Gå til innhold

Ender alltid opp som en venn istedet for kjæreste.

Anbefalte innlegg

Gjest evigvenn

Dette er noe jeg har tenkt utrolig mye på. Jeg er den typen som alltid ender opp som en venn av jentene som de snakker om sine problemer og gjerne andre gutter med *grøss*.

Når de først har begynt med dette er løpet nesten kjørt.

Har prøvd meg på en teknikk som går ut på å avlede når det kommer noe problemer/annet enn hva som gjelder oss og aktiviteter men jeg er usikker på om det er veldig frekt, eller om det er noe vits i det heletatt.

For eksempel hvis noen sier at de har kranglet med moren sin eller den gutten har gjort ditt eller datt så lytter jeg en liten stund før jeg sier noe som "jeg er ganske sulten vil du bli med å spise?" eller hva som helst for å få fokuset over på meg istedet.

Er jeg helt på bærtur ?

Begynner å bli svært frustrert over å sitte igjen som en venn hele tiden.

Er det noe annet som funker ?

Begynner å bli redd for at dette er livet mitt, jakte og jakte og alltid bare sitte igjen med alle problemene dems.

Lurer på hva som gjør meg så uinteressant som kjæreste men en man kan åpne seg opp til.

Er ikke noe galt med utseende mitt.

Er sosial, ærlig og tar vare på meg selv :(

Fortsetter under...

Du må ikke prate "forståelsesfullt" med jenter. Da sitter du i den saksa du beskriver.

Opptre litt smårått og nesten hensynsløst. Da blir du interessant hos jenter.

Hvor gamle er dere egentlig? Småråe og hensynsløse menn er totalt uinteressant for meg i alle fall.

Gjest GodtRåd

Hvor gamle er dere egentlig? Småråe og hensynsløse menn er totalt uinteressant for meg i alle fall.

Kanskje jeg setter det litt på spissen, men fenomenet jeg beskriver er ganske reelt. Det hjelper ikke hvor mye "teoretiske" betraktninger jenter har når det gjelder idealmann, I praksis faller dere lett for de tøffeste.

Mulig dere håper at denne manne-typen står opp og slåss for dere, og beskytter dere?

Kanskje jeg setter det litt på spissen, men fenomenet jeg beskriver er ganske reelt. Det hjelper ikke hvor mye "teoretiske" betraktninger jenter har når det gjelder idealmann, I praksis faller dere lett for de tøffeste.

Mulig dere håper at denne manne-typen står opp og slåss for dere, og beskytter dere?

Du har ikke vurdert å se på kvinner (og menn!) som noe mer uensartede da?

Ikke alle kvinner faller for samme type menn, og vice versa...

hehe

Jeg er 37 år og er sammen med verdens snilleste og minst skumle mann. :o) Jeg elsker ham og tenningen er det overhode ikke noe å si på! Men det er klart - jeg liker at mannen kan "ta vare på" meg, at han er litt mann - bærer tyngste børa på tur, henter inn ved på hytta og sørger for varme i ovnen, selv om jeg utmerket godt gjør det minst like bra selv.. :o)

Men jeg har alltid likt de snille guttene jeg da.

Annonse

Gjest Ingen råd men....

Jeg har ingen konkret råd til deg, men jeg kan si hvorfor min venn ikke blir en kjæreste for meg:

Han har middels utseende, og er ikke en gutt jeg kan bli forelsket i, både utseende og måte å være på.

Han har lite selvtillit.

Han tar lite initiativ.

Han har en dårlig ånde fordi han røyker mye.

Han og jeg har ikke den kjemien som kjærester skal ha.

Men for meg er han en veldig god samtalepartner og en forståelsesfull venn.

Jeg håper du fikk noe ut av dette.

Gjest ølhunden

Viser du at du er interessert i jentene du jakter på? Eller er du bare snill og grei og håper at de legger merke til deg? De fleste liker å bli sett, lagt merke til og å få høre at noen liker en. Om du ikke sier det direkte, vis det i handlinger og kroppsspråk.

Tror mange gutter som ender opp som bare venn er gutter som ikke bruker den seksuelle spenningen mellom kjønnene.

Gjest evigvenn

Viser du at du er interessert i jentene du jakter på? Eller er du bare snill og grei og håper at de legger merke til deg? De fleste liker å bli sett, lagt merke til og å få høre at noen liker en. Om du ikke sier det direkte, vis det i handlinger og kroppsspråk.

Tror mange gutter som ender opp som bare venn er gutter som ikke bruker den seksuelle spenningen mellom kjønnene.

Tror kanskje jeg ikke er så flink til å si det rett ut at jeg liker dem, men prøver så godt jeg kan å vise det.

Når vi er på dater, bare oss to burde det også gi ett lite hint.

Er litt redd for å virke for desperat også og omtrent fri etter 2 dater, men det er kanskje en forskjell der ;)

Skal begynne å fortelle dem det, si det rett ut. Ingenting å tape.

Da får jeg antagelig klart svar tilbake og slipper waste mer tid.

Prøver du å være venn med alle?

Skal prøve å foklare:

Mulig du utstråler noe som sier at du ikke bryr deg om jenter. Noe feminint eller kjønnsløst. Mange homser har sagt at de blir oppfattet slik før de senere oppdager at de egentlig ikke bryr seg om jenter. Før det utstråler de en slags "ufarlighet" som andre instinktivt tolker som manglende sensuell interesse eller en slags overfladiskhet som ikke er til å få tak i, eller et slags kameratskap som ikke er normalt med det annet kjønn, eller en personlighet som ikke er tilgjengelig.

Jeg har møtt flere kvinner som også utstråler noe slikt, de er alt for kameratslige og forutsigbare, som menn pleier være mot meg. Det passer ikke på kvinner liksom.

Gjest evigvenn

Prøver du å være venn med alle?

Skal prøve å foklare:

Mulig du utstråler noe som sier at du ikke bryr deg om jenter. Noe feminint eller kjønnsløst. Mange homser har sagt at de blir oppfattet slik før de senere oppdager at de egentlig ikke bryr seg om jenter. Før det utstråler de en slags "ufarlighet" som andre instinktivt tolker som manglende sensuell interesse eller en slags overfladiskhet som ikke er til å få tak i, eller et slags kameratskap som ikke er normalt med det annet kjønn, eller en personlighet som ikke er tilgjengelig.

Jeg har møtt flere kvinner som også utstråler noe slikt, de er alt for kameratslige og forutsigbare, som menn pleier være mot meg. Det passer ikke på kvinner liksom.

Jeg er i allefall ikke homo, det kan jeg slå fast. ;)

Har nok en tendens til å være litt "kameratslig" men jeg føler jeg har gitt klart nok uttrykk for hva jeg vil da så det er kanskje noe feil med meg.

Det er ikke noe annet å gjøre enn å prøve en annen vri, og bli mer direkte og vise klarere hvor jeg vil.

Det skal jeg prøve kjapt for den siste jeg har møtt følte jeg gled inn i det samme sporet som alle de andre.

Jeg er i allefall ikke homo, det kan jeg slå fast. ;)

Har nok en tendens til å være litt "kameratslig" men jeg føler jeg har gitt klart nok uttrykk for hva jeg vil da så det er kanskje noe feil med meg.

Det er ikke noe annet å gjøre enn å prøve en annen vri, og bli mer direkte og vise klarere hvor jeg vil.

Det skal jeg prøve kjapt for den siste jeg har møtt følte jeg gled inn i det samme sporet som alle de andre.

En påsto at kvinner sanser om du behandler henne ulikt andre, og underbevisst plasserer deg i et hierarki.

En annen påstand er at kvinners pupiller utvider seg ganske mye om de er interessert, og da må du ha evne til å oppfatte dette og følge opp.

Førsteinntrykket er viktig. Det kan du aldri rette opp. Gjør du feil der, så er løpet kjørt.

Annonse

Gjest Foreløpig Anno Nym

Hvor gammel er du?

Snille menn vokser ikke på tre! Hvis disse damene ikke ser det, så er de ikke den rette. Så da kan du jo se på den lyse siden av det; du slipper å gå igjennom dem det ikke blir... Den rette vil "se" deg tilslutt... Tror jeg...

Gjest evigvenn

Hvor gammel er du?

Snille menn vokser ikke på tre! Hvis disse damene ikke ser det, så er de ikke den rette. Så da kan du jo se på den lyse siden av det; du slipper å gå igjennom dem det ikke blir... Den rette vil "se" deg tilslutt... Tror jeg...

Jeg er 28.

Har hatt forhold før men det begynner å bli lenge siden nå, føler jeg.

Håper også de kan like den jeg er, men det skader ikke å prøve en annen vri for å få dem til å se det.

Gir ikke opp så lett men ble veldig frustrert nå den siste gangen jeg følte det gikk galt igjen.

Da jeg ble kjent med sambo var jeg i ferd med å slå opp med min daværende kjæreste. Når så var gjort og jeg prøvde å dele mine sorger med min framtidige samboer, sa han: "Mhm... Så det betyr at du er ledig nå?". Akkurat der og da syntes jeg det var dårlig gjort, men han ville bare ikke falle i venne-kategorien ved å trøste meg gjennom bruddet. Og jeg klarte jo tross alt å tilgi han det, vi har et barn og skal gifte oss til sommeren ;)

Jeg tror det du gjør allerede er ganske bra. Men du må kanskje være mer flørtende fra dag en? Vis tydelig at du er seksuelt interessert i den aktuelle vennen, gjennom små hint og flørtende kommentarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...