Gjest trenger oppskrift Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Det er ikke kjøttdeig i lapskaus. Moren min lager den med kjøttdeig, og det er virkelig godt! Du burde prøve å lage en dag. :-) 0 Siter
cecily Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 "vanlig, god lapskaus." Hva som er "vanlig" kan vel diskuteres! ;-) Hvis du spør meg, så er "vanlig lapskaus" = brun lapskaus. Mener man lys lapskaus så soesifiseres det ved at man sier "lys lapskaus"! ;-) Det er nemlig der du tar feil ;-) 0 Siter
cecily Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Har du lyst til å høre hvor godt lasagne uten kjøtt kan være? Jeg er langt fra vegetarianer, men den ble altså kjempegod. Ja, det er helt rart, vegetarlasagne er nesten bedre enn med kjøtt. 0 Siter
morsan Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Det er nemlig der du tar feil ;-) ;-) 0 Siter
org Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 BRUN saus i lapskaus? *æsj* Æsj, ja. Jeg liker ikke lapskaus om den er lys eller mørk. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Forslag til enkel og god lapskaus: En pose lapskausblanding kokes etter anvisning på pakning. Ha buljong i vannet. Slil av vannet, (slike blandinger fås kjøpt i alle matforretninger). Ha i 1 pk middagspølse i terninger, evt kjøtt (ikke kjøttdeig!?!!!!) Dette gir lys lapskaus. Vil du ha brun, heller du i brun saus (lages av smeltet smør og mel, brunes unde stadig omrøring, evt bruk posesaus. Pepper og salt, ferdig! 0 Siter
mumitrollet Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 "vanlig, god lapskaus." Hva som er "vanlig" kan vel diskuteres! ;-) Hvis du spør meg, så er "vanlig lapskaus" = brun lapskaus. Mener man lys lapskaus så soesifiseres det ved at man sier "lys lapskaus"! ;-) Helt riktig, skal man spsifisere sier man "lys lapskaus". Vanlig er brun. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Joda, skal man ha en rask middag så går det helt greit å bruke kjøttdeig og frosne grønnsaker. Bruner kjøttdeigen først ja, imens står kjelen med grønnsakene og trekker i buljongvann. Det er vel ikke noe raskere å brune kjøttdeig enn ferdigstrimlet kjøtt? Men kjøttdeig er billigere da. 0 Siter
Gjest trenger oppskrift Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Forslag til enkel og god lapskaus: En pose lapskausblanding kokes etter anvisning på pakning. Ha buljong i vannet. Slil av vannet, (slike blandinger fås kjøpt i alle matforretninger). Ha i 1 pk middagspølse i terninger, evt kjøtt (ikke kjøttdeig!?!!!!) Dette gir lys lapskaus. Vil du ha brun, heller du i brun saus (lages av smeltet smør og mel, brunes unde stadig omrøring, evt bruk posesaus. Pepper og salt, ferdig! Jeg laget med kjøttdeig, og det ble kjempegodt! Det høres tørt ut om du skal helle ut alt vannet! Prøv med kjøttdeig! 0 Siter
mumitrollet Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg laget med kjøttdeig, og det ble kjempegodt! Det høres tørt ut om du skal helle ut alt vannet! Prøv med kjøttdeig! Heller selvsagt ikke av ALT vannet. Tilsatt brun saus blir den i alle fall ikke tørr! Du burde prøve, kjempegodt. Kjøttdeig er for gryteretter, etter min smak. 0 Siter
Gjest trengte oppskrift Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Heller selvsagt ikke av ALT vannet. Tilsatt brun saus blir den i alle fall ikke tørr! Du burde prøve, kjempegodt. Kjøttdeig er for gryteretter, etter min smak. Stek kjøttdeig lett og ha i grønnsaksblanding og vann (evt. buljong). Småkok. Slik blir det ordentlig lapskaus! Ikke brun saus........... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Stek kjøttdeig lett og ha i grønnsaksblanding og vann (evt. buljong). Småkok. Slik blir det ordentlig lapskaus! Ikke brun saus........... "Slik blir det ordentlig lapskaus!" Godt å høre en konklusjon fra en ekte veteran! (som inntil i går ikke hadde "oppskrift" på lapskaus...) Ja, ja... 0 Siter
Gjest trengte oppskrift Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 "Slik blir det ordentlig lapskaus!" Godt å høre en konklusjon fra en ekte veteran! (som inntil i går ikke hadde "oppskrift" på lapskaus...) Ja, ja... Du trenger ikke være frekk! Moren min lager den med kjøttdeig og grønnsaker, og jeg må ha lov til å be om oppskrift her om jeg vil. 0 Siter
amber sun Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Du trenger ikke være frekk! Moren min lager den med kjøttdeig og grønnsaker, og jeg må ha lov til å be om oppskrift her om jeg vil. Men hvis du vet hvordan moren din lager den sånn som du vil ha den, hvorfor spør du her da? Syns ikke mumitrollet svarte frekt jeg. 0 Siter
Gjest trengte oppskrift Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Men hvis du vet hvordan moren din lager den sånn som du vil ha den, hvorfor spør du her da? Syns ikke mumitrollet svarte frekt jeg. Moren min var ikke her og jeg kunne ikke oppskriften. 0 Siter
amber sun Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Moren min var ikke her og jeg kunne ikke oppskriften. Men du skriver jo fremgangsmåten i svarene til mumitrollet! :-) Det var derfor jeg stusset ser du. :-) 0 Siter
Gjest trengte oppskrift Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Men du skriver jo fremgangsmåten i svarene til mumitrollet! :-) Det var derfor jeg stusset ser du. :-) Da hadde jeg fått oppskriften og laget det selv. 0 Siter
amber sun Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Da hadde jeg fått oppskriften og laget det selv. Aha! Da skjønner jeg sammenhengen mellom svarene og hovedinnlegget. *s* Misforsto deg litt da bare, sorry. :-) 0 Siter
mumitrollet Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Du trenger ikke være frekk! Moren min lager den med kjøttdeig og grønnsaker, og jeg må ha lov til å be om oppskrift her om jeg vil. Hvis jeg lover å ikke bli frekk, så lover kanskje du å slutte å være så sur og grinete? Ha en strålende dag;) 0 Siter
KaVa Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Ekstremlett lapskaus: Bruk det kjøttet du måtte ønske eller har for hånden(storfe, svin, kjøttdeig, pølser) - kok opp frosne grønnaker, ha i kjøttet og en halv til en pose med potetmos. Kjapt, enkelt og faktisk godt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.