Gå til innhold

Mannen som bodde ved t-banestasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

ved Blindern...

Hva har skjedd med ham? Han er ikke der mer. Noen som vet?

Skrevet

Var det han som alltid gikk barbeint året rundt, og ofte hadde stygge sår på føttene?

Skrevet

Var det han som alltid gikk barbeint året rundt, og ofte hadde stygge sår på føttene?

Jeg vet ikke. Han bodde ute året rundt, i mange år. Har egentlig aldri sett ham. Eller. Jeg har vel sett et hode som stakk opp av "søppelhaugen". "Søppelhaugen" er jo også borte nå.

Skrevet

Jeg vet ikke. Han bodde ute året rundt, i mange år. Har egentlig aldri sett ham. Eller. Jeg har vel sett et hode som stakk opp av "søppelhaugen". "Søppelhaugen" er jo også borte nå.

Husker en uteligger som vandret fast i Oslos gater, en diger litt langhåra en med filler, gikk barbeint og sårete på vinteren til og med.

Han var på tv også, med klar beskjed om at han hadde meldt seg ut av samfunnet.

Men jeg tror han ga opp etter noen år, og er tatt inn i varmen og mottar trygd nå.

Skrevet

Husker en uteligger som vandret fast i Oslos gater, en diger litt langhåra en med filler, gikk barbeint og sårete på vinteren til og med.

Men jeg tror han ga opp etter noen år, og er tatt inn i varmen og mottar trygd nå.

Gikk han sidelengs?

Stod noe i dagbladet om at han går sidelengs hehe: http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/12/05/231493.html

Men det er jo en gammel artikkel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kanskje søplemannen kom og hentet søpla og tok ham med seg ved en feil?

Hvis han lå der og sov, mener jeg.

Kanskje han havnet på Grønmo og tenkte som så at når han først var der, så hvorfor ikke skifte adresse permanent?

Gjest kalde vinternorge
Skrevet

Det er han som artikkelen handler om, ja. Men jeg vet ikke hvor han er nå.

Ja det lurer jeg også på! Min kusine - den gang i tenårene - slo av en prat med han en gang, og han var helt normal og prate med. Han er visst et geni på mange områder og beveger seg etter matematiske formler. Antakelig en Asperger diagnose såvidt jeg kan forstå(den kan jo ha mange ulike grader og utforminger).

Tror ikke han ønsket å være på institusjon el.lign., ville ha sin frihet og sitt opprør.

Ja det hadde vært interessant å vite hvor han er hen nå?

Skrevet

Ubekreftede rykter sier at han har blitt innlagt etter å ha fått kolbrann i ene benet. Har jo ikke fått tvunget han inn mot hans vilje tidligere, men når det er fare for "liv og helse" stiller det seg anneledes.

Men noe jeg vet sikkert er at det nå er bygget ferdig en barnehage rett i nærheten av der han bodde, men han klarte underveis å utsette byggingen 6mnd ettersom hans "bolig" lå innenfor barnehagens uteomeråde, og han mente at han hadde hevd på stedet ettersom han har bodd der i mange år.

Det ble masse "advokater og greier", men det løste seg selv når han ble innlagt...

Han er en teoretisk veldig oppegående fyr, men har åpenbare problemer med å takle å være en del av samfunnet slik vi ser det...

Skrevet

Han så jeg også. Men tror ikke dette er den samme som Blindern-mannen. Eller "Blindern-bukken" som noen kaller ham...

Skrevet

Gikk han sidelengs?

Stod noe i dagbladet om at han går sidelengs hehe: http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/12/05/231493.html

Men det er jo en gammel artikkel.

Forsåvidt ganske oppsiktsvekkende at han ikke har fått medhold i ankesakene, så lenge han ble nektet adgang til eksamenslokalene. Mannen må få leve hvordan han selv ønsker..

Men uff nei, nå var jeg PK igjen, og det er jo dårlig akseptert her. :-)

Skrevet

Han gikk ikke barbeint i min tid, og da ble han kalt Gange-Rolv, hvis det er samme mann.

Kan heller ikke huske at han gikk sidelengs, men han brukte lang tid på å komme seg inn i butikken på Fredrikke, for han gikk sånn ett skritt fram og to tilbake hele tida.

Og jeg husker han hadde tilknytning til mat-nat, og at han var nordfra. Han har tidligere stått fram med navn og alt i intervjuer, så det gjør ikke noe om jeg sier såpass.

Han hadde langt, rødt hår og restene av en dressjakke på seg.

Men jeg lurer på om vi snakker om minst to forskjellige "uteboere".

Skrevet

Han gikk ikke barbeint i min tid, og da ble han kalt Gange-Rolv, hvis det er samme mann.

Kan heller ikke huske at han gikk sidelengs, men han brukte lang tid på å komme seg inn i butikken på Fredrikke, for han gikk sånn ett skritt fram og to tilbake hele tida.

Og jeg husker han hadde tilknytning til mat-nat, og at han var nordfra. Han har tidligere stått fram med navn og alt i intervjuer, så det gjør ikke noe om jeg sier såpass.

Han hadde langt, rødt hår og restene av en dressjakke på seg.

Men jeg lurer på om vi snakker om minst to forskjellige "uteboere".

Sånn som du beskriver utseendet hans, ligner han den mannen jeg husker, men han sto gjerne på fortauet mellom trikkestasjonen og universitetet og gikk frem og tilbake, sidelengs.

Skrevet

Jepp, det er han...

Skrevet

Sånn som du beskriver utseendet hans, ligner han den mannen jeg husker, men han sto gjerne på fortauet mellom trikkestasjonen og universitetet og gikk frem og tilbake, sidelengs.

Ja, det er mulig han ble mere sidelengs med årene, jeg vanket sannsynligvis på Blindern før deg.

Og han skrittet både på selve universitetsområdet og ved stasjonen, med hovedbase rundt Fredrikke. Kan aldri huske at jeg så ham på trikken, men der var det mange andre raringer.

Skrevet

Forsåvidt ganske oppsiktsvekkende at han ikke har fått medhold i ankesakene, så lenge han ble nektet adgang til eksamenslokalene. Mannen må få leve hvordan han selv ønsker..

Denne saken kan man selvfølgelig se på fra flere sider, men om du hadde kjent hvordan denne stakkaren luktet hadde du forstått hvorfor han ikke kan sitte på en eksamen med andre mennesker.

Skrevet

Synes det kryr av PK'er her, jeg...

Skrevet

Ja, det er mulig han ble mere sidelengs med årene, jeg vanket sannsynligvis på Blindern før deg.

Og han skrittet både på selve universitetsområdet og ved stasjonen, med hovedbase rundt Fredrikke. Kan aldri huske at jeg så ham på trikken, men der var det mange andre raringer.

Er ikke sikker på at du var før meg.

Tidlig 80-tall?

Skrevet

Denne saken kan man selvfølgelig se på fra flere sider, men om du hadde kjent hvordan denne stakkaren luktet hadde du forstått hvorfor han ikke kan sitte på en eksamen med andre mennesker.

Jada. Jeg kjenner til denne saken, svært godt faktisk, men jeg må få lov å ha objektive synspunkter av den grunn.

Skrevet

Synes det kryr av PK'er her, jeg...

Objektivisme er no dritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...