Gå til innhold

Apropos overvekt og trening og sånn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig på Spenst i dag, men jeg orka ikke.

Tenkte jeg skulle være superflink og få litt god samvittighet likevel så jeg satte på en pilates-dvd for å trene litt. Hadde til og med treningsmatte innkjøpt på Rimi, så dette lovet bra. Men du verden så kjedelig! "Press inn bekkenbunnen, lat som du holder på en fjert, strekk armen opp, dytt opp og hold inn"! Kan ikke skjønne at man kan bli sprek av det der..

Tok heller en runde med manualer, jeg.

Noen som syns pilates dvd er tingen? Er det jeg som er uttafor?

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• soleil

9

• Gemini

4

• mAd

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest kjempebra trening !!
Skrevet

Pilates anbefales på det sterkeste.

Skrevet

Hva skal til for å få noe ut av det da? Syns det var altfor tregt og kjente det ingen plasser... Mulig jeg har null kontroll over bekkenbunnen min da. :)

Gjest kjempebra trening !!
Skrevet

Hva skal til for å få noe ut av det da? Syns det var altfor tregt og kjente det ingen plasser... Mulig jeg har null kontroll over bekkenbunnen min da. :)

Du må nok prøve noen ganger, veldig viktig å lytte, utføre øvelsene riktig OG puste riktig når du trener Pilates.

Jeg var kjempestøl, spesielt i magen, dagen etter min første øvelse.

Øvelse gjør mester :-), stå på !

Skrevet

Du må nok prøve noen ganger, veldig viktig å lytte, utføre øvelsene riktig OG puste riktig når du trener Pilates.

Jeg var kjempestøl, spesielt i magen, dagen etter min første øvelse.

Øvelse gjør mester :-), stå på !

Ja, kanskje jeg gir det en ny sjans en dag jeg føler meg litt tålmodig. :)

Skrevet

Jeg ga opp etter fem pilatestimer. Fikk ikke en dritt ut av det, sikkert fordi jeg gjorde alt feil, men usj, det var kjedelig og jeg følte meg bare dum der jeg lå.

Takler ikke yoga heller, pust inn, pust ut og pust HØYT, aaah! *rømmer lokalet* ;P

Skrevet

Jeg ga opp etter fem pilatestimer. Fikk ikke en dritt ut av det, sikkert fordi jeg gjorde alt feil, men usj, det var kjedelig og jeg følte meg bare dum der jeg lå.

Takler ikke yoga heller, pust inn, pust ut og pust HØYT, aaah! *rømmer lokalet* ;P

Var på yoga en gang jeg også, så mye rare bevegelser og stønning og ikke var det lov til å flire heller...

Mulig jeg bare må godta at jeg er en lang, stiv stokk uten kontakt med min egen bekkenbunn! :P

Skal gi den dvden en sjans til, men det må bli på en god dag.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hold deg til manualene dine. Pilates høres ut som noe for late folk som ikke orker skikkelig trening.

Manualer, derimot, det er trening!

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Jeg har pilates-dvd.Dessverre. Bortkastede penger! Jeg brukt den én gang. Urkjedelig skilpaddetrim.

Skrevet

Hold deg til manualene dine. Pilates høres ut som noe for late folk som ikke orker skikkelig trening.

Manualer, derimot, det er trening!

Jeg liker at det lugger litt i muskla, ja. :) Er dessverre ikke flink til å trene styrke ofte nok. Har et program som jeg kjører en gang i uka, men burde i hvert fall tatt det 2 ganger. Trener som regel en kondistime i tillegg. Burde trent en dag eller to til, men det blir sjelden noe av.

Pilates er mer seig styrketrening med fokus på kroppskontroll, holdning og "skjulte muskler" fikk jeg inntrykk av. (Har bare en dvd jeg har sett hittil.)

Skrevet

Jeg har pilates-dvd.Dessverre. Bortkastede penger! Jeg brukt den én gang. Urkjedelig skilpaddetrim.

Jeg fikk denne dvden med bladet Iform, så det var "gratis". Venter bare på "gratis" pulsklokke som venninna mi ville ha og skrittelleren som jeg selv skal ha. Hehe :-)

Da får jeg vel melde meg ut av det bladet. Har abbonert på det noen ganger før, men syns det står det samme i alle bladene. "Slik finner du maratonformen", "Bli sprek på 8 uker" blabla...

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Jeg fikk denne dvden med bladet Iform, så det var "gratis". Venter bare på "gratis" pulsklokke som venninna mi ville ha og skrittelleren som jeg selv skal ha. Hehe :-)

Da får jeg vel melde meg ut av det bladet. Har abbonert på det noen ganger før, men syns det står det samme i alle bladene. "Slik finner du maratonformen", "Bli sprek på 8 uker" blabla...

Bra du ikke var dum som meg, og kjøpte det, da. I Form, ja-enig: det er virkelig det samme som står i hvert blad!! Sikkert derfor de må lokke med så mange fine premier for å få abbonnenter;)

Skrevet

Bra du ikke var dum som meg, og kjøpte det, da. I Form, ja-enig: det er virkelig det samme som står i hvert blad!! Sikkert derfor de må lokke med så mange fine premier for å få abbonnenter;)

Ja, jeg har vært medlem to ganger tidligere.Har både fleecegenser og treningstopp med matchende hotpants hehe! Og nå dvd, pulsmåler og skritteller..

Jeg er en skikkelig sucker for lokketilbud. :P

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Ja, jeg har vært medlem to ganger tidligere.Har både fleecegenser og treningstopp med matchende hotpants hehe! Og nå dvd, pulsmåler og skritteller..

Jeg er en skikkelig sucker for lokketilbud. :P

Hvem er ikke det?;)

Gjest kongen av queens
Skrevet

Var på yoga en gang jeg også, så mye rare bevegelser og stønning og ikke var det lov til å flire heller...

Mulig jeg bare må godta at jeg er en lang, stiv stokk uten kontakt med min egen bekkenbunn! :P

Skal gi den dvden en sjans til, men det må bli på en god dag.

Stønning? Jeg går på yoga men der er det ikke stønning.

Skrevet

Stønning? Jeg går på yoga men der er det ikke stønning.

Hmm..

Er ei stund siden jeg var på yoga altså.. 1. eller 2. år siden. Mulig det har blitt mer stillegående? :)

Eller kanskje det er forskjellig yoga-kultur rundt omkring?

Gjest Er du sikker på det da?
Skrevet

Tja, gjør det det?

I følge kiropraktoren jeg går til en gang i blant gjør det _absolutt ikke_ det!

Han er skikkelig motstander av den slags trening.

Pilates gjør omtrent det motsatte med kroppen som det en kiropraktor gjør med kroppen din.

Skrevet

Tja, gjør det det?

I følge kiropraktoren jeg går til en gang i blant gjør det _absolutt ikke_ det!

Han er skikkelig motstander av den slags trening.

Pilates gjør omtrent det motsatte med kroppen som det en kiropraktor gjør med kroppen din.

Motsatte av det en kiropraktor gjør?

En kiropraktor er ikke det en som brekker folks kropper på plass?

Gjest MinimizeMe
Skrevet

Hmm..

Er ei stund siden jeg var på yoga altså.. 1. eller 2. år siden. Mulig det har blitt mer stillegående? :)

Eller kanskje det er forskjellig yoga-kultur rundt omkring?

Det finnes jo veeeldig mange varianter av yoga, uten at jeg er noen ekspert..Noen er mer mediterende og fokuserer helst på psyken, andre former er mer fysisk krevende. Så det forekommer sikkert mer og mindre stønning også;)

Skrevet

Jeg lover deg! Det funker!!

Når jeg kjøpte min videofilm (tv-shop) lovet jeg meg selv at jeg skulle trene 20 min tre ganger i uka. Etter to uker var jeg myyyye mykere i kroppen og følte meg rakere i ryggen enn på lenge. I tillegg fikk jeg mye sterkere magemuskler. Når man får taket på øvelsene er det morsomt, men pilates bør nok suppleres med annen trening for å unngå at man blir lei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...