Gå til innhold

kjøttdeig+frosne grønnsaker=lapskaus

Anbefalte innlegg

Gjest trenger oppskrift
Skrevet

Hvordan gjør jeg det? Steker kjøttdeigen og koker grønnsakene og blander? Takk for kokkehjelp.

Fortsetter under...

Gjest trenger oppskrift
Skrevet

Bare hyggelig! :-)

Hva? Er det bare slik? Men hvor lenge skal det være i gryten?

Gjest Usjabusja
Skrevet

Kjøttdeig? Man bruker da ikke kjøttdeig i lapskaus??

Skrevet

Hva? Er det bare slik? Men hvor lenge skal det være i gryten?

Hvis jeg lager lapskaus av kjøttdeig, så steker jeg den skikkelig hardt først, hiver grønnsakene i ei gryte, dekker de med vann, hiver kjøttdeigen oppi + litt buljong.

Til slutt bør du vel bruke noe jevning for å få den litt tjukk, men det er slett ikke nødvendig.

Annonse

Skrevet

Først bruner du kjøttdeigen i en panne. Deretter tilsetter du cirka en halvliter med grønnsaksbuljong og heller oppi grønnsakene. La dette koke til grønnsakene er møre. Sikkert godt med litt poteter oppi også.

Gjest trenger oppskrift
Skrevet

Det er kjempegodt!

Gjest trenger oppskrift
Skrevet

Det høres tørt ut. Bør vel ha en brun saus også?

Det er kjempegodt! Ikke tørt i det hele tatt.

Skrevet

Er jo bedre med skikkelig kjøtt i en lapskaus da, ikke kjøttdeig.

Kok i så fall kjøttet opp først. Ta vare på kraften og bruk den til å lage brun saus. Så har du i kjøttet og grønnsaker og krydrer til smak. Mmmm.

Skrevet

Det høres tørt ut. Bør vel ha en brun saus også?

BRUN saus i lapskaus?

*æsj*

Skrevet

Jeg steker både kjøtt og grønnsaker jeg for å få den riktige brunfargen. Så heller jeg på vann og lar det koke til kjøttet er mørt. Trenger ikke jevning eller brun saus da.

Hvis jeg bruker kjøttdeig, kaller jeg det spagettisaus og bruker tomatpure i ;o)

Skrevet

BRUN saus i lapskaus?

*æsj*

*Forvirret* For meg er lapskaus kjøtt, pølser, poteter og ulike typer grønnsaker i nettopp brun saus . hva er lapskaus for deg da siden du ikke har brun saus i?

Annonse

Skrevet

*Forvirret* For meg er lapskaus kjøtt, pølser, poteter og ulike typer grønnsaker i nettopp brun saus . hva er lapskaus for deg da siden du ikke har brun saus i?

Lapskaus skal ha lys jevning, ikke noe saus som overhodet ser brun ut.

Skrevet

Lapskaus skal ha lys jevning, ikke noe saus som overhodet ser brun ut.

Det er to typer lapskaus, lys og brun... hehe

Skrevet

Det er to typer lapskaus, lys og brun... hehe

Jeg har med hånden på hjertet ikke smakt - eller kunne tenke meg å smake - brun lapskaus.

.... men nå fikk jeg skikkelig lyst på hjemmelaget vanlig, god lapskaus.

c",)

Skrevet

Jeg har med hånden på hjertet ikke smakt - eller kunne tenke meg å smake - brun lapskaus.

.... men nå fikk jeg skikkelig lyst på hjemmelaget vanlig, god lapskaus.

c",)

"vanlig, god lapskaus."

Hva som er "vanlig" kan vel diskuteres! ;-) Hvis du spør meg, så er "vanlig lapskaus" = brun lapskaus. Mener man lys lapskaus så soesifiseres det ved at man sier "lys lapskaus"! ;-)

Gjest så godt atte
Skrevet

Joda, skal man ha en rask middag så går det helt greit å bruke kjøttdeig og frosne grønnsaker.

Bruner kjøttdeigen først ja, imens står kjelen med grønnsakene og trekker i buljongvann.

Skrevet

"vanlig, god lapskaus."

Hva som er "vanlig" kan vel diskuteres! ;-) Hvis du spør meg, så er "vanlig lapskaus" = brun lapskaus. Mener man lys lapskaus så soesifiseres det ved at man sier "lys lapskaus"! ;-)

Har du lyst til å høre hvor godt lasagne uten kjøtt kan være? Jeg er langt fra vegetarianer, men den ble altså kjempegod.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...