Gå til innhold

Han mener han er labert utstyrt nedentil

Anbefalte innlegg

Gjest Green Apple

Jeg har en samboer som mener at han ikke er "godt nok" utstyrt. Han ER det, nok for meg, og ellers, objektivt sett, helt flott. Dette har jeg sagt til ham uttallige ganger og han ser ikke ut til å plages av at jeg "roser" ham. Snarere virker han til tider nokså stolt over "redskapen", har derfor nioen gangerlurt på om hans ytringer har vært ment som barnslige, ungdommelige dårlige hint.

Vel, uavhengig av dette, sårende og klønete uttalelser fra ham har falt i det siste; som at man aldri kan garantere for at han er utro osv. Mulig at det bare var en "tilfeldig filosoferende ytring", men uansett så plumpt og skapte mye usikkerhet.

Vi kommuniserer nok ikke så voksent som jeg skulle ønske, samtidig har jeg forsonet meg med at jeg er kommet i en alder der ting etterhvert begynner å haste, jeg har vel etter en del vurderinger kommet frem til at vi vil få et tålelig godt liv sammen, håper jeg.

Poneget mitt er at jeg ikke klarer å rive meg løs fra hans dumme setning om utroskap. Noen måneder etter uttalelsen om utroskap kom hans kommentar om at han ikke følte seg velutstyrt påny opp igjen. For første gang var jeg fristet til ikke å bakke ham opp 100% slik jeg har gjort før. Jeg sa selvfølgelig at det bare var tull, men la ikke sjelen min i å overbevise ham at han var enestående. Det er naturligvis kommentaren om mulig utroskap som fikk meg til å backe.

Er jeg smålig? Trodde jeg var sterkere og mer ærlig enn dette, men...jeg føler vel at vi bare kommuniserere sånn tålelig bra og forevnter meg heller ikke noe mer på komm.siden i fremtiden heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218336-han-mener-han-er-labert-utstyrt-nedentil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønte ikke helt det med utroskapskommentaren...mente han at han ikke kunne garantere for at *han* aldri kom til å være utro..? Det er jo en særdeles guffen ting å si til sin partner, selv om ingen KAN "bevise" akkurat det...

Og hvis han har komplekser for utstyret, skulle man kanskje tro at det gjorde det mindre sannsynlig med sidesprang...medmindre det komplekset bare er et spill for galleriet (i.e. deg)...

Gjest Green Apple

Jeg skjønte ikke helt det med utroskapskommentaren...mente han at han ikke kunne garantere for at *han* aldri kom til å være utro..? Det er jo en særdeles guffen ting å si til sin partner, selv om ingen KAN "bevise" akkurat det...

Og hvis han har komplekser for utstyret, skulle man kanskje tro at det gjorde det mindre sannsynlig med sidesprang...medmindre det komplekset bare er et spill for galleriet (i.e. deg)...

Jeg oppfatter han slik at han mener at han kan komme til å gjøre et sidesprang.

Enig i at paradoks med trusler om sidesprang og frykt for liten utrustning, men det velger jeg å ikke spekulere mer i.

Spm. er om jeg er råtten som ikke nå backer ham mer opp?

Sært spm. dette...

Jeg oppfatter han slik at han mener at han kan komme til å gjøre et sidesprang.

Enig i at paradoks med trusler om sidesprang og frykt for liten utrustning, men det velger jeg å ikke spekulere mer i.

Spm. er om jeg er råtten som ikke nå backer ham mer opp?

Sært spm. dette...

Jeg synes ikke du er råtten; hvis du har levd med den (uberettigede) gnålingen hans om for lite utstyr i lang tid, og alltid gitt ham masse reassurance, så synes jeg du har gjort ditt... Hva i all verden forventer han å oppnå med å hinte om utroskap..? At du skal bygge et alter til ære for p**ken hans og tilbe den tre ganger om dagen?

Kan høres ut som at han bruker dette for å få oppmerksomhet, og utnytter det at du føler deg forpliktet til å støtte ham når han sier disse tingene...

Gjest Green Apple

Jeg synes ikke du er råtten; hvis du har levd med den (uberettigede) gnålingen hans om for lite utstyr i lang tid, og alltid gitt ham masse reassurance, så synes jeg du har gjort ditt... Hva i all verden forventer han å oppnå med å hinte om utroskap..? At du skal bygge et alter til ære for p**ken hans og tilbe den tre ganger om dagen?

Kan høres ut som at han bruker dette for å få oppmerksomhet, og utnytter det at du føler deg forpliktet til å støtte ham når han sier disse tingene...

Hehe, herlig svart!

Siden vi først er i dialog og jeg er så heldig å få svar..jeg tror nok at han innbiller seg at den faktisk er...ja, ikke-bra-nok.

Men jeg tror også,at jeg ved ettertanke og etter gjennomlesing av svar her, kommer til at jeg ikke trenger å støtte ham noe mer psykisk. Tror jeg nøyer meg m å si at vi da har et bra sexliv, og thats it.

såh!;)

Hehe, herlig svart!

Siden vi først er i dialog og jeg er så heldig å få svar..jeg tror nok at han innbiller seg at den faktisk er...ja, ikke-bra-nok.

Men jeg tror også,at jeg ved ettertanke og etter gjennomlesing av svar her, kommer til at jeg ikke trenger å støtte ham noe mer psykisk. Tror jeg nøyer meg m å si at vi da har et bra sexliv, og thats it.

såh!;)

Tror du gjør rett i det ja..hvis du i hovedsak tier det i hjel, så finner han kanskje på morsommere metoder for å få ekstra oppmerksomhet. :)

Annonse

mil1365380270

Kanskje på tide å avslutte barnslighetene? Ikke at man skal slutte å gi komplimenter, men det dere driver med nå (ja, riktig, du også, for du svarer) er tåpelig. Si det som det er; man hinter ikke om utroskap om man ikke mener noe med det, og tissen hans er kjempefin, så det gidder du ikke kommentere i tide og utide?

Det der med størrelsen blir litt på samme måten som jenter som spør om de er tykke/fine hele tiden. Barnslig og irriterende i et forhold! :-)

ShitDiddelyDo

Det høres særdeles lite rutintert ut å si til en partner at man ikke kan garantere sin trofasthet, uansett hvor korrekt utsagnet naturligvis er. De fleste av oss kan ikke garantere noe som helst, men det er like fullt en tåpelig ting å si til sin kjære.

Med mindre det bare var et dårlig forsøk på dypere filosofi, høres det nesten ut som om han forsøkte å forberede deg på noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...