Gå til innhold

Hvorfor bekjempe islamifisering

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Noe av det verste var da lederen av islamsk råd lovte å gi Magazinet-redaktøren beskyttelse etter hans botsgang. Og alt mens statsråd Hansen bivånet det hele, med en tåre i øyekroken..en gledeståre.

Islamsk råd inntar altså ren mafia-posisjon og regjeringen skjønner ingenting.

...

Sorry..jeg blir ikke ferdig med den forestillingen, men det var noe av det ynkeligste jeg noensinne har sett av en toppolitiker.

En ting er å ha meninger på dol. En annen ting er å skulle roe hele den muslimske verden og hindre krig. Da er man nødt til å ha flere tanker i hodet samtidig.

For å si det sånn. Jeg er glad det ikke er deg som har den oppgaven.

Det er ikke snakk om å krype. Det er snakk om å bruke hodet.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

16

• gripp

5

• Juneau

2

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En ting er å ha meninger på dol. En annen ting er å skulle roe hele den muslimske verden og hindre krig. Da er man nødt til å ha flere tanker i hodet samtidig.

Da tror jeg du tenker alt for kortsiktig.

Om man nok en gang viser for stor forståelse og tolleranse overfor islamittene, så er det IKKE å bruke hode.

Gi dem en finger nå, og de krever hele hånden. Gi dem så hånden og de krever hele armen, osv....

Vi er nødt til å si at nok er nok, og møte deres krav med våre egne krav.

Nå kryper vi - uten å bruke hodet.

Gjest sologmåneog...
Skrevet

he-he....hvis du mener å provosere, så bør det gjøres noe mer intelligent:-)

Tror ikke jeg gidder det;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Da tror jeg du tenker alt for kortsiktig.

Om man nok en gang viser for stor forståelse og tolleranse overfor islamittene, så er det IKKE å bruke hode.

Gi dem en finger nå, og de krever hele hånden. Gi dem så hånden og de krever hele armen, osv....

Vi er nødt til å si at nok er nok, og møte deres krav med våre egne krav.

Nå kryper vi - uten å bruke hodet.

Nei, tvert i mot. Det er dere som tenker kortsiktig.

Muslimer ser på vesten som arrogant.

Skal man vinne frem med saker som er viktige, så bør man ikke lage bråk for noe så uviktig for oss og hellig for dem.

Det er ikke måten å gå frem på.

Kall kona di ei tøs, så skal du se hvor samarbeidsvillig hun blir.

Kanskje hun hadde flydd på deg til og med:), uten at man på noen måte kan forsvare slikt.

Skrevet

Nei, tvert i mot. Det er dere som tenker kortsiktig.

Muslimer ser på vesten som arrogant.

Skal man vinne frem med saker som er viktige, så bør man ikke lage bråk for noe så uviktig for oss og hellig for dem.

Det er ikke måten å gå frem på.

Kall kona di ei tøs, så skal du se hvor samarbeidsvillig hun blir.

Kanskje hun hadde flydd på deg til og med:), uten at man på noen måte kan forsvare slikt.

Uviktig for oss? Hva mener du?

Dette dreier seg selvfølgelig ikke om karikaturene lenger - hvis det er dem du sikter til.

De var kun katalysatoren. Det dette omhandler er en ren kulturkollisjon, der våre verdier og det som er grunnlaget for vårt demokrati og vår frihet, blir satt opp mot deres "polifiserte" islam og de grunnleggende "verdier" de legger i det.

De som anser at dette gjelder bagateller vil jeg påstå ikke har forstått dypet av denne konflikten - men kun fremdeles skraper rundt på overflaten.

Og det er både naivt og farlig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Uviktig for oss? Hva mener du?

Dette dreier seg selvfølgelig ikke om karikaturene lenger - hvis det er dem du sikter til.

De var kun katalysatoren. Det dette omhandler er en ren kulturkollisjon, der våre verdier og det som er grunnlaget for vårt demokrati og vår frihet, blir satt opp mot deres "polifiserte" islam og de grunnleggende "verdier" de legger i det.

De som anser at dette gjelder bagateller vil jeg påstå ikke har forstått dypet av denne konflikten - men kun fremdeles skraper rundt på overflaten.

Og det er både naivt og farlig.

"Det dette omhandler er en ren kulturkollisjon, der våre verdier og det som er grunnlaget for vårt demokrati og vår frihet, blir satt opp mot deres "polifiserte" islam og de grunnleggende "verdier" de legger i det."

Det er ikke noe som helst verdifullt i det å håne og tråkke på andre.

Vi skal beholde vår frihet. Å yppe til bråk har ingeting med det å gjøre.

Skrevet

Av og til, faktisk ganske ofte opp gjennom historien, har frihet kostet mer enn pjatt og godsnakk med frihetens fiender.

I dag tar vi frihet og demokrati for gitt. Vi får håpe det varer, men sannsynligheten er stor for at vi en eller annen gang må slåss for friheten på nytt.

Skrevet

"Det dette omhandler er en ren kulturkollisjon, der våre verdier og det som er grunnlaget for vårt demokrati og vår frihet, blir satt opp mot deres "polifiserte" islam og de grunnleggende "verdier" de legger i det."

Dette blir jo bare svada. Nei, det er ikke høflig eller ok å håne andre. Men med frihet og ytringsfrihet, så kommer faktisk muligheten til å kunne gjøre nettopp det. Muslimer har hånt oss siden de satte sin fot i vesten - ikke p.g.a religion, nødvendigvis, men p.g.a vårt vantro levesett.

".............................................."

Skrevet

Som sagt - man kan si og mene mye om karikaturene, og om det var smart eller dumt å trykke de.

Men det er IKKE det dette dreier seg om lenger.

Det er mitt poeng. Og det er helt håpløst å diskutere dette som om karikaturene er det som er problemet og/eller konflikten her.

Det er lenge siden det var det. Nå dreier det seg om noe helt annet og mer vesentlig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dette blir jo bare svada. Nei, det er ikke høflig eller ok å håne andre. Men med frihet og ytringsfrihet, så kommer faktisk muligheten til å kunne gjøre nettopp det. Muslimer har hånt oss siden de satte sin fot i vesten - ikke p.g.a religion, nødvendigvis, men p.g.a vårt vantro levesett.

".............................................."

Ja, har jeg noengang sagt noe annet enn svada?

:o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Som sagt - man kan si og mene mye om karikaturene, og om det var smart eller dumt å trykke de.

Men det er IKKE det dette dreier seg om lenger.

Det er mitt poeng. Og det er helt håpløst å diskutere dette som om karikaturene er det som er problemet og/eller konflikten her.

Det er lenge siden det var det. Nå dreier det seg om noe helt annet og mer vesentlig.

Jeg vet at det dreier seg om noe helt annet og mer vesentlig.

Vi har tydeligvis bare helt forskjellig oppfatning om fremgangsmåten.

Skrevet

Ja, har jeg noengang sagt noe annet enn svada?

:o)

Faktisk, ja.

"...................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Av og til, faktisk ganske ofte opp gjennom historien, har frihet kostet mer enn pjatt og godsnakk med frihetens fiender.

I dag tar vi frihet og demokrati for gitt. Vi får håpe det varer, men sannsynligheten er stor for at vi en eller annen gang må slåss for friheten på nytt.

Herregud som du svartmaler.

Vi får sloss får friheten der det er verdt å slåss.

Det blir ikke noe frihet av å kaste stein på hverandre.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Faktisk, ja.

"...................................."

:)

Hyggelig og overraskende!

Skrevet

Herregud som du svartmaler.

Vi får sloss får friheten der det er verdt å slåss.

Det blir ikke noe frihet av å kaste stein på hverandre.

Nå er det vel den ene siden som står for steinkastingen...

Gjest Til------> Goliath
Skrevet

Er du en gammel og bitter mann som er veldig sosial engasjert?

Istedenfor å bære seg så mye over det som skjer så man kan jo lete etter alternative løsninger. Og media skal man ta med en solid klype salt.

Blir bare så provosert over at så mange legger ut linker i hytt og pine og bare klager. Gjør noe med det hvis du er så engasjert.Og ja, ikke spør meg hva du skal gjøre, jeg vet det ikke selv men mener at slike ting fører ikke til forståelse men mere misnøye.

Skrevet

Noe av det verste var da lederen av islamsk råd lovte å gi Magazinet-redaktøren beskyttelse etter hans botsgang. Og alt mens statsråd Hansen bivånet det hele, med en tåre i øyekroken..en gledeståre.

Islamsk råd inntar altså ren mafia-posisjon og regjeringen skjønner ingenting.

...

Sorry..jeg blir ikke ferdig med den forestillingen, men det var noe av det ynkeligste jeg noensinne har sett av en toppolitiker.

Hva med å ta imot den hånda som blir strekt ut og samarbeide om ting? Endelig tar noen imamer ansvar men klages på det også. Ingenting er visst godt nok...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nå er det vel den ene siden som står for steinkastingen...

Fordi jeg sa Herregud?

Har aldri sagt jeg er feilfri jeg.

Skrevet

Fordi jeg sa Herregud?

Har aldri sagt jeg er feilfri jeg.

Mente ikke deg da... - men steinkastende islamister så klart!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Mente ikke deg da... - men steinkastende islamister så klart!

Da misforsto jeg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...