Gå til innhold

kjøttdeig+frosne grønnsaker=lapskaus

Anbefalte innlegg

Gjest trenger oppskrift
Skrevet

Det er ikke kjøttdeig i lapskaus.

Moren min lager den med kjøttdeig, og det er virkelig godt! Du burde prøve å lage en dag. :-)

Fortsetter under...

Skrevet

"vanlig, god lapskaus."

Hva som er "vanlig" kan vel diskuteres! ;-) Hvis du spør meg, så er "vanlig lapskaus" = brun lapskaus. Mener man lys lapskaus så soesifiseres det ved at man sier "lys lapskaus"! ;-)

Det er nemlig der du tar feil ;-)

Skrevet

Har du lyst til å høre hvor godt lasagne uten kjøtt kan være? Jeg er langt fra vegetarianer, men den ble altså kjempegod.

Ja, det er helt rart, vegetarlasagne er nesten bedre enn med kjøtt.

Skrevet

BRUN saus i lapskaus?

*æsj*

Æsj, ja.

Jeg liker ikke lapskaus om den er lys eller mørk.

Skrevet

Forslag til enkel og god lapskaus:

En pose lapskausblanding kokes etter anvisning på pakning. Ha buljong i vannet. Slil av vannet, (slike blandinger fås kjøpt i alle matforretninger).

Ha i 1 pk middagspølse i terninger, evt kjøtt (ikke kjøttdeig!?!!!!)

Dette gir lys lapskaus. Vil du ha brun, heller du i brun saus (lages av smeltet smør og mel, brunes unde stadig omrøring, evt bruk posesaus.

Pepper og salt, ferdig!

Annonse

Skrevet

"vanlig, god lapskaus."

Hva som er "vanlig" kan vel diskuteres! ;-) Hvis du spør meg, så er "vanlig lapskaus" = brun lapskaus. Mener man lys lapskaus så soesifiseres det ved at man sier "lys lapskaus"! ;-)

Helt riktig, skal man spsifisere sier man "lys lapskaus". Vanlig er brun.

Skrevet

Joda, skal man ha en rask middag så går det helt greit å bruke kjøttdeig og frosne grønnsaker.

Bruner kjøttdeigen først ja, imens står kjelen med grønnsakene og trekker i buljongvann.

Det er vel ikke noe raskere å brune kjøttdeig enn ferdigstrimlet kjøtt?

Men kjøttdeig er billigere da.

Gjest trenger oppskrift
Skrevet

Forslag til enkel og god lapskaus:

En pose lapskausblanding kokes etter anvisning på pakning. Ha buljong i vannet. Slil av vannet, (slike blandinger fås kjøpt i alle matforretninger).

Ha i 1 pk middagspølse i terninger, evt kjøtt (ikke kjøttdeig!?!!!!)

Dette gir lys lapskaus. Vil du ha brun, heller du i brun saus (lages av smeltet smør og mel, brunes unde stadig omrøring, evt bruk posesaus.

Pepper og salt, ferdig!

Jeg laget med kjøttdeig, og det ble kjempegodt! Det høres tørt ut om du skal helle ut alt vannet! Prøv med kjøttdeig!

Skrevet

Jeg laget med kjøttdeig, og det ble kjempegodt! Det høres tørt ut om du skal helle ut alt vannet! Prøv med kjøttdeig!

Heller selvsagt ikke av ALT vannet. Tilsatt brun saus blir den i alle fall ikke tørr! Du burde prøve, kjempegodt.

Kjøttdeig er for gryteretter, etter min smak.

Gjest trengte oppskrift
Skrevet

Heller selvsagt ikke av ALT vannet. Tilsatt brun saus blir den i alle fall ikke tørr! Du burde prøve, kjempegodt.

Kjøttdeig er for gryteretter, etter min smak.

Stek kjøttdeig lett og ha i grønnsaksblanding og vann (evt. buljong). Småkok. Slik blir det ordentlig lapskaus! Ikke brun saus...........

Skrevet

Stek kjøttdeig lett og ha i grønnsaksblanding og vann (evt. buljong). Småkok. Slik blir det ordentlig lapskaus! Ikke brun saus...........

"Slik blir det ordentlig lapskaus!"

Godt å høre en konklusjon fra en ekte veteran! (som inntil i går ikke hadde "oppskrift" på lapskaus...)

Ja, ja...

Gjest trengte oppskrift
Skrevet

"Slik blir det ordentlig lapskaus!"

Godt å høre en konklusjon fra en ekte veteran! (som inntil i går ikke hadde "oppskrift" på lapskaus...)

Ja, ja...

Du trenger ikke være frekk!

Moren min lager den med kjøttdeig og grønnsaker, og jeg må ha lov til å be om oppskrift her om jeg vil.

Annonse

Skrevet

Moren min lager den med kjøttdeig og grønnsaker, og jeg må ha lov til å be om oppskrift her om jeg vil.

Men hvis du vet hvordan moren din lager den sånn som du vil ha den, hvorfor spør du her da?

Syns ikke mumitrollet svarte frekt jeg.

Gjest trengte oppskrift
Skrevet

Men hvis du vet hvordan moren din lager den sånn som du vil ha den, hvorfor spør du her da?

Syns ikke mumitrollet svarte frekt jeg.

Moren min var ikke her og jeg kunne ikke oppskriften.

Skrevet

Moren min var ikke her og jeg kunne ikke oppskriften.

Men du skriver jo fremgangsmåten i svarene til mumitrollet! :-)

Det var derfor jeg stusset ser du. :-)

Gjest trengte oppskrift
Skrevet

Men du skriver jo fremgangsmåten i svarene til mumitrollet! :-)

Det var derfor jeg stusset ser du. :-)

Da hadde jeg fått oppskriften og laget det selv.

Skrevet

Da hadde jeg fått oppskriften og laget det selv.

Aha!

Da skjønner jeg sammenhengen mellom svarene og hovedinnlegget. *s*

Misforsto deg litt da bare, sorry. :-)

Skrevet

Hvis jeg lover å ikke bli frekk, så lover kanskje du å slutte å være så sur og grinete?

Ha en strålende dag;)

Skrevet

Ekstremlett lapskaus: Bruk det kjøttet du måtte ønske eller har for hånden(storfe, svin, kjøttdeig, pølser) - kok opp frosne grønnaker, ha i kjøttet og en halv til en pose med potetmos.

Kjapt, enkelt og faktisk godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...