Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg da??

Anbefalte innlegg

Gjest jobbmiddag
Skrevet

Skal på middag med jobben og i invitasjonen står det:

Dress/galla

Er det den lille sorte jeg tar fram da? Eller må jeg anskaffe meg en pompøs gallakjole?

Please hjelp, blir nervøs av dette her.

Gjest LucySky
Skrevet

Var ikke det en rar "antrekkbenevnelse", da?

"Galla" pleide å være fotsid kjole, men da brukte man ikke "dress" til. Fotsid kjole var smoking, til og med kjole og hvitt.Men det er vel mørk dress de mener, da.

Uansett tror jeg det menes sid kjole. Jeg har alltid snikt meg unna slikt med et smalt, fotsidt sort fløyelsskjørt med splitt bak, og har derfor bare måttet passe på å følge moten eller typen selskap med forskjellige topper.

Gjest hør med jentene på jobben
Skrevet

Eni med LucySky, dette var en merkelig antrekksbeskrivelse.

Galla betyr minst smoking for gutta, egentlig kjole og hvitt eller festuniform etc..

Jeg ville hørt med noen av de damene på jobben som kjenner mange / har vært med på dette før etc, om de skal ha kort eller lang kjole.

Skal de ha kort, kan du bruke den lille sorte, med ekstra fint tilbehør.

Men jeg ville tro at dette var lang kjole, lang "nyttårsaftenkjole" med fint tilbehør (ekstra fine strømper, frisyre, sminke, veske osv..).

Og at gutta har sin fineste dress, med pen skjorte og slips.

Gjest longdong
Skrevet

Lang kjole og oppsatt hår!

Klassisk stil, ikke utfordrende!

Gjest aaaatchoo...prosit
Skrevet

Lang kjole og oppsatt hår!

Klassisk stil, ikke utfordrende!

Synes oppsatt hår og lange kjoler er no av det mest sexy som finnes jeg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...