Gå til innhold

Ny jobb i dag

Anbefalte innlegg

Gjest rødmerødme
Skrevet

Skal starte i ny jobb i dag.Før jeg fikk jobben hadde vi bestilt oss en 3 ukers tur til syden i sommer.Synes det er flaut å si fra om at jeg må ha fri, når jeg nylig har startet i ny jobb.Eller?

Skrevet

Jeg ville nok ha sagt ifra om dette når jeg var og underskrev kontrakten, eller da jeg var på intervju.

Skrevet

Jeg ville vært ærlig og forklart situasjonen som den er!

Skrevet

Det bør du være ærlig om. Si ifra med en gang. Det bør ikke være noe problem, du har uansett rett på ferie.

Gjest Persille
Skrevet

Alle skal vel ha ferie til sommeren? Det er jo et halvt år til?

Kan ikke helt skjønne at det er noe problem å si fra om?

Kan du ikke bare spørre hvordan det er ifht sommerferie, om man må søke, skrive seg opp, planlegge vikar eller hva?

Skrevet

Alle skal vel ha ferie til sommeren? Det er jo et halvt år til?

Kan ikke helt skjønne at det er noe problem å si fra om?

Kan du ikke bare spørre hvordan det er ifht sommerferie, om man må søke, skrive seg opp, planlegge vikar eller hva?

Poenget er at hun må ha ferie akkurat da. Det er et uheldig utgangspunkt. Tenk om alle ansatte bestilte ferie før ferielistene var satt opp og tidspunkt avklart med arbeidsgiver?

Mange virksomheter er avhengig av å få denne kabalen til å gå opp. I mange tilfeller er også ektefellenes ferie en del av kabalen.

Skrevet

Så lenge du bestilte turen før du fikk den nye jobben, har du sånn sett ditt på det tørre. Men du bør si fra om dette med en gang, så det kan ordnes rent praktisk.

Gjest Persille
Skrevet

Poenget er at hun må ha ferie akkurat da. Det er et uheldig utgangspunkt. Tenk om alle ansatte bestilte ferie før ferielistene var satt opp og tidspunkt avklart med arbeidsgiver?

Mange virksomheter er avhengig av å få denne kabalen til å gå opp. I mange tilfeller er også ektefellenes ferie en del av kabalen.

Ja - men likevel, dette kunne vært planlagt for lengst, og de har mange måneder til å ordne opp i det på.

Ser ikke helt at dette trenger å være et stort problem.

Skrevet

Ja - men likevel, dette kunne vært planlagt for lengst, og de har mange måneder til å ordne opp i det på.

Ser ikke helt at dette trenger å være et stort problem.

Folk har krav på ferie, men de har ikke krav på å få den akkurat når de selv vil. Derfor bør man ikke starte med å bestille tur, med mindre hele sjappa tar fellesferie. Man bør starte med å avklare ferietidspunkt.

Men i denne situasjonen, da hun bestilte ferietur før hun søkte ny jobb, er det selvsagt forståelig at ting har blitt som de har blitt.

Skrevet

Jeg ville nok ha sagt ifra om dette når jeg var og underskrev kontrakten, eller da jeg var på intervju.

Først, gratulerer og lykke til i ny jobb! vær ærlig og fortell dette med en gang, så blir det nok tur på deg, skal du se:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...