Gå til innhold

F.U. er du overvektig?

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg vil ikke si det. Men jeg hadde neppe dødd av å ta av noen kg ;o)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

5

• nilia

5

• Lillemus

2

• Hawkwind

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke kan bruke vanlig BMI på så kortvokste personer som meg.

I følge deg er jeg vel ca 10 kg for tung.

*Trøste* Jeg er bare 152,5 cm jeg også og veier 58-60 kg. Hadde ikke hatt vondt av å gå ned 3-5 kg, men det blir bare med tanken tror jeg. :o)

Tror ikke bmi blir så galt på oss små, men den regelen om kroppshøyden i cm -110 kan man bare glemme. Da skulle vi to veid 38 og 42 kg! :o)

Gjest helvetes F.U.
Skrevet

MÅ DU MINNE MEG PÅ DET ......

Jeg hadde ikke sett ut som noen straff-fange nei om jeg hadde tatt av meg 20 - 25 kilo ......

Skrevet

Jepp, jeg har mage og noen kilo for mye.

Og om jeg blir kvitt den blir jeg fornøyd - selv om vekten stadig vil være over 100 kilo når det eventuelt skjer.

Skrevet

Ikke i følge bmi, men i forhold til hva jeg er vant til og trives med har jeg noen kilo for mye. Har lagt de på meg etter at jeg begynte på en ny medisin for ett år siden.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, tror bmi er 26 *hulk*

Jeg er 167 cm og veier 72 kg. Jeg ammer og snavler godis...

men jeg har begynt å trene, så jeg håper det gir resultater :)

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Ikke ifølge BMI, nei. Men den er ikke helt til å stole på i mitt tilfelle:-/

Skrevet

Ikke ifølge BMI, nei. Men den er ikke helt til å stole på i mitt tilfelle:-/

...og ditt tilfelle kan nok diskuteres litt - med tanke på hvordan man oppfatter seg selv og sånn, eh?

;-)

Skrevet

Disse bmi-greiene har jeg ikke tro på, så jeg gidder ikke å sjekke hvordan jeg ligger an der. Jeg synes selv jeg er akkurat passe. Har brukt samme klesstørrelse hele mitt voksne liv, og sier meg fornøyd med det.

Gjest MinimizeMe
Skrevet

...og ditt tilfelle kan nok diskuteres litt - med tanke på hvordan man oppfatter seg selv og sånn, eh?

;-)

Tror ikke vi skal ta den diskusjonen..;) Og du har ikke sett meg heller da.

Gjest lurer fælt på om jeg er overvektig...
Skrevet

Disse bmi-greiene har jeg ikke tro på, så jeg gidder ikke å sjekke hvordan jeg ligger an der. Jeg synes selv jeg er akkurat passe. Har brukt samme klesstørrelse hele mitt voksne liv, og sier meg fornøyd med det.

Er en overvektig når en er 80 kg og 163 cm høy?

Gjest Ja, du er det.
Skrevet

Er en overvektig når en er 80 kg og 163 cm høy?

Ja, du er t.o.m veldig overvektig, med en BMI over 30, noe som innebærer at du bør gå ned minst 10 kilo bare av helsemessige årsaker.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ja, er fortsatt det. Og jobber fortsatt med saken.

Skrevet

Min BMI ligger i grenseområdet mellom undervektig/normal vekt. Selv er jeg fornøyd med vekta og synes ikke jeg er undervektig.

Samme her.

Skrevet

Nope. Høyde 161cm, vekt 53 kg

Bmi på 20,4

Funker fint for meg :-)

Skrevet

Nei og har aldri vært det. Var på mitt "feteste" for et par uker siden (65,5 kg), er nå gått ned ett kg siden da. Har BMI på 23 (er 166 cm høy). For ett år siden veide jeg 58-59 og hadde ikke hatt noe imot å komme ned i den vekta igjen. Men gidder ikke slanke meg. Skal bare prøve å la være å overdrive inntak av sukkerbrus, chips og sjokolade.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...