Gå til innhold

Minnesota

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, her var det masse tips. Vi regner med å reise rundt 6. juni med retur rundt den 20.

Vi skal leie bil.

Skal skrive ut innlegget ditt og legge sammen med de andre reiseplanene. Tusen hjertelig takk!

Du sier Mall of America er dyrt. Hvor ville du shoppet?

Tenker mest på klær, sko, leker osv.

Downtown Minneapolis er generelt billigere - og det er egentlig en ganske koselig handlegate der. Jeg liker meg ihvertfall veldig godt i det området. Men Mall of America er stas :)

Skrevet

Downtown Minneapolis er generelt billigere - og det er egentlig en ganske koselig handlegate der. Jeg liker meg ihvertfall veldig godt i det området. Men Mall of America er stas :)

Takk, det var et godt tips!

Skrevet

Spør (f.eks. der dere overnatter) etter en "outlet mall", der er det billig.

Men Mall of America er verd et besøk selv om du ikke handler så mye. Det synes til og med jeg, som langt fra har shopping som hobby.

På amerikanske kjøpesentre finner du gjerne mange nokså små butikker med ett eneste spesialområde. På Mall of A. var det f.eks. en julebutikk (i juni) med bl.a. haugevis av julegensere (du vet vel at man trenger julegenser?) og en butikk med ting man kan ha på veggen hvis man vil at rommet skal se ut som en garasje fra 50-tallet.

Klesbutikker har ofte én bestemt stil, så du ser fort om det er noe for deg der. I Norge synes jeg ofte nesten alle butikkene har omtrent det samme utvalget innenfor hver sesong, altså at de følger omtrent samme mote. Jeg synes USA var mindre ensartet i så måte.

"Problemet" med dette, er at dersom du går lenge nok, finner du en klesbutikk hvor du liker omtrent ALT...

(Jeg tar visse forbehold fordi mine ferskeste USA-erfaringer er 10 år gamle og det er 20 år siden jeg var på Mall of A.)

20 år siden du var på Mall of America? Synes å huske at det ble bygd på begynnelsen av 90-tallet?

Skrevet

20 år siden du var på Mall of America? Synes å huske at det ble bygd på begynnelsen av 90-tallet?

Det kan godt hende.

Jeg var i USA i 1986 og 1996, begge gangene i midtvesten. Da jeg skrev til jubalong70, føltes det som om det var den _første_ gangen jeg var på Mall of America. Men det var selvsagt i 1996. Så hvis du mener den ikke fantes i 1986, har du antakelig rett :-)

Skrevet

Det kan godt hende.

Jeg var i USA i 1986 og 1996, begge gangene i midtvesten. Da jeg skrev til jubalong70, føltes det som om det var den _første_ gangen jeg var på Mall of America. Men det var selvsagt i 1996. Så hvis du mener den ikke fantes i 1986, har du antakelig rett :-)

:)

Det var nemlig stor ståhei rundt byggingen av dette da jeg bodde der på begynnelsen av 90-tallet.

Ble en gang (jan. 96 tror jeg) strandet på flyplassen pga. dårlig vær, og måtte bo på motell ved siden av Mall of America i 3 døgn. Ble ikke lei av senteret på disse dagene faktisk - bare mye fattigere!

Skrevet

:)

Det var nemlig stor ståhei rundt byggingen av dette da jeg bodde der på begynnelsen av 90-tallet.

Ble en gang (jan. 96 tror jeg) strandet på flyplassen pga. dårlig vær, og måtte bo på motell ved siden av Mall of America i 3 døgn. Ble ikke lei av senteret på disse dagene faktisk - bare mye fattigere!

Åh, hvilken skjebne!

Selv jeg, som ikke har utpregede shopping-evner, hadde klart noen dager på det senteret. Men jeg vet ikke om kredittkortet mitt ville hatt godt av det...

Skrevet

Vi var i Disney World for 2 år siden. Det var helt fantastisk. Jentene var 3,5 og 4,5 år gamle, og storkoste seg.

Jeg var der sammen med moren min da jeg var 9 år. Koste meg like mye denne gangen!

Lite Disney World i Minnesota, eller...

Skrevet

Kommer vel an på interesser, det, ser du har fått mange tips om shopping og sånt. Hvor store er ungene? Det finnes mnage "norske" småbyer omkring, og for litt større barn kan det være av interesse å delta på forskjellige "norske" arrangementer (Norway day, lutefiskfestivaler etc). Les f.eks. Odd Lovolls bøker om "Det norske Amerika".

Skrevet

Kommer vel an på interesser, det, ser du har fått mange tips om shopping og sånt. Hvor store er ungene? Det finnes mnage "norske" småbyer omkring, og for litt større barn kan det være av interesse å delta på forskjellige "norske" arrangementer (Norway day, lutefiskfestivaler etc). Les f.eks. Odd Lovolls bøker om "Det norske Amerika".

Barna er når vi reiser 6 år, 5 år og 8 mnd gamle. Foreløpig er de ikke særlig interessert i historie, så vi satser nok på litt mer underholdning tror jeg. Men takk for tipset.

Skrevet

Lite Disney World i Minnesota, eller...

Antagelig veldig lite Disney World i Minnesota...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...