weri Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei Jeg har ikke begynt på verken p-pillere eller minipillen igjen etter at jeg har fått en datter. Men jeg har både trionetta og conludag liggende hjemme. Jeg er nå midt imellom to menstruasjoener, og skulle gjerne utsatt den neste menstruasjoenen som kommer om et par uker. Jeg vet det er mulig å få noen tabletter (Primolut) for å utsette mestruasjonen, men jeg har ikke mulighet for å dra til lege og få resept. Men Primolut tablettene skal tas tre ganger daglig og inneholder 0,5 mg noretisteron (står det i felleskatalogen) Er det da mulig å bruke conludag tablettene til dette formålet og så ta to av gangen (dvs 6 tabletter per dag). De inneholder jo 0,35 mg av det samme... (så vidt jeg har fostått). Vil dette medføre noe problemer? Jeg har aldri noen gang gått på conludag, men har tidligere brukt trionetta i mange år uten problemer. Er det noen annen måte jeg kan utsette menstuasjoenen på? Hva om jeg bare begynner på et brett trionetta nå? vil mensen bli forskjøvet da? (jeg trenger kun å utsette blødninen ikke beskyttelse mot graviditet). Håper du forstår problemstillingen min... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218426-utsette-mensen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hvis du ser ordentlig på innholdet i Primolut, så er det 5 mg per tablett. Du må altså spise 45 Conludag per dag for å utsette menstruasjonen, og du bør helst starte en uke før ventet menstruasjon (3-5 dager er ofte for lite) og fortsette til to dager før du ønsker menstruasjon. Så mange tabletter har du vel ikke liggende? Hadde du spurt meg for to uker siden, hadde jeg kunnet anbefale deg å starte første menstruasjonsdag med Trionetta og avbryte etter 7-10 dager, da ville du få en menstruasjon og så var syklus forskjøvet til neste menstruasjon, men her er du for sent ute. Eneste mulighet nå er Primolut. Beklager. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/218426-utsette-mensen/#findComment-1619062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.