Gå til innhold

Kvinner er umodne og destruktive?!

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/magasinet

/2006/02/13/457681.html

Her kommer det fram at kvinner langt oftere enn menn bruker destruktive taktikker når de er uenige med partneren.

Kvinner bruker mye oftere vold, de nekter å snakke med den andre og nekter sex.

Harde fakta biter selvsagt ikke på feminister som nekter å akseptere at kvinner oftere er destruktive ifm krangler enn menn. De prøver å bortforklare og ufarliggjøre det. Det er jo menns reaksjoner som er de verste, mener de.

Når leder for krisesentersekretariatet i Oslo nekter å gi slipp på oppfatningen at det er menn som er hovedproblemet i parforholdet, så sier det litt. Hvordan skal en komme videre når en part nekter å innse de harde fakta og at ens eget kjønn ikke er perfekt.

Kvinner må lære å ta litt mer ansvar for seg selv og sin situasjon. Du høster som du sår er det noe som heter.

Kvinner klager ofte over at menn ikke kommuniserer godt nok, men kanskje problemet ligger et helt annet sted?!

Kvinner, slutt å furte, slutt å være barnslige! Et lite lyspunkt er vel at dere blir mer modne når dere blir eldre.

Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218461-kvinner-er-umodne-og-destruktive/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

23

• mil1365380270

12

• mrxx

8

• keinstein

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sånn er nå jeg da!

Angående furting:

Hvis mannen min gjør noe forferdelig dumt...sånn som å servere løgner,glemme bursdag,morsdag,bryllupsdag, ikke bry seg om å gi komplimenter osv osv...

Da furter jeg ikke,-men blir så utrolig lei meg.Da kan jeg være så dypt såret at jeg blir stille i lang tid.

Jeg furter ikke...men er virkelig lei meg!

Å nekte sex...Nei,-det vil jeg ikke!

Siden han sjelden vil ha sex,-lar jeg ikke den sjansen gå fra meg!

Sånn er nå jeg da!

Dette er en undersøkelse hvor man _selv_ skal oppgi om man noen gang har reagert slik og sånn overfor partneren.

Jeg tror menn oftere enn kvinner velger alternativer av typen "Nei, aldri" på spørsmål som "Har du noengang furtet etter en krangel?"

Årsaken er alt fra dårlig hukommelse til manglende selvinnsikt og forståelse av hva det vil si å furte.

For ordens skyld: Jeg tror verken alle kvinner eller alle menn reagerer likt i konflikter med partneren.

Angående furting:

Hvis mannen min gjør noe forferdelig dumt...sånn som å servere løgner,glemme bursdag,morsdag,bryllupsdag, ikke bry seg om å gi komplimenter osv osv...

Da furter jeg ikke,-men blir så utrolig lei meg.Da kan jeg være så dypt såret at jeg blir stille i lang tid.

Jeg furter ikke...men er virkelig lei meg!

Å nekte sex...Nei,-det vil jeg ikke!

Siden han sjelden vil ha sex,-lar jeg ikke den sjansen gå fra meg!

Sånn er nå jeg da!

Men du skjønner vel at din stillhet sårer han? Da straffer du jo han, selv om det ikke egentlig var meningen. Og du vet om det.

Hvorfor ikke jobbe med deg selv slik at du kan være lei deg og bearbeide slikt uten å såre han?

Annonse

Mener du at det du sier gjelder for kvinner i sin alminnelighet? Det har jo kommet fram ved et uttall anledninger i forumet at du har et hespetre i huset, men skjær nå ikke alle over en og samme kam.

Jeg gjør feks ikke noe av det du påstår > har aldri brukt vold, snakker og sannelig, jeg kn..... mer enn gjerne etter krangler.

Gjest Sånn er nå jeg da!

Men du skjønner vel at din stillhet sårer han? Da straffer du jo han, selv om det ikke egentlig var meningen. Og du vet om det.

Hvorfor ikke jobbe med deg selv slik at du kan være lei deg og bearbeide slikt uten å såre han?

Jooo,-du har så rett i det...

Skal prøve det neste gang jeg kjenner at noe sårer meg!

Mener du at det du sier gjelder for kvinner i sin alminnelighet? Det har jo kommet fram ved et uttall anledninger i forumet at du har et hespetre i huset, men skjær nå ikke alle over en og samme kam.

Jeg gjør feks ikke noe av det du påstår > har aldri brukt vold, snakker og sannelig, jeg kn..... mer enn gjerne etter krangler.

Huff, du må ikke kalle samboeren min et hespetre. Hun er faktisk langt ifra det. Selv om det sikkert kan virke slik enkelte ganger.

Du er tydeligvis unntaket som bekrefter regelen. Noen er jo slik. Samboeren min er også et unntak.

Jeg gidder ihvertfall ikke bruke tida mi på å furte.

Der er vi helt enige. Men du må være enig i at mange jenter furter, og det lenge etter at folk fleste husker hva krangelen handlet om. Og det er få menn som furter. Mulig de furter i forholdene sine, men jeg kjenner få om noen menn som furter.

Annonse

Huff, du må ikke kalle samboeren min et hespetre. Hun er faktisk langt ifra det. Selv om det sikkert kan virke slik enkelte ganger.

Du er tydeligvis unntaket som bekrefter regelen. Noen er jo slik. Samboeren min er også et unntak.

En MMI-undersøkelse er på ingen måte noen "regel".

Jooo,-du har så rett i det...

Skal prøve det neste gang jeg kjenner at noe sårer meg!

I alle fall hvis det han har gjort ikke er vondt ment, som å glemme ting. Er han utro el.l. fortjener han det verste du kan komme opp med.

Der er vi helt enige. Men du må være enig i at mange jenter furter, og det lenge etter at folk fleste husker hva krangelen handlet om. Og det er få menn som furter. Mulig de furter i forholdene sine, men jeg kjenner få om noen menn som furter.

Jeg kjenner mange menn som furter. Og min erfaring er at menn er mer langsinte enn kvinner.

Jeg tror Laban er inne på noe her. Kvinner har det med å ta på seg skylden for så mangt, også når de får summet seg etter en krangel. Det virker også på meg som om kvinner flest har bedre selvinnsikt enn mennene har *s* Jeg har vondt for å se for meg at en mann innrømmer at han har furta, men jeg tipper at de fleste her har opplevd furting og destruktiv oppførsel fra menn rundt oss.

Selv kjenner jeg meg selvsagt ikke igjen i dette her:-)

mil1365380270

Brems litt!

"Når leder for krisesentersekretariatet i Oslo nekter å gi slipp på oppfatningen at det er menn som er hovedproblemet i parforholdet, så sier det litt. Hvordan skal en komme videre når en part nekter å innse de harde fakta og at ens eget kjønn ikke er perfekt."

Ikke rart krisesentersekretariatet i Oslo setter ned foten når artikkelforfatterne begynner å blande sammen ørefiker med grov vold og mishandling??? De får inn skamslåtte, livredde damer hele tiden.

Og det med sex-nekt: Det er et psykisk terrormiddel andre veien også. Blir litt sånn: "Jeg vil ha sex og er ikke sur lenger, men du furter enda du, siden du ikke vil???!"

Bare for jentene å prøve! Vent til en situasjon der mannen blir såret for noe, også tar dere initiativet til sex. Se hva som skjer ;-)

Gjest hohanne

Brems litt!

"Når leder for krisesentersekretariatet i Oslo nekter å gi slipp på oppfatningen at det er menn som er hovedproblemet i parforholdet, så sier det litt. Hvordan skal en komme videre når en part nekter å innse de harde fakta og at ens eget kjønn ikke er perfekt."

Ikke rart krisesentersekretariatet i Oslo setter ned foten når artikkelforfatterne begynner å blande sammen ørefiker med grov vold og mishandling??? De får inn skamslåtte, livredde damer hele tiden.

Og det med sex-nekt: Det er et psykisk terrormiddel andre veien også. Blir litt sånn: "Jeg vil ha sex og er ikke sur lenger, men du furter enda du, siden du ikke vil???!"

Bare for jentene å prøve! Vent til en situasjon der mannen blir såret for noe, også tar dere initiativet til sex. Se hva som skjer ;-)

Nytter ikke å diskutere dette med en mann som lever med ei hurpe og ikke vet hvordan damer kan være. Han tror vel at alle damer er som madammen hans, han generalisere noe grusomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...