Gå til innhold

Ta sykkelen fremfor bilen

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Handler det meste én gang i uken, da blir det gjerne 10 poser - kjempepraktisk på sykkel :-). Handle nesten hver dag, som jeg hadde måttet om jeg skulle få det på sykkelen, blir det nok ikke tid til i en travel hverdag.

Likeså når man skal levere barn i to barnehager i ulike retninger, hadde måttet jobbe redusert om det skulle bli tid til å gå/kjøre kollektivt på kryss og tvers.

Bor sentralt, og hadde jeg hatt tid og anledning til det, skulle jeg gjerne latt bilen stå til enhver tid.

Skrevet

Har ikke mulighet til det, da jeg bruker bilen i arbeidssammenheng.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er helt uaktuelt. Jeg har 16 mil til jobben - en vei.

Er du ikke sprek da? Hi hi ;o)

Skrevet

Jeg har ikke bil, så det problemet løser seg selv.

Skrevet

Handler det meste én gang i uken, da blir det gjerne 10 poser - kjempepraktisk på sykkel :-). Handle nesten hver dag, som jeg hadde måttet om jeg skulle få det på sykkelen, blir det nok ikke tid til i en travel hverdag.

Likeså når man skal levere barn i to barnehager i ulike retninger, hadde måttet jobbe redusert om det skulle bli tid til å gå/kjøre kollektivt på kryss og tvers.

Bor sentralt, og hadde jeg hatt tid og anledning til det, skulle jeg gjerne latt bilen stå til enhver tid.

Barnelevering på kryss og tvers er en god unnskyldning, men handling er ikke det - da kunne du vel syklet fire dager og tatt bilen bare på handledagen :)

Skrevet

Handler ofte på vei hjem fra jobb. Jobben min ligger altfor langt unna til at det er aktuelt å sykle. Dessuten er det håpløst å reise kollektivt, da bruker jeg nesten tredobbelt så lang tid hver vei.

Barna mine ville fått svært lange dager i barnehagen/sfo. Og jeg ville blitt nødt til å stå opp før klokka 05.00 hver morgen.

Så takk for tipset, men jeg tar bilen jeg :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Barnelevering på kryss og tvers er en god unnskyldning, men handling er ikke det - da kunne du vel syklet fire dager og tatt bilen bare på handledagen :)

Du sier noe - alt hadde vært mye greiere uten barn ;p

Skrevet

Går ofte til og fra jobb (20 min hver vei) og undrer meg på hvorfor folk kjører bil til og fra jobb og til og med kjører bil til treningsstudio etterpå- makan.

Skrevet

Kjører bil til jobben en dag i uka & tar handlinga i samme slengen. Ellers sykler jeg til jobb når jeg har levert ungene i barnehagen. Turen er 12 km hver vei og tar meg en knapp time med pikkdekk om vinteren og 45 minutter om sommeren.

Skrevet

3 km på sykkel, med 4-5 stappfulle handleposer? :-)

Enig i at folk burde bruke bilen mindre, både for helsas skyld og for miljøet etc. Men noen ganger _må_ man faktisk bruke bil.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...