Gå til innhold

Se her - flere tegninger - mange tankevekkere....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Veldig mye bra.

"....................................."

Ja, sjeldent bra, vil jeg si.

Skrevet

Ja, sjeldent bra, vil jeg si.

Et poeng som ingen, hverken sekulære eller spinnville muslimer, eksperter eller noen andre ser ut til å være i stand til å forklare er: Araberlandene med følge - både regjeringene og de _vanlige_ menneskene i gatene - reagerer mye sterkere på disse tegningene enn når ekstremister (som de fleste sier de tar avstand fra) bomber uskyldige. Altså: Det er en større forbrytelse å håne muhammed enn å sprenge en buss med barn i luften.

"............................................"

Skrevet

Et poeng som ingen, hverken sekulære eller spinnville muslimer, eksperter eller noen andre ser ut til å være i stand til å forklare er: Araberlandene med følge - både regjeringene og de _vanlige_ menneskene i gatene - reagerer mye sterkere på disse tegningene enn når ekstremister (som de fleste sier de tar avstand fra) bomber uskyldige. Altså: Det er en større forbrytelse å håne muhammed enn å sprenge en buss med barn i luften.

"............................................"

det er en gåte - jeg skjønner ikke en dritt av det.

Skrevet

det er en gåte - jeg skjønner ikke en dritt av det.

Det er greit, og utvilsomt riktig, at de fleste muslimer i disse landene ikke er blant de som går til væpnet angrep på ambasader o.l. Men disse folkene er også de samme som ikke ytrer et ord i protest når ekstremister driter ut islam med selvmordsbombing etc.

Åpenbart så respekterer jeg ikke islamister (som det så pent heter når man snakker om ekstremister). Men hvis den jevne muslim faktisk mener at det er en større forbrytelse å tegne en morotegning av muhammed enn å drepe noen, så respekterer jeg faktisk ikke denne jevne muslimen heller.

".........................................."

Annonse

Skrevet

Det er greit, og utvilsomt riktig, at de fleste muslimer i disse landene ikke er blant de som går til væpnet angrep på ambasader o.l. Men disse folkene er også de samme som ikke ytrer et ord i protest når ekstremister driter ut islam med selvmordsbombing etc.

Åpenbart så respekterer jeg ikke islamister (som det så pent heter når man snakker om ekstremister). Men hvis den jevne muslim faktisk mener at det er en større forbrytelse å tegne en morotegning av muhammed enn å drepe noen, så respekterer jeg faktisk ikke denne jevne muslimen heller.

".........................................."

Tiltredes - og det liker jeg ikke at jeg syns.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...