Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Opp igjennom årene har jeg enkelte ganger klødd i tennene (enten de øvre eller nedre fortennene). Dette er temmelig plagsomt, men har alltid gått over til neste dag. Jeg vet om andre som er kjent med dette fenomenet, og regner med at det er vanlig. Nå har jeg hatt denne kløen i over en uke sammenhengende og det går meg på nervene. I tillegg til at det er svært vondt, går det utover humøret mitt, jeg blir rastløs, klarer ikke konsentrere meg på skolen osv. Jeg skal prøve å forklare smerten litt nærmere i tilfelle dette er ukjent for deg. Det kjennes ut som om noe presser på tennene fra begge sider av tennene. Det er de fire nedre fortennene som er berørt av dette problemet. Uansett hva jeg gjør med tungen og leppen er den samme ekle kløen/smerten der. Det hjelper litt å bite i noe hardt, dette demper smerten. Håper jeg har forklart godt nok og venter på svar. Jeg var på vanlig rutinesjekk hos tannlege for to uker siden, han fant ingenting galt med tennene. (Da hadde det ikke begynt å klø) Jeg er 17 år. Hjelp meg!! Hvordan skal jeg få det vekk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21832-kl%C3%B8e-i-tennene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Tenner klør ikke, i hvert fall ikke slik vi til vanlig opplever kløe.

Kan det være et ubehag du beskriver?

En fornemmelse av press og ubehag ?

Tar du medisiner av noe slag eller har kraftige menstruelle reaksjoner ?

Også en tannlege må få lov til å skyte i blinde, men jeg tror du har hormonelle svingninger som sammen med en lokal liten tannkjøttsbetennelse gir disse plagene.

Mitt råd er at du løper til tannlegen neste gang du har det så han kan se hva som plager deg der og da.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21832-kl%C3%B8e-i-tennene/#findComment-93882
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...