Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempeenkelt!

Tråkle rundt hullet med garn & trekk hullt -litt- sammen hvis det er stort.

Begynn å sy litt utenforhullet.

Føst syr du fram å tilbake over hullet tett i tett i den ene retningen (opp & ned). Prøv å holde alle trådene like stramt.

Nå har du noe som ligner på tette guitarstrenger som strekker seg over hullet.

Så vever du inn & ut av trådene i den andre retningen (på tvers) husk å gå litt inn på fast sokk på begge sidene før du snur.

Etterpå gleder du deg over dine fine sokker som du kan bruke igjen :-)

Har du førsst lært deg det er det ingen heft å stoppe en sokk i ny & ne.

Stoppesopp er lurt, ellers fungerer feks en appelsin eller en liten ball. Stoppesopp forhinder at du syr sokken fast mens du stopper.

Sånn ville jeg gjort det også! ;-) Mener å hsuke vi lærte denne "veveteknikken" på skolen?? Eller kanskje det var bestemoren min?

Men metoden som ble beskrevet i linken nederst ga jo et meget pent resultat, da, og jeg har benyttet noe som ga et lignende resultat på noen strikkavotter som fikk et gedigent hull mitt på, men jeg rekte opp litt slik at jeg fikk"løkker" som jeg plukket opp med heklenål og tredde på strikkepinne, og så strikket/heklet jeg igjen hullet! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...