Gå til innhold

Skifte sikringer (hele opplegget)

Anbefalte innlegg

Gjest brannfarlig det gamle
Skrevet

Tenker å skifte mitt gamle og dårlige sikringssakp til automaatsikringer. Noen som vet hvem som gjør dette rimeligst?

Gjest rembrandt
Skrevet

Kanskje litt lurt å spørre noen elektriske installasjonsfirmaer, før du spør oss her inne??

Gjest sikringen
Skrevet

Du må innhente priser fra elverkene dine i nærheten da, det må være autoriserte elektrikere som gjør det.

Skrevet

Kanskje litt lurt å spørre noen elektriske installasjonsfirmaer, før du spør oss her inne??

pøsj da -det er flere elektrikere her inne :)

Gjest brannfarlig det gamle
Skrevet

Ja, jeg spør jo fordi jeg ikke aner. Om dette er kjeder, enmannsfirmaer eller om noen har tilbud for tiden fra strømlev. eller noe som helst.

Skrevet

Det kan nok alle som er autoriserte elektrikkere gjøre. Men pass på å få papirer på det som er gjort. Har visstnok kommet lover om at alt av elektriske installasjoner må papirdokumenteres.

Jeg hadde nok også valgt noe annet enn et enmannsforetak til noe slikt.

Skrevet

Du kan bruke hvilket som helst instalasjonsfirma, stort eller enkeltmannsforetak, dette er ingen stor jobb for en faglært.

Ring noen stykker og hør om pris, evt få de til å komme for å titte på jobben,

lykke til:-)

Skrevet

Det kan nok alle som er autoriserte elektrikkere gjøre. Men pass på å få papirer på det som er gjort. Har visstnok kommet lover om at alt av elektriske installasjoner må papirdokumenteres.

Jeg hadde nok også valgt noe annet enn et enmannsforetak til noe slikt.

"Jeg hadde nok også valgt noe annet enn et enmannsforetak til noe slikt."

Hvorfor i all verden? Det finnes flere enmanns elektrikerfirmaer. Det eneste som skiller disse fra større firmaer er at de ikke kan ta like store oppdrag. Utskifting av sikringsskap er en enmannsjobb.

".............................................."

Skrevet

Det er ingen stor jobb i omfang, men det vil koste mange, mange tusen kroner. Alle sikringer må byttes ut, og jorfeilvarsling(er) og hovedbrytere likeså. Dette er dyrt materiell, og ganske lukrativt for et firma p.g.a fortjenesten på utstyret.

Det du gjør, er å se over hva du har i skapet - telle antall kurser etc. Så ringer du rundt til firmaer og hører om de kan gi deg et overslag, evt. komme innom og ta en titt.

"............................................"

Skrevet

Vi tok en ringerunde når vi gjorde dette, men her lå alle på ca. samme pris. For oss kom det på 30 000,- Var relativt fort gjort da! Tror det var noe sånnt som 2000,- for hver kurs og så kommer arbeid med å legge opp ledninger og slik i tillegg.

Skrevet

"Jeg hadde nok også valgt noe annet enn et enmannsforetak til noe slikt."

Hvorfor i all verden? Det finnes flere enmanns elektrikerfirmaer. Det eneste som skiller disse fra større firmaer er at de ikke kan ta like store oppdrag. Utskifting av sikringsskap er en enmannsjobb.

Greit nok hvis du med sikkerhet vet at vedkommende kan sine saker og har det formelle i orden. Det er bare at det er så utrolig mange håndverkere som ikke er til å stole på. (Snakker av erfaring.) Men jeg kjenner godt en elektrikker som startet opp som enmannsbedrift. Han er kjempeflink, og har nå flere ansatte og et AS.

Skrevet

Greit nok hvis du med sikkerhet vet at vedkommende kan sine saker og har det formelle i orden. Det er bare at det er så utrolig mange håndverkere som ikke er til å stole på. (Snakker av erfaring.) Men jeg kjenner godt en elektrikker som startet opp som enmannsbedrift. Han er kjempeflink, og har nå flere ansatte og et AS.

Nå er det nesten umulig å drive et håndtverkerfirma faglig useriøst, med de strenge kravene til dokumentasjon, internkontroll etc. E-verkene har også fraskrevet seg alt kontrollansvar, det er ingenting som heter etterkontroll lengre, og absolutt alt ansvaret ligger på installatøren (installatør er en ansvarlig for et montørfirma).

Skrevet

Nå er det nesten umulig å drive et håndtverkerfirma faglig useriøst, med de strenge kravene til dokumentasjon, internkontroll etc. E-verkene har også fraskrevet seg alt kontrollansvar, det er ingenting som heter etterkontroll lengre, og absolutt alt ansvaret ligger på installatøren (installatør er en ansvarlig for et montørfirma).

Ok, ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...