Gjest modific Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Er sykepleier og jobber ca 70% fast (dvs 25 timer/uka) +++ ekstra utenom. Vi har rett på 5 uker ferie. Men ferien vår blir utregnet i timer. Så jeg har rett på 125 timer ferie i år. De fire ukene jeg "må" ta ut ferie, er de fire ukene med flest vakter, slik at det da blir 120 timer ferie jeg får. Så da står jeg igjen med 5 timer ferie til resten av året!! Det er jo ikke en hel dag engang. Så da får jeg i praksis ikke 5 uker ferie. Den uka jeg jobber minst i turnusen har jeg to vakter, dvs 15 timer.. Så er dette riktig eller har jeg rett på mere ferie?? Hun som ordner med dette på jobb mener dette blir riktig, så lenge en regner timer... Tenkte jeg skulle ringe forbundet å spørre, men prøver meg her først da:) 0 Siter
...den evige natteravn... Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Dette er etter mitt syn den mest korrekte måten å regne ut ferien på. Også min arbeidsplass gjør det på denne måten. 0 Siter
Gjest xtc Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 dette er den mest korrekte måten å regne ferie på i min mening..... Du kan sikkert ta den siste feireuken også, uten lønn selvsagt. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Du har ikke krav på fem ukers lønnet ferie, du har krav på fem ukers fra fra jobben, det er ikke lønnet. Feriepengene fra i fjor skal dekke den "tapte" inntekten. Uansett tror jeg nok det du skriver er det mest riktige, selv om det i år falt litt uheldig ut for deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.