Gå til innhold

Hjelp meg litt her

Anbefalte innlegg

Gjest tullfjøla
Skrevet

Hei

Går på Diane. Ca. 1 uke siden mensen. Fredag tok jeg pilla på ettermiddagen. Lørdag glemte jeg det helt. tok ikke pille igjen før søndag kveld.Tok pille igjen mandag morgen og i dag morges. Har kun hatt sex to ganger, en på lørdag kveld og en gang på søndag kveld, men da hoppet vi av i svingen.

Lurer nå på om jeg bør ta en angrepille eller om jeg kan være sikker på at dette går bra? Hvordan er det å ta angrepille og p-piller? Noen som kan komme med noen gode råd?

Gjest snakk med legen
Skrevet

Det er "farligst" å glemme piller tidlig på brettet, hvis du hadde blødning forrige uke er du vel på begynnelsen av brettet nå.

Hvis det har gått mer enn 36 timer mellom to piller, er du ikke sikker. Det gikk vel nærmere 50 timer mellom pillene du tok i helgen. I tillegg tok du en pille for lite.

Angrepiller virker best hvis de tas umiddelbart etter samleie. De kan tas helt frem til 72 timer etterpå, men virker dårligere for hver time som går.

Angrepillen vil kunne gi en blødning, så (pille)syklusen din kan bli litt i ulage en stund. Hvis du tar angrepillen, fortsett å ta p-pillene, men bruk annen prevensjon (kondom) ut dette brettet.

Du må selv vurdere hvor stor risiko det er for at det har kommet sæd inn i deg på søndag, det er i tilfelle da du kan ha blitt befruktet.

Bruk uansett kondom ( i tillegg til pillene) under hele og alle samleier de neste to ukene. (noen piller er det en uke, noen er det to uker, jeg tror Diane er to, sjekk pakningsvedlegget).

Ha alltid pillene sammen med mobiltelefonen din, og ha alarm på telefonen som minner deg på når du skal ta dem, så får du i deg en pille ca hver 24 time.

Du kan spørre legen på gyn-forum, det koster 190 kroner.

Eller ta en telefon til legen din. / helsestasjon for ungdom etc. Hver time teller når det gjelder angrepillenes virkning, så du må bestemme deg fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...