samme gjelder når det er snakk om å skaffe vitner. Det er trist, feigt og jævli. 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Det er visst blitt slik at man ikke griper inn, uansett hva som skjer med andre. Vi har jo flere eksempler også her i landet. Dette har utviklet seg kraftig de siste par tiårene, i takt med stadig mer brutal vold. Det er selvsagt frykt for egen helse og liv som er årsaken. Hvis man alene griper inn i en situasjon, er man med stor sannsynlighet i livsfare. Det samme gjelder når det er snakk om å skaffe vitner. Det er trist, feigt og jævli. Hvis man sitter i en t-bane vogn full av folk og ingen, absolutt ingen griper inn ovenfor en (1) person, så snakker vi ikke lenger om redsel og frykt, men ren og skjær feighet. 0 Siter
Gjest Wonderbaum Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Hvis man sitter i en t-bane vogn full av folk og ingen, absolutt ingen griper inn ovenfor en (1) person, så snakker vi ikke lenger om redsel og frykt, men ren og skjær feighet. Helt ærlig - det er lett å være tøff på et diskusjonsforum, men situasjonen blir fort anneledes når du er midt oppe i det. Jeg tviler litt på om DOL-gjengen egentlig er norges tøffeste, men ved å lese innleggene her virker det jo sånn. 0 Siter
MsSophie Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Helt ærlig - det er lett å være tøff på et diskusjonsforum, men situasjonen blir fort anneledes når du er midt oppe i det. Jeg tviler litt på om DOL-gjengen egentlig er norges tøffeste, men ved å lese innleggene her virker det jo sånn. Vi snakker om en mann mot en t-banevogn full av mennesker, hvor feig går det egentlig ann å bli? Dette har ingen ting med mot og tøffhet å gjøre, her snakker vi om anstendighet. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 En gjerningsmann? Da hadde jeg uten tvil grepet inn der og da. Jeg har blandet meg inn i lignende situasjoner før. Det er ikke alltid klokt, men noen ganger handler man bare. Om det hadde vært en gjeng, ville jeg prøvd å kontakte sjåføren og ringe politiet. 0 Siter
morsan Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Ille. Mener å huske å ha lest noe et sted om at sjansene for at noen griper inn synker med antall tilskuere. Det blir akkurat som om de andres passivitet legitimerer din egen... 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Men vi han hvertfall konkludere med at når det utenlandske mannfolka voldtar, så er de etnisk svenske for feige til å gripe inn. Ærlig talt...hva er verst? "All it takes for evil to grow, is for good people to do nothing." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.