Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper du kan hjelpe meg med dette for nå har jeg vært hos så mange leger/gynekolog som ikke har kunnet gjort noe.

Jeg er 23 år gammel og har i over et år vært plaget av blødninger mellom menstruasjon.(Har brukt p-piller ca.3 år). Jeg har vært hos gynekolog og han sa det skyldtes p-pillene. Har prøvd både marvellon og eugonyn. Går fortsatt på eygonyn. Det gikk kjempebra første brettet, men da jeg begynte på andre brettet kom blødningene tilbake rundt dag 12-15 i syklusen. Hva kan dette skyldes? Er veldig fortvilet for at ingen kan hjelpe meg, så nå håper jeg på et positivt svar fra deg.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21853-bl%C3%B8dninger-av-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har hatt akkuratt samme problem som deg i mange år. Jeg bestemte meg etter lang tenking med P-pillene. Men jeg fortsatte å blø. Det begynnte ca 14 dag etter mens. Jeg tok invendig ultralyd 2 ganger ingeting ble sett. Det fortsatte å blø. Tok kontakt med gynekolog for 3. gang. Vi begynte å pensle slimhinnene fordi det var veldig utvendige blodårer der. Hun tok en innvendig ultralyd for 3. gang. Da fant hun plutselig en cyste. ( skal opereres bort om 4uker.) Dette er nok grunnen til mine blødninger, men ikke P-pillene. Ikke utelukk noe. Ikke gi deg. Selv om legen er legen så kan han ta feil han også.

Lykke til!!

Mette Moen, Gynekolog

Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en "ektopi". Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt.

I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen, både godartede og ondartede, derfor er det viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro.

NB Cyster gir ikke slike blødninger, de kommer og går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...