Gå til innhold

Dere som røyker og drikker i samme rom som barna

Anbefalte innlegg

Gjest Alvorlig
Skrevet

og unnskylder dere med at det kun er et par ganger i året, dere er dårlige foreldre, besteforeldre og forbilder.

Dere burde skamme dere ass! ;o)

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

4

• Dorthe

3

• Gyda

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

At en ikke skal røyke med barn i samme rom er jo en selvfølge for de fleste jeg kjenner, men ikke drikke????

Hva har det med saken å gjøre?

Gjest Alvorlig
Skrevet

At en ikke skal røyke med barn i samme rom er jo en selvfølge for de fleste jeg kjenner, men ikke drikke????

Hva har det med saken å gjøre?

Barn blir redde når voksne ruser seg, de kan bli psykisk skadet for livet av å oppleve fyll og rus gjentatte ganger.

De har også større risiko for å bli alkoholikere selv i voksen alder, når de vokser opp med foreldre som drikker i deres påsyn.

Tragisk!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Barn blir redde når voksne ruser seg, de kan bli psykisk skadet for livet av å oppleve fyll og rus gjentatte ganger.

De har også større risiko for å bli alkoholikere selv i voksen alder, når de vokser opp med foreldre som drikker i deres påsyn.

Tragisk!

Så hvis mor og far tar se et glass vin til maten så blir barna alkoholikere når de blir eldre?

Gjest Alvorlig
Skrevet

Så hvis mor og far tar se et glass vin til maten så blir barna alkoholikere når de blir eldre?

Et eneste glass er så sin sak, men det er når det blir flere glass at faren er på ferde. Når rusen tar dem, og barna blir vitne til en forandring.

Og enda verre, når det gjentar seg. Foreldre bør plassere barn hos edrue voksne når de skal drikke.

Skrevet

Jeg tror ikke barn blir skadet for livet, ved å se voksne nyte alkohol.

Det er ikke alkoholen i seg selv de blir skadet av, men hvordan voksne oppfører seg ved inntak, og om de føler utrygghet ol.

Tror en trygt kan nyte noen glass vin til maten

:-)

Annonse

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er ikke alkoholen i seg selv de blir skadet av, men hvordan voksne oppfører seg ved inntak, og om de føler utrygghet ol.

Jeg er helt enig det du skriver. Jeg synes det er viktig at barn kan se at alkohol kan nytes i kontrolerte former. Som f.eks et glass vin til maten =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Et eneste glass er så sin sak, men det er når det blir flere glass at faren er på ferde. Når rusen tar dem, og barna blir vitne til en forandring.

Og enda verre, når det gjentar seg. Foreldre bør plassere barn hos edrue voksne når de skal drikke.

Hvis foreldrene drikker seg drita fulle foran barna, så er jeg helt enig i det du skriver.

Skrevet

Jeg vokste opp i et hjem der foreldrene mine kunne ta seg et glass vin til maten på lørdagskveldene. Barndomsvenninnene mine kom fra et hjem der alkohol var bannlyst og et forbudt (ergo spennende etterhvert) område. Gjett hvem av oss som er alkoholiker i dag?

Gjest Alvorlig
Skrevet

Man blir beruset av noen glass vin, det er ganske mange prosent alkohol i en flaske vin.

Unger kan bli livredde og usikre når foreldrene blir beruset.

Bør ikke foreldre lære ungene sine at man skal more seg på andre måter, og aldri med rus?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Man blir beruset av noen glass vin, det er ganske mange prosent alkohol i en flaske vin.

Bør ikke foreldre lære ungene sine at man skal more seg på andre måter, og aldri med rus?

"Man blir beruset av noen glass vin, det er ganske mange prosent alkohol i en flaske vin."

Hva mener du med noen glass? 3? 10? Store glass? Små glass?

Hva mener du med mange prosent? 4%? 13%?

Gjest Alvorlig
Skrevet

Jeg er helt enig det du skriver. Jeg synes det er viktig at barn kan se at alkohol kan nytes i kontrolerte former. Som f.eks et glass vin til maten =)

Det er ingenting som heter "nytes", det heter drikkes! :P

Og hvorfor ikke lære ungene at det er det alkoholfrie man skal kose seg med (foreksempel alkoholfrie viner), og at man aldri skal ruse seg for å slappe av og ha det moro?

Ikke rart det er mange alkoholikere her i landet, og mange barn med arr i sjelen, eller enda verre: medfødte alkoholskader! :(

Skrevet

Jeg er enig i at unger kan ta skade av å se voksne nyte alkohol i ukontrollerte former. Men jeg tror at så lenge voksne tar seg et glass vin til maten, og ikke endrer adferd, tar ikke barn skade av dette.

Annonse

Skrevet

Knis, du fant ut at dette var en bra start for å få unna muslimdiskusjonene.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Og hvorfor ikke lære ungene at det er det alkoholfrie man skal kose seg med (foreksempel alkoholfrie viner), og at man aldri skal ruse seg for å slappe av og ha det moro?

Ikke rart det er mange alkoholikere her i landet, og mange barn med arr i sjelen, eller enda verre: medfødte alkoholskader! :(

Ja, du får sende med datra/sønnen en sekspakning lettøl neste gang de skal på fest, så de får lære opp vennene sine :P

Gjest Alvorlig
Skrevet

"Man blir beruset av noen glass vin, det er ganske mange prosent alkohol i en flaske vin."

Hva mener du med noen glass? 3? 10? Store glass? Små glass?

Hva mener du med mange prosent? 4%? 13%?

Med noen glass mener jeg foreksempel 3 til hver, om foreldrene deler en 10-20% flaske vin. Mellomstore glass.

Da kan du bli passe surrete i hodet, eller?

Hvorfor er denne alkoholen så viktig da? alkohol er egentlig like farlig som hasj sies det.

Hvorfor ikke bare forby all slags rus, og gå foran som gode eksempler for neste generasjon, våre barn?

Gjest Alvorlig
Skrevet

Knis, du fant ut at dette var en bra start for å få unna muslimdiskusjonene.

*tssss*

Gjest Alvorlig
Skrevet

*tssss*

Men jeg begynner jo å få en del å forsvare nå..

Skrevet

Tragisk!

Jeg får være takknemlig jeg da siden ingen av mine store unger er alkoholikere *knis*

Skrevet

Du høres rimelig ekstrem ut.

Man får i så fall også passe på at ungene ikke får se at man hygger seg med sjokolade,- for det er også usunt.

Det er mulig du har noen tragiske erfaringer bak deg, siden du er så ekstrem i dine holdninger. For folk flest er det ikke noe problem at man hygger seg med vin.

Hva med de som bor litt sydover,- Hellas, Italia, Frankrike etc.,- hvor det å drikke vin til middag er noe helt naturlig og hverdagslig,- er alle foreldre der dårlige foreldre? Det er jammen godt vi bor i Norge...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...