Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er en dame som har gått på reabilitering i 1,5 år nu. Da jeg hvet at jeg ennu ikke er kompetent til å gå over til attføring ennu er det da noen som hvet om jeg kan søke direkte på forløbig ufør.

Snakket med kontakten min på trygdekontoret her på hjemplassen min å ene gangen sa hun at jeg kunne gjøre det bare at jeg måtte skaffe bekreftelser fra lege og voksen Psykiatrien. Gjorde det. Og noen dager senere ringte jeg for å høre hvordan det gikk og fikk da til svar at jeg ikke trengte å søke fordi jeg ikke kom til å få noe. Og hun sporte meg også om det var i orden at jeg sa fra meg søknaden. Syns det hun sa var veldig difus så jeg håper det er noen som kan svare meg.

Skrevet

Trygdekontoret kan ikke avslå søknaden før den er behandlet, dvs. at fagperson har fått uttale seg om din helsetilstand og arbeidsevne.

Gjest bare en
Skrevet

Trygdekontoret avslå ofte søknader raskt hvis den som søker ikke har prøvd attføring. Det er i dag kjempe strenge regler for hvem man kan gi uføretrygd. Et krav er at ALT er prøvd under attføring før det gis uføretrygd. Hvis det er helt åpenbart at man ikke vil kunne gjennomføre attføring (sterk funksjonshemning) så vil man få uføretrygd uten å ha vært igjennom attføring først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...