Gå til innhold

Kvinner er umodne og destruktive?!

Anbefalte innlegg

Engang til skal vi ta pa oss ansvaret for alt som er galt i livet til menn. Stakkars na heter det sexnekt nar MENN ikke far sex nar de har lyst. Til og med nar en mann banker en kvinne sa er det hennes skyld fordi hun furtet og nektet ham sex.

Jeg har ikke mann lenger, men hadde en i over tyve ar. Nei jeg kjenner meg ikke igjen.

"Stakkars na heter det sexnekt nar MENN ikke far sex nar de har lyst."

Så lite har du skjønt. Det er snakk om å nekte sex fordi en er sint på den andre og vil hevne seg, ikke om å nekte sex fordi en ikke har lyst. Ser du ikke forskjellen?

Resten av våset ditt er for dumt til å kommenteres.

Fortsetter under...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

23

• mil1365380270

12

• mrxx

8

• keinstein

8

Mest aktive i denne tråden

Dette med å nekte sex: Er det å ikke ha lyst på partneren når man krangler å nekte sex? Jeg må si at dersom jeg er forbanna på kjæresten min, så har jeg ikke LYST på sex. Er det sexnekt?

Når du ikke har lyst er det selvfølgelig ikke sexnekt. Men å nekte fordi en vil hevne seg på den andre, det er sexnekt.

Når du ikke har lyst er det selvfølgelig ikke sexnekt. Men å nekte fordi en vil hevne seg på den andre, det er sexnekt.

Å nekte mannen sex, dersom man selv har lyst - det er da å straffe seg selv like mye? Idiotisk, i alle fall. Et konsept jeg ikke forstår.

Blir kalt for sexnekt, ja. Noen bruker det visst bevisst, men det kan jo bare bety at sinnet er større enn sexlysten i de tilfellene også. Mange rare hersketeknikker ute og går ;-)

Rart ingen stusser mer over dette. I denne artikkelen f.eks, blir det fremsatt påstander om at kvinner "lager" problemer. Men det er da vitterlig sånn at kvinner oftest gjør det slutt, og også sånn at menn da ofte ikke har skjønt noe før bomben smeller???!!

Tror kanskje menn burde ta kvinners mishagsytringer litt mer på alvor, ikke bare kalle det "furting" og PMS. Da ville de sannsynligvis kunnet unngått mange stygge "overraskelser" i livet sitt :-)

Kvinnene gjør det vel oftere slutt fordi de delvis skaper problemer og delvis ser på det meste som problemer. De vil at mannen skal tilpasse seg dem 100%. Menn forventer ikke det samme. Menn tar ikke alt så ille opp og ser ikke på alt som problemer.

Derfor avslutter oftere kvinner et forhold enn menn.

Kanskje kvinner burde se litt lysere på livet og ikke henge seg opp i små bagateller.

"Fordi kvinnen ikke vant krangelen så hevner hun seg med stillhet eller sexnekt. Slikt gjør (nesten?) ingen menn."

Nå lar vi sexnektingen ligge og ser på påstanden "...så hevner hun seg med stillhet. Slikt gjør (nesten?) ingen menn."

Så det er nesten ingen menn som er tilbaketrukne, tause og stille etter en krangel? Ingen menn som går rundt og later som ingenting etterpå uten å si et ord, som ikke vil snakke om saken på en mindre opphetet måte, som ikke vil ta opp igjen det _egentlige_ temaet for diskusjonen som endte i en dum krangel?

Ha!

Selvfølgelig er enkelte menn stille etter en krangel, men det er ikke for å hevne seg, men for å prossessere det som har skjedd.

Det vi snakker om her er stillhet som et våpen, som hevn.

Annonse

Å nekte mannen sex, dersom man selv har lyst - det er da å straffe seg selv like mye? Idiotisk, i alle fall. Et konsept jeg ikke forstår.

Da er vi to, men en del kvinner gjør faktisk det. Så lenge en selv har kontrollen så det vel verre for den andre?!

Har faktisk opplevd dette selv. Det forholdet var over for lenge siden.

mil1365380270

Kvinnene gjør det vel oftere slutt fordi de delvis skaper problemer og delvis ser på det meste som problemer. De vil at mannen skal tilpasse seg dem 100%. Menn forventer ikke det samme. Menn tar ikke alt så ille opp og ser ikke på alt som problemer.

Derfor avslutter oftere kvinner et forhold enn menn.

Kanskje kvinner burde se litt lysere på livet og ikke henge seg opp i små bagateller.

Nå høres du skremmende bitter ut. Jeg foreslår at menn ikke finner deg i å bli utsatt for kvinnfolk som plager dem med bagateller. De får takle det på mannemåten, si klart ifra hva og hvordan. Og virker ikke det, gjøre det slutt. Ikke gå og sutre over hvor fælt det er for dem å være i forhold :-)

Selvfølgelig er enkelte menn stille etter en krangel, men det er ikke for å hevne seg, men for å prossessere det som har skjedd.

Det vi snakker om her er stillhet som et våpen, som hevn.

Så hvis kvinner er stille etter en krangel, er det for å straffe mannen, men når menn er det, er det for å "prossessere" hendelsen? En anelse selvrettferdig den der, vel?

I alle andre sammenhenger kritiseres kvinner fordi de snakker for mye. Jeg tviler sterkt på at kvinners taushet er det store samlivsproblemet.

mil1365380270

Menn får nok sjelden grisebank, men også lettere vold gjør vondt, både fysisk og psykisk.

Har du enda ikke skjønt at du ikke må blande sammen de to tingene? Og har da sagt at det psykiske er verre enn det fysiske ved ørefik, har jeg ikke?!

Hvis noen truet deg og du fikk valget mellom ørefik eller spark og knyttnever av en rabiat person, hva ville du tatt da? Ørefiken så klart!

Jeg driter egentlig i hvem som banker hvem, poenget er at vi ikke skal ta vekk alvoret med mishandlingen som faktisk ødelegger folk og familier for livet.

"Stakkars na heter det sexnekt nar MENN ikke far sex nar de har lyst."

Så lite har du skjønt. Det er snakk om å nekte sex fordi en er sint på den andre og vil hevne seg, ikke om å nekte sex fordi en ikke har lyst. Ser du ikke forskjellen?

Resten av våset ditt er for dumt til å kommenteres.

"Det er snakk om å nekte sex fordi en er sint på den andre og vil hevne seg, ikke om å nekte sex fordi en ikke har lyst."

Altså, hvis man er sint på den andre, har man da vel ikke lyst til å ha sex med vedkommende! Har ikke noe med hevn å gjøre.

Gjest KariKruskakli

Ikke kan du å lese, og ikke har du dine "fakta" i orden.

Det er her snakk om å være umoden og destruktiv i et parforhold. Hvem som styrer verden har i så måte ingen relevans.

At det er flere (men totalt sett få) kvinner som havner på legevakt og krisesenter (menn får jo ikke komme på krisesentrene, de er forbeholdt kvinner) betyr ikke at menn bruker vold oftere enn kvinner. Kun at noen få menn bruker grov vold. Menn har også en høyere terskel for å søke hjelp dersom de blir utsatt for vold fra partneren.

Når det gjelder misbruk av barn lever du i samme villfarelse som svært mange andre. Nyere undersøkelser viser at kvinner utgjør en vesentlig andel av overgripere mot barn.

"Det er her snakk om å være umoden og destruktiv i et parforhold"

Men hva er det som er umodent?

Mange menn tenker mer på seg selv enn kvinner gjør. Er ikke det også umodent?

De vil opp og frem karrieremessig, de vil tjene mest mulig penger og går over lik for å få det som de vil.

Annonse

"Det er snakk om å nekte sex fordi en er sint på den andre og vil hevne seg, ikke om å nekte sex fordi en ikke har lyst."

Altså, hvis man er sint på den andre, har man da vel ikke lyst til å ha sex med vedkommende! Har ikke noe med hevn å gjøre.

Men mange kvinner sier de nekter mannen sex som en hevn, ikke fordi de ikke har lyst.

Så hvis kvinner er stille etter en krangel, er det for å straffe mannen, men når menn er det, er det for å "prossessere" hendelsen? En anelse selvrettferdig den der, vel?

I alle andre sammenhenger kritiseres kvinner fordi de snakker for mye. Jeg tviler sterkt på at kvinners taushet er det store samlivsproblemet.

Jeg refererte kun til undersøkelsen og artikkelen der kvinner innrømmer å ha brukt stillhet som hevn, mens langt færre menn gjør det samme.

Jeg refererte kun til undersøkelsen og artikkelen der kvinner innrømmer å ha brukt stillhet som hevn, mens langt færre menn gjør det samme.

I en diskusjon om kvinne og menn, men helt på sida av det du tar opp:

Har du lagt merke til at kvinner ofte reagerer negativt og mistenksomt hvis en mann kaller seg god elsker, men at kvinner som kaller seg gode elskerinner blir møtt med pur velvilje fra menn?

Hva kan dette komme av, tror du?

I en diskusjon om kvinne og menn, men helt på sida av det du tar opp:

Har du lagt merke til at kvinner ofte reagerer negativt og mistenksomt hvis en mann kaller seg god elsker, men at kvinner som kaller seg gode elskerinner blir møtt med pur velvilje fra menn?

Hva kan dette komme av, tror du?

Ikke vet jeg, men det kan sikkert bli enda et surmaget provoserende innlegg fra meg :-)

Det henger kanskje sammen med at menn tar mer ansvar for sin egen nytelse og i tillegg er fornøyd nesten uansett hvor god dama er i senga (det viktigste er å ha sex med henne). Menn ønsker kvantitet, mens kvinner ønsker kvalitet?

Gjest kalendria

Ikke kan du å lese, og ikke har du dine "fakta" i orden.

Det er her snakk om å være umoden og destruktiv i et parforhold. Hvem som styrer verden har i så måte ingen relevans.

At det er flere (men totalt sett få) kvinner som havner på legevakt og krisesenter (menn får jo ikke komme på krisesentrene, de er forbeholdt kvinner) betyr ikke at menn bruker vold oftere enn kvinner. Kun at noen få menn bruker grov vold. Menn har også en høyere terskel for å søke hjelp dersom de blir utsatt for vold fra partneren.

Når det gjelder misbruk av barn lever du i samme villfarelse som svært mange andre. Nyere undersøkelser viser at kvinner utgjør en vesentlig andel av overgripere mot barn.

Jadajadajada....

Det er bare så innmari tullete å generalisere på denne måten, og enda mer idiotisk at dere menn hopper til og bruker det mot KVINNEN... Huff, så skrekkelige kvinnene er mot dere... blablablabla....

Jeg har nå vært i et par tre forhold, ikke har jeg slått, ikke har jeg stukket av, ikke har jeg surmult... Hva mine menn har gjort, skal jeg være så grei å holde kjeft om.

Skjønner dere ikke at vi er på samme parti? Og er det ikke rimelig å anta at andelen dårlige (og gode) egenskaper er rimelig likt fordelt blant folk, uavhengig av kjønn?

Jadajadajada....

Det er bare så innmari tullete å generalisere på denne måten, og enda mer idiotisk at dere menn hopper til og bruker det mot KVINNEN... Huff, så skrekkelige kvinnene er mot dere... blablablabla....

Jeg har nå vært i et par tre forhold, ikke har jeg slått, ikke har jeg stukket av, ikke har jeg surmult... Hva mine menn har gjort, skal jeg være så grei å holde kjeft om.

Skjønner dere ikke at vi er på samme parti? Og er det ikke rimelig å anta at andelen dårlige (og gode) egenskaper er rimelig likt fordelt blant folk, uavhengig av kjønn?

Nettopp.

Helt enig.

Men feministene er totalt uenige i akkurat dette - gjengs melodi fra den kanten er at -alt- er mannens feil serru.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...