Gå til innhold

Coca cola light med sukralose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns ikke den var så verst, jeg! Var vond da den var varm, men som kald smakte den ikke ille!

Skrevet

Men hva var egentlig grunnen til at de byttet??

Dette er et søtningsmiddel som de har brukt ei stund i USA. Skal smake mindre kunstig, tror jeg..

Noen annen grunn vet jeg ikke.

Skrevet

Men hva var egentlig grunnen til at de byttet??

Smaken.

Den nye smake LANGT bedre enn den gamle. Før "hatet" jeg Cola light, drakk bare Pepsi Max, men nå kan jeg også drikke Cola Light.

Men hvor sunt det er med div. light-brus-varianter (de forskjellige søtningsstoffene), det er nå en annen diskusjon... ;-)

Skrevet

Smaken.

Den nye smake LANGT bedre enn den gamle. Før "hatet" jeg Cola light, drakk bare Pepsi Max, men nå kan jeg også drikke Cola Light.

Men hvor sunt det er med div. light-brus-varianter (de forskjellige søtningsstoffene), det er nå en annen diskusjon... ;-)

Merker ikke så mye forskjell jeg... Tror jeg er litt herdet - Cola light og Pepsi Max går om hverandre, bryr meg ikke mye om det er Tab Extra heller. (Var mye mer kresen før.)

Jeg har også hørt at det ikke skal være så veldig sunt, men jeg har aldri fått med meg helt hvorfor...

Skrevet

Smaken.

Vet ikke helt om jeg tør å stole på at en ikke kan legge på seg av det, jeg... hehe :)

Skrevet

Vet ikke helt om jeg tør å stole på at en ikke kan legge på seg av det, jeg... hehe :)

Jeg er nå ganske sikker på at det er fælt lite kalorier i lightbrus. MEN mange reagerer jo med økt sult-følelse (eller søtsug) av å drikke lightbrus, så da spiser man jo mer enn om man hadde drukket noe annet. Og dermed så fører lightbrusen indirekte til at man legger på seg (eller ikke går ned i vekt, hvis man prøver på det).

Skrevet

Merker ikke så mye forskjell jeg... Tror jeg er litt herdet - Cola light og Pepsi Max går om hverandre, bryr meg ikke mye om det er Tab Extra heller. (Var mye mer kresen før.)

Jeg har også hørt at det ikke skal være så veldig sunt, men jeg har aldri fått med meg helt hvorfor...

Det bunner vel "bare" i en viss skepsis til nyutviklede kunstige ingredienser, som kanskje kan være kreftfremkallende eller det som verre er...

Skrevet

Det bunner vel "bare" i en viss skepsis til nyutviklede kunstige ingredienser, som kanskje kan være kreftfremkallende eller det som verre er...

Kreftfremkallende er det IKKE, jeg spurte hvemdetnåvar som hadde forelesning om alt som potensielt kunne være kreftfremkallende og giftig, og han avkreftet.

Skrevet

Kreftfremkallende er det IKKE, jeg spurte hvemdetnåvar som hadde forelesning om alt som potensielt kunne være kreftfremkallende og giftig, og han avkreftet.

Som så mye annet, så er vel også det et område der de "lærde strides" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...