Gå til innhold

F.U. er du overvektig?

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukkebollefeitesmella
Skrevet

Jepp, jeg er i kategorien smellfeit. BMI på 45, og blir betraktet som en helserisiko av leger, og spedalsk av verden generelt. Jeg unner ikke min verste fiende å gjennomgå det jeg har gjennomgått av mobbing, nedlatende blikk og foraktelige kommentarer.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

5

• nilia

5

• Lillemus

2

• Hawkwind

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jepp, jeg er i kategorien smellfeit. BMI på 45, og blir betraktet som en helserisiko av leger, og spedalsk av verden generelt. Jeg unner ikke min verste fiende å gjennomgå det jeg har gjennomgått av mobbing, nedlatende blikk og foraktelige kommentarer.

Trist at voksne folk kaster nedlatende blikk på andre!

Gjest Tung-lett-lett
Skrevet

Ifølge lengde og vekt er jeg vel smellfeit: 159 cm og 85 kg.

Men så er det det, da, at jeg er både sprek og godt fordelt. Så jeg er ikke feit, men i godt hold.

(Nei, jeg lager meg ikke unnskyldninger. Hver gang jeg blir veid, f.eks. på sykehus, hos legen og slikt, så sperrer de øynene opp, sjekker vekta og kontrollveier helst på både 2 og 3 vekter)

Trener i perioder ganske mye (1-2 timer kondisjon daglig), og går da naturlig nok ned. Skulle ønske jeg var 15-20 kg lettere egentlig, men det klarer jeg tydeligvis ikke.

Skrevet

*Trøste* Jeg er bare 152,5 cm jeg også og veier 58-60 kg. Hadde ikke hatt vondt av å gå ned 3-5 kg, men det blir bare med tanken tror jeg. :o)

Tror ikke bmi blir så galt på oss små, men den regelen om kroppshøyden i cm -110 kan man bare glemme. Da skulle vi to veid 38 og 42 kg! :o)

Å uff, å uff & uff! Men jeg prøvde å slanke meg - eller å spise mer riktig - etter jul.

Jeg sprakk noe enormt! Så nå er jeg minst like ille som jeg har vært.

Vel, motivasjonen for å gå ned i vekt er ikke på topp, så jeg får spise litt sjokolade mens jeg venter!

Skrevet

Ja nå var du slem altså, huff av meg. Jeg er 30 kilo overvektig men bryr meg ikke så VELDIG mye om det, dont know why. Det er jo sundt for meg da, at jeg ikke bryr meg så mye om det... Men prøver likevel å få til å slanke meg vil jo helst ha normalvekta da. Har alltid vært normalvektig i barndommen og ungdommen...

Samme her.La på meg 20 kg da jeg slutta å røyke, vet ikke hvorfor?;) De er her enda, men nå prøver jeg å legge om livsstilen. Har helt slutta å drikke brus , så nå er det en ny ting som skal bort/reduseres. Har ikke helt bestemt meg for hva ennå, men det må skje snart, mens jeg er i siget...:)

Skrevet

Er vel ikke det.

Er 180cm og 71 kg,men har planer om å gå ned 4 kg til.

Gjest sjokolett
Skrevet

nope....

173 og veier vel ca 52kg..

Heller undervektig...

amerikafareren
Skrevet

Ja, du er t.o.m veldig overvektig, med en BMI over 30, noe som innebærer at du bør gå ned minst 10 kilo bare av helsemessige årsaker.

Risikosonen er hoyere enn som sa.

Skrevet

Er en overvektig når en er 80 kg og 163 cm høy?

Tja, tjo. Det høres litt mye ut for meg. _Jeg_ hadde vært overvektig hvis jeg veide så mye, og jeg er 1.74, men jeg vet da tusan. Er du et muskelberg?:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...