Gå til innhold

Kvinner er umodne og destruktive?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

23

• mil1365380270

12

• mrxx

8

• keinstein

8

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

Ofte har jeg tenkt at det ville vært lettere å takle og forstå å bli flydd på og slått rundt øra med en kleshenger enn å lure på hva faen som foregår.

Skulle bodd hos meg du, her lever man ikke i uvissheten. Litt angst for kleshengere, stålamper og sko må påregnes, men når det er over, så starter vi med blanke ark ;-)

Blir kalt for sexnekt, ja. Noen bruker det visst bevisst, men det kan jo bare bety at sinnet er større enn sexlysten i de tilfellene også. Mange rare hersketeknikker ute og går ;-)

Rart ingen stusser mer over dette. I denne artikkelen f.eks, blir det fremsatt påstander om at kvinner "lager" problemer. Men det er da vitterlig sånn at kvinner oftest gjør det slutt, og også sånn at menn da ofte ikke har skjønt noe før bomben smeller???!!

Tror kanskje menn burde ta kvinners mishagsytringer litt mer på alvor, ikke bare kalle det "furting" og PMS. Da ville de sannsynligvis kunnet unngått mange stygge "overraskelser" i livet sitt :-)

...og jeg tror mange par hadde blitt mye lykkeligere om kvinner sa rett ut hva som plaget dem fremfor å servere små hentydninger som de forventer at mannen skal tolke på en særskilt måte; og deretter bli sure/sinte/skuffede når mannen faktisk ikke tolker...eller tolker på en annen måte enn kvinnen hadde lagt opp til...

Og der datt du i fella gitt; "småting" ;-)

Eksempel på spissen: Å glemme å si takk for maten til mora hennes er en stygg sak gitt. Å tro på at jeg virkelig sa takk for maten selv om hun ikke hørte det, er fryktelig vanskelig. Det er altså ikke så alvorlig å kalle en ærlig mann en løgner, men å få rett er veldig viktig. Når så mora sier at jeg sa takk for maten, så er det plutselig så forferdelig vanskelig å si unnskyld. Og etterpå er det hun som er sur, når det egentlig burde vært jeg som er det, og ikke er det.

Forvirret? Bare vent til neste episode.

Skulle bodd hos meg du, her lever man ikke i uvissheten. Litt angst for kleshengere, stålamper og sko må påregnes, men når det er over, så starter vi med blanke ark ;-)

Jeg har en ufattelig evne til å si unnskyld når jeg har vært slem, dette plager visst noen. De forventer en krangel, også blir det ingen. Ingen utløp for oppdemmet frustrasjon! Grrrr...

Gjest KariKruskakli

Der er vi helt enige. Men du må være enig i at mange jenter furter, og det lenge etter at folk fleste husker hva krangelen handlet om. Og det er få menn som furter. Mulig de furter i forholdene sine, men jeg kjenner få om noen menn som furter.

Da kan jeg si at det er typisk menn å ta opp ting som hendte eller ble sagt for flere år siden.

Annonse

amerikafareren

Engang til skal vi ta pa oss ansvaret for alt som er galt i livet til menn. Stakkars na heter det sexnekt nar MENN ikke far sex nar de har lyst. Til og med nar en mann banker en kvinne sa er det hennes skyld fordi hun furtet og nektet ham sex.

Jeg har ikke mann lenger, men hadde en i over tyve ar. Nei jeg kjenner meg ikke igjen.

...og jeg tror mange par hadde blitt mye lykkeligere om kvinner sa rett ut hva som plaget dem fremfor å servere små hentydninger som de forventer at mannen skal tolke på en særskilt måte; og deretter bli sure/sinte/skuffede når mannen faktisk ikke tolker...eller tolker på en annen måte enn kvinnen hadde lagt opp til...

Det tror jeg du har helt rett i!

I mange tilfeller tolker damer det negativt uansett hva mannen svarer. Det blir lagt opp til at svaret hans kan tolkes negativt uansett hvor godt han mener det..

Ikke lett..

Annonse

Gjest kalendria

Ja, tatt i betraktning hvordan verden ser ut, og den stort sett ledes av menn, tatt i betraktning at det stort sett er kvinner som blir voldtatt, havner på legevakten og på krisesenter pga av menn, tatt i betraktning at misbruk av barn stort sett blir begått av menn, og tatt i betraktning av det faktum at menn begår de fleste forbrytelser, generelt, så er det nok veldig sannsynlig at KVINNER er de mest barnslige, umodne, og destruktive, og fiendtlige ja.....

Stønn!

Selvfølgelig er det forskell på en ørefik og skambank. Men ørefiker er også et problem. De fleste kvinner råder jo andre kvinner som har fått ørefiker om å dumpe mannen fortest mulig.

Det er svært få menn som skambanker kvinner, det er også langt færre menn som bruker vold mot kvinner enn andre veien. Skal en komme videre med både likestilling og i kampen mot vold må en innrømme at kvinner også bruker vold. Ørefiker kan gjøre vondt, både fysisk og psykisk. Spesielt fordi menn "ikke har lov" å ta igjen. Og fordi mange kvinner mener det er helt akseptabelt at de bruker vold siden mannen er sterkere (har selv opplevd dette).

Er det største problemet de veldig få menn som bruker grov vold, eller de relativt mange kvinner som brukere lettere vold?

Når det gjelder sexnekt så er det ikke snakk om at den ene blir såret, men etter en krangel (der gjerne ingen har mer rett/feil enn den andre). Fordi kvinnen ikke vant krangelen så hevner hun seg med stillhet eller sexnekt. Slikt gjør (nesten?) ingen menn.

"Fordi kvinnen ikke vant krangelen så hevner hun seg med stillhet eller sexnekt. Slikt gjør (nesten?) ingen menn."

Nå lar vi sexnektingen ligge og ser på påstanden "...så hevner hun seg med stillhet. Slikt gjør (nesten?) ingen menn."

Så det er nesten ingen menn som er tilbaketrukne, tause og stille etter en krangel? Ingen menn som går rundt og later som ingenting etterpå uten å si et ord, som ikke vil snakke om saken på en mindre opphetet måte, som ikke vil ta opp igjen det _egentlige_ temaet for diskusjonen som endte i en dum krangel?

Ha!

mil1365380270

Det tror jeg også. Men kvinner synes de er tydelige, andre kvinner forstår dem jo helt fint :-)

mil1365380270

Eksempel på spissen: Å glemme å si takk for maten til mora hennes er en stygg sak gitt. Å tro på at jeg virkelig sa takk for maten selv om hun ikke hørte det, er fryktelig vanskelig. Det er altså ikke så alvorlig å kalle en ærlig mann en løgner, men å få rett er veldig viktig. Når så mora sier at jeg sa takk for maten, så er det plutselig så forferdelig vanskelig å si unnskyld. Og etterpå er det hun som er sur, når det egentlig burde vært jeg som er det, og ikke er det.

Forvirret? Bare vent til neste episode.

Da har du kommet ut for en respektløs kranglefant, de kommer i begge kjønn, tror jeg.

Ja, tatt i betraktning hvordan verden ser ut, og den stort sett ledes av menn, tatt i betraktning at det stort sett er kvinner som blir voldtatt, havner på legevakten og på krisesenter pga av menn, tatt i betraktning at misbruk av barn stort sett blir begått av menn, og tatt i betraktning av det faktum at menn begår de fleste forbrytelser, generelt, så er det nok veldig sannsynlig at KVINNER er de mest barnslige, umodne, og destruktive, og fiendtlige ja.....

Stønn!

Ikke kan du å lese, og ikke har du dine "fakta" i orden.

Det er her snakk om å være umoden og destruktiv i et parforhold. Hvem som styrer verden har i så måte ingen relevans.

At det er flere (men totalt sett få) kvinner som havner på legevakt og krisesenter (menn får jo ikke komme på krisesentrene, de er forbeholdt kvinner) betyr ikke at menn bruker vold oftere enn kvinner. Kun at noen få menn bruker grov vold. Menn har også en høyere terskel for å søke hjelp dersom de blir utsatt for vold fra partneren.

Når det gjelder misbruk av barn lever du i samme villfarelse som svært mange andre. Nyere undersøkelser viser at kvinner utgjør en vesentlig andel av overgripere mot barn.

I de fleste tilfellene som krisesentrene støter på, er det faktisk menn som er problemet. Det er ikke kvinnens skyld at hun blir slått.

Når det gjelder alt det andre våset i artikkelen, var det mange rare generaliseringer der.

Krisesentrene tar ikke imot menn, så det er ikke rart at det kun er kvinner som har opplevd vold der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...