Gå til innhold

Ang rett til ferie og deltidsstilling..

Anbefalte innlegg

Gjest modific
Skrevet

Er sykepleier og jobber ca 70% fast (dvs 25 timer/uka) +++ ekstra utenom. Vi har rett på 5 uker ferie.

Men ferien vår blir utregnet i timer. Så jeg har rett på 125 timer ferie i år. De fire ukene jeg "må" ta ut ferie, er de fire ukene med flest vakter, slik at det da blir 120 timer ferie jeg får.

Så da står jeg igjen med 5 timer ferie til resten av året!! Det er jo ikke en hel dag engang. Så da får jeg i praksis ikke 5 uker ferie. Den uka jeg jobber minst i turnusen har jeg to vakter, dvs 15 timer.. Så er dette riktig eller har jeg rett på mere ferie??

Hun som ordner med dette på jobb mener dette blir riktig, så lenge en regner timer...

Tenkte jeg skulle ringe forbundet å spørre, men prøver meg her først da:)

...den evige natteravn...
Skrevet

Dette er etter mitt syn den mest korrekte måten å regne ut ferien på. Også min arbeidsplass gjør det på denne måten.

Skrevet

dette er den mest korrekte måten å regne ferie på i min mening.....

Du kan sikkert ta den siste feireuken også, uten lønn selvsagt.

Gjest Persille
Skrevet

Du har ikke krav på fem ukers lønnet ferie, du har krav på fem ukers fra fra jobben, det er ikke lønnet.

Feriepengene fra i fjor skal dekke den "tapte" inntekten.

Uansett tror jeg nok det du skriver er det mest riktige, selv om det i år falt litt uheldig ut for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...