Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Er det vinflaskevarmer du mener!? Det var det som slo meg, derfor svarer jeg dette:

Har aldri strikket flaskevarmer, men har strikket og tova mye annet rart, derfor prøver jeg meg her. Du får se om du tror det høres noe lurt ut;-)

Bruk finull fra Rauma, evt. pt2. strikk den som en sokk, men uten hæl. strikk den ca 5 cm lenger enn selve flaska.

Ta et målebånd og mål rundt flaska for å finne diameteren. Er det f.eks. 17 cm rundt, strikker du en prøvelapp med pinner nr 5, og finner ut hvor mange masker det blir på 1 cm.

Hvis du synes det blir for løst, prøver du deg med en pinnestørrelse mindre, men husk at det må være løst strikket!;-)(Vil anta at det blir 2,5, men det må du prøve)

Legg så opp det antall masker du trenger for å få 17 cm + 10 masker. Strikk rundt til du er kommet til toppen av flaskehalsen, altså hele flaskas lengde. Fell da 1 maske på begynnelse og slutt på hver pinne (8 i alt), og strikk med dette antallet i 3 cm. Fell av.

Nå vil du ha en "strømpe" uten bunn, som smalner noe av mot slutten/toppen. Fest alle tråder (egentlig ikke nødvendig pga. tovingen).

Putt strømpen i vaskemaskinen ved 40 grader, med vanlig vaskepulver. Da er det bare å håpe at den passer!

Du trekker "strømpen" ned over flaska, fra toppen og ned.

Du kan jo evt. bare strikke "sokken" rett opp, uten felling mot slutten. Tvinn en tråd og putt den inn i høyde med "innsnevringen" på flaskehalsen, og snør til (etter tovinga!)

Lykke til!.

Gjest kristina KK
Skrevet

Laget akkurat en i forrigårs :o)

La opp 48 masker på pinne nr 6 med Trollgarn/fritidsgarn.

Strikket ca 50 cm og felte av. Heklet så en bunn og heklet den så fast i ene enden.

Kjøpte håndtak av perler og satte på.

Kjøpte garn hos www.maudsgarn.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...