Gjest togli Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Hold deg til manualene dine. Pilates høres ut som noe for late folk som ikke orker skikkelig trening. Manualer, derimot, det er trening! Pilates tar skikkelig tak i musklene, minst like godt som manualer gjør det (bare man gjør de riktige øvelsene). Pilates er _ikke_ det samme som yoga, bare så du vet det ;-) 0 Siter
Gjest MinimizeMe Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Jeg lover deg! Det funker!! Når jeg kjøpte min videofilm (tv-shop) lovet jeg meg selv at jeg skulle trene 20 min tre ganger i uka. Etter to uker var jeg myyyye mykere i kroppen og følte meg rakere i ryggen enn på lenge. I tillegg fikk jeg mye sterkere magemuskler. Når man får taket på øvelsene er det morsomt, men pilates bør nok suppleres med annen trening for å unngå at man blir lei. Jeg beundrer deg. Du må ha en tålmodighet bortenfor denne verden;) Men bra hvis du trives med det og synes det funker. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Tja, gjør det det? I følge kiropraktoren jeg går til en gang i blant gjør det _absolutt ikke_ det! Han er skikkelig motstander av den slags trening. Pilates gjør omtrent det motsatte med kroppen som det en kiropraktor gjør med kroppen din. Hæ? Jeg er aldri så bra i ryggen som etter en Pilates-økt. Jeg gikk til naprapat (kombinasjon av kiropraktor og fysioterapaut) for en tid tilbake. Han syntes det var flott at jeg trente pilates! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Du må nok prøve noen ganger, veldig viktig å lytte, utføre øvelsene riktig OG puste riktig når du trener Pilates. Jeg var kjempestøl, spesielt i magen, dagen etter min første øvelse. Øvelse gjør mester :-), stå på ! Samme her! Første gangen trente jeg i 20 minutter og jeg var så støl i magen at jeg ikke klarte å le på to dager *hehe* 0 Siter
Gemini Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Jeg fikk denne dvden med bladet Iform, så det var "gratis". Venter bare på "gratis" pulsklokke som venninna mi ville ha og skrittelleren som jeg selv skal ha. Hehe :-) Da får jeg vel melde meg ut av det bladet. Har abbonert på det noen ganger før, men syns det står det samme i alle bladene. "Slik finner du maratonformen", "Bli sprek på 8 uker" blabla... Pilates er bra om man har en ålreit DVD. Jeg har to ulike, og den ene er ganske kjip, mens den andre er OK. Men jeg blir mer engasjert og ivrig på å trene med EyeToy Kinetic, men også vanngym. Så pilates-dvd-en har fått ligge og samle støv i det siste... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Jeg beundrer deg. Du må ha en tålmodighet bortenfor denne verden;) Men bra hvis du trives med det og synes det funker. Nei, gubban, jeg er en sånn type som ikke klarer å sitte i ro. Tålmodigheten er absolutt ikke noe å skryte av :-/ Kanskje du har fått feil type øvelser på din DVD? Jeg gidder ikke trene pilates hver uke, men sånn innimellom. Skulle gjerne gjort det oftere siden det er den treningen jeg merker kroppen min liker best. Jogging er også okei, men minst like kjedelig ;-) 0 Siter
Gjest Er du sikker på det da? Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Hæ? Jeg er aldri så bra i ryggen som etter en Pilates-økt. Jeg gikk til naprapat (kombinasjon av kiropraktor og fysioterapaut) for en tid tilbake. Han syntes det var flott at jeg trente pilates! Jeg vet ikke annet enn det han sa. Jeg hadde nemlig trent pilates en periode. Og når jeg kom tilbake til min jevnlige time (ryggproblemer) ble han litt oppgitt (og nesten sur) for at jeg hadde trent pilates. Men det hører også med at jeg fikk mer vondt i ryggen av dette også. Etter den første treningsøkta våknet jeg om natten med skikkelig vond rygg, det hadde jeg ikke hatt på svært lenge. Han fortalte nå iallefall at kiropraktorer generellt var svært negative til den formen for trening. 0 Siter
Gjest MinimizeMe Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Nei, gubban, jeg er en sånn type som ikke klarer å sitte i ro. Tålmodigheten er absolutt ikke noe å skryte av :-/ Kanskje du har fått feil type øvelser på din DVD? Jeg gidder ikke trene pilates hver uke, men sånn innimellom. Skulle gjerne gjort det oftere siden det er den treningen jeg merker kroppen min liker best. Jogging er også okei, men minst like kjedelig ;-) kanskje jeg har en dårlig DVD. Har Casall sin. Og den vil jeg bare sovne av:o) Hvilken har du? Den beste formen for trim er egentlig å gå tur , synes jeg:) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 kanskje jeg har en dårlig DVD. Har Casall sin. Og den vil jeg bare sovne av:o) Hvilken har du? Den beste formen for trim er egentlig å gå tur , synes jeg:) Jeg kjøpte min på TV-shop...Da fikk jeg en som varer i nesten en time og en som varer i 20 min. Det er den korteste varianten jeg har brukt. 20 minutter er akkurat passe tid :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Jeg vet ikke annet enn det han sa. Jeg hadde nemlig trent pilates en periode. Og når jeg kom tilbake til min jevnlige time (ryggproblemer) ble han litt oppgitt (og nesten sur) for at jeg hadde trent pilates. Men det hører også med at jeg fikk mer vondt i ryggen av dette også. Etter den første treningsøkta våknet jeg om natten med skikkelig vond rygg, det hadde jeg ikke hatt på svært lenge. Han fortalte nå iallefall at kiropraktorer generellt var svært negative til den formen for trening. Okei, litt snålt med tanke på at pilates får musklene til å strekke seg godt ut osv (uttøyning). Skulle likt å vite mer om dette, så vi får håpe en doler er kiropraktor e.l. ;-) Interessant iallefall! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 14. februar 2006 Skrevet 14. februar 2006 Pilates tar skikkelig tak i musklene, minst like godt som manualer gjør det (bare man gjør de riktige øvelsene). Pilates er _ikke_ det samme som yoga, bare så du vet det ;-) Ingenting tar like godt tak i musklene som vekter. Med visse unntak, som f.eks. shins (kroppshevninger) er det ikke mulig å trene musklene like godt uten vekter som med. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg vet fint lite om pilates, dog leser jeg noe som skjulte muskler? Det i seg selv høres merkelig ut. Vil man ha resultater skal man trene de store musklene, og de er ikke under noen omstendigheter skjulte. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Ingenting tar like godt tak i musklene som vekter. Med visse unntak, som f.eks. shins (kroppshevninger) er det ikke mulig å trene musklene like godt uten vekter som med. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg vet fint lite om pilates, dog leser jeg noe som skjulte muskler? Det i seg selv høres merkelig ut. Vil man ha resultater skal man trene de store musklene, og de er ikke under noen omstendigheter skjulte. Selv føler jeg at 20 minutter med pilates gir meg mye stølere muskler enn nesten en time med BodyPump på helsestudio. Men ellers har jeg ikke så mye peiling på det her ;-) Ang. det med "skjulte" muskler vet jeg fint lite, men merker iallefall at Pilates strammer opp både her og der. Damer flest vil kanskje ikke pumpe seg for mye opp? ;-) 0 Siter
Gjest Winsor Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Jeg kjøpte min på TV-shop...Da fikk jeg en som varer i nesten en time og en som varer i 20 min. Det er den korteste varianten jeg har brukt. 20 minutter er akkurat passe tid :-) TV-shop selger Winsor Pilates, av mange regnet som det beste. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 TV-shop selger Winsor Pilates, av mange regnet som det beste. Ja, det er den jeg er fornøyd med også. :-) Power of Pilates som jeg kjøpte først er ikke på langt nær så bra som Winsor Pilates. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Selv føler jeg at 20 minutter med pilates gir meg mye stølere muskler enn nesten en time med BodyPump på helsestudio. Men ellers har jeg ikke så mye peiling på det her ;-) Ang. det med "skjulte" muskler vet jeg fint lite, men merker iallefall at Pilates strammer opp både her og der. Damer flest vil kanskje ikke pumpe seg for mye opp? ;-) Det er vel en utbredt misforståelse blant oss kvinner, det at trening på helsestudio skal gi så voldsomt store muskler. Tror man må trene LANGT hardere enn de fleste "normale" kvinner noensinne vil være i nærheten av, for å få sånne svææære muskler. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Selv føler jeg at 20 minutter med pilates gir meg mye stølere muskler enn nesten en time med BodyPump på helsestudio. Men ellers har jeg ikke så mye peiling på det her ;-) Ang. det med "skjulte" muskler vet jeg fint lite, men merker iallefall at Pilates strammer opp både her og der. Damer flest vil kanskje ikke pumpe seg for mye opp? ;-) "Ang. det med "skjulte" muskler vet jeg fint lite, men merker iallefall at Pilates strammer opp både her og der. Damer flest vil kanskje ikke pumpe seg for mye opp? ;-)" Det har du rett i. Og nettopp på grunn av det er det svært mange damer som aldri får framgang. Det nytter ikke å trene halvveis. Skal man trene må man gi bånn gass og ta seg helt ut. Det er det mange damer som ikke forstår. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 TV-shop selger Winsor Pilates, av mange regnet som det beste. Ja, det er den jeg har! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 Det er vel en utbredt misforståelse blant oss kvinner, det at trening på helsestudio skal gi så voldsomt store muskler. Tror man må trene LANGT hardere enn de fleste "normale" kvinner noensinne vil være i nærheten av, for å få sånne svææære muskler. Husj, vekk med deg!! Jeg prøvde bare å argumentere mot SDD vettu. Hjelp meg da!! Pliiiiz.... ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 "Ang. det med "skjulte" muskler vet jeg fint lite, men merker iallefall at Pilates strammer opp både her og der. Damer flest vil kanskje ikke pumpe seg for mye opp? ;-)" Det har du rett i. Og nettopp på grunn av det er det svært mange damer som aldri får framgang. Det nytter ikke å trene halvveis. Skal man trene må man gi bånn gass og ta seg helt ut. Det er det mange damer som ikke forstår. Men framgang for meg trenigsmessig sett består ikke i nødvendigvis å få større muskler. Jeg vil ha en kropp som føles frisk og fin, en kropp som kjennes god ut og funker som den skal. Dessuten må jeg føle at jeg svetter. Dette klarer Pilates å gi meg like godt som andre typer av trening gjør det! Jeg har en tendens til å synke litt sammen i ryggen når jeg sitter. Hvis jeg har trent pilates et par-tre ganger i en uke merker jeg det godt på holdningen. Det er mye viktigere for meg enn synlige muskler ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 15. februar 2006 Skrevet 15. februar 2006 "Ang. det med "skjulte" muskler vet jeg fint lite, men merker iallefall at Pilates strammer opp både her og der. Damer flest vil kanskje ikke pumpe seg for mye opp? ;-)" Det har du rett i. Og nettopp på grunn av det er det svært mange damer som aldri får framgang. Det nytter ikke å trene halvveis. Skal man trene må man gi bånn gass og ta seg helt ut. Det er det mange damer som ikke forstår. Og det du ikke forstår er at ikke alle har samme målsetning med treningen som deg... ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.