Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ikke begynt på verken p-pillere eller minipillen igjen etter at jeg har fått en datter. Men jeg har både trionetta og conludag liggende hjemme. Jeg er nå midt imellom to menstruasjoener, og skulle gjerne utsatt den neste menstruasjoenen som kommer om et par uker. Jeg vet det er mulig å få noen tabletter (Primolut) for å utsette mestruasjonen, men jeg har ikke mulighet for å dra til lege og få resept. Men Primolut tablettene skal tas tre ganger daglig og inneholder 0,5 mg noretisteron (står det i felleskatalogen) Er det da mulig å bruke conludag tablettene til dette formålet og så ta to av gangen (dvs 6 tabletter per dag). De inneholder jo 0,35 mg av det samme... (så vidt jeg har fostått). Vil dette medføre noe problemer? Jeg har aldri noen gang gått på conludag, men har tidligere brukt trionetta i mange år uten problemer. Er det noen annen måte jeg kan utsette menstuasjoenen på? Hva om jeg bare begynner på et brett trionetta nå? vil mensen bli forskjøvet da? (jeg trenger kun å utsette blødninen ikke beskyttelse mot graviditet). Håper du forstår problemstillingen min...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218426-utsette-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ser ordentlig på innholdet i Primolut, så er det 5 mg per tablett. Du må altså spise 45 Conludag per dag for å utsette menstruasjonen, og du bør helst starte en uke før ventet menstruasjon (3-5 dager er ofte for lite) og fortsette til to dager før du ønsker menstruasjon. Så mange tabletter har du vel ikke liggende?

Hadde du spurt meg for to uker siden, hadde jeg kunnet anbefale deg å starte første menstruasjonsdag med Trionetta og avbryte etter 7-10 dager, da ville du få en menstruasjon og så var syklus forskjøvet til neste menstruasjon, men her er du for sent ute. Eneste mulighet nå er Primolut. Beklager.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218426-utsette-mensen/#findComment-1619062
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...